Msi neo2 og Promise

Bundkort / CPU d.  17. april. 2006, skrevet af Riis
Vist: 179 gange.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2006 07:47:51
Svar/Indlæg:
4657/53
Nu har jeg kæmpet hele natten med og få det til og virke og det vil bare ikke.. x(

Jeg har en msi neo2 paltin og en promise ultra 100 tx2 controller.
jeg har win på en sata disk som sidder på NF3 chipset. og dvd /cdrom brænder på Ide 1 og 2 harddiske på ide 2.

det virker så også ganske fint og jeg kan også monter Pci controleren og indstalleren driveren .
Men så snart jeg sætter en hd til den controler så kan jeg ikke boot mere.
den dør ved verifying DMI Pool Data og jeg bliver nød til og ctrl/alt/delete for og få den til og reboot.

controleren køre med det sidste nye firmware og driver fra promise.

Jeg har prøvet flere bios til mb
kontroleret boot rækkefølgen 100+ gange og lavet den om på alle mulige måder.
reset og clear bios mange gange
jeg har prøvet og slået alt fra ide1/ide2/sata1-4. så kun floppy var tilbage med en boot disk i . men nej den vil ikke boot x(

når der ikke er nogen diske på den promise bliver bliver der ikke loadet dens bios og det køre fint.

Og under boot gemmen bios og controlleren bios finder den alle harddiske.

jeg har testet promise controleren i 2 andre pc og den virker 100% i dem , de er godt nok begge med Epox mb men ikke samme chipset ( via/nf3 ultra)

efter lidt google i nat har jeg fundet dette.
http://hardware.mcse.ms/archiv...
en med næsten samme problem.

nå jeg kigger ind lidt senere , skal lige ha 3-4 timer på ryggen før jeg er klar igen .

Natter

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2006 12:36:19
Svar/Indlæg:
4657/53
Nå det var ikke meget :e

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2006 22:21:04
Svar/Indlæg:
4657/53
Problemet er løst. hehe

Og så vil i gerne vide havd jeg har gjort for og få det til og virke :e

den var let nok, en stk promise pci kort ud af vinduet og en ny med :r silicon chip på . ja ja det virker da i det mindste. selv om det er knap så hurtig. ;)