farve på træ kabinet??

Diverse d.  18. april. 2006, skrevet af mikael999
Vist: 160 gange.

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2006 15:18:36
Svar/Indlæg:
1445/231
hej oc

jeg er ved at bygge et kabinet i mdf plader.

jeg har tænkt mig at alle unødvendige skruer og diverse revner mellem sider osv skal spartles ud så kabinettet skal males.

jeg vil høre hvilken farve i syns der ville være god, da jeg selv er lidt tom for idér

eller ska jeg lade vær med at spartle og så holde den i normal mdf tekstur??
er åben for alle forslag ;)

tak

Rednalyn2

Superbruger
Tilføjet:
18-04-2006 15:45:18
Svar/Indlæg:
558/73
Jeg har lavet et par højttalere i MDF plader, og lod dem blive sandblæst og derefter sprayet med matsort. Det er satme flot, og giver et stilet look. Detsamme ville jeg gøre med dit kabinet :D

Har du billeder og tegninger af det?

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2006 16:47:32
Svar/Indlæg:
1445/231
1#

ok. lyder fedt.

jeg har kommet til at slette den tegning jeg har lavet i sketch-up

men jeg har målene på papir.

er igang med at skære pladerne så der er ik rigigt noget at tage billeder af endnu ;)

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2006 19:59:20
Svar/Indlæg:
4230/89
der lyder da til at være en fedt projekt du har gang i der... jeg begyndte selv at lave et kabinet i 9mm Mdf plader... fik samlet kabinettet, osv, men d jeg skulle til at lave fronten gik jeg lidt i stå :l syntes det er rimelig svært at få fronten til at se flot ud... med mindre man laver en form for afskærmning på den...

men held og lykke med dit projekt, og post endelig nogle billeder så vi kan følge med ;)

Rednalyn2

Superbruger
Tilføjet:
18-04-2006 22:23:32
Svar/Indlæg:
558/73
mikael999 Der er i høj grad grund til at tage billeder!!! Du tager løbende billeder hver gang du kommer et skridt nærmere det endelige produkt. Og så laver du en artikel/guide om det til denne side bag efter! Så er der sku respekt for dem som gider gøre sådan noget!

Jeg gik selv med tanken, da jeg skulle have nyt kabinet, men så faldt valget på et alu :D

Men har da stadig tanken om at lave et en dag, så dine erfaringer vil da være rigtig rare at have!

Så tag billeder og noter undervejs, så du kan lave en fed guide bag efter. :)

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2006 12:44:54
Svar/Indlæg:
1445/231
Billeder bliver der hvertifald taget. skal nok ligge dem op så i der er interesseret i det, kan se hovrdan det går osv. og lidt tekst til hvad jeg har lavet osv

det med guiden ved jeg ik helt, men det kan være det kommer dertil når jeg er færdig ;)

Bam4k

Superbruger
Tilføjet:
19-04-2006 16:09:54
Svar/Indlæg:
685/107
BAre giv den gas. Jeg er også selv gået igang med at lave et kabinet. Så jeg glæder mig til at se en masse billeder af dit :) Kunne jo være jeg kunne stjæle nogle ideer fra dig. Mit bliver dog ikke kun i træ.