Fik du pillet køleren af kortet for at se om det var 1.1 eller 1.2 ns ram som sidder på?
Ifølge oc-resultatet ligner det et "bette" oc på et sæt 1.2 ns moduler ratede til 1666MHz (833MHz DDR). = @855. Jeg følger mig lidt fristet til at hævde at Inno3d benytter 1.2 ns ram på deres 7900GTX'er, og årsagen hertil har jeg læst skyldes at
Samsung ikke kunne levere nok 1.1 ns moduler til 7900GTX-producenterne.
Det er som regel fra producenternes side sparsomt med oplysninger om rammenes access-time i ns. Kun enkelte, heriblandt Point-of-view og Gainward, nævner det, og vel netop
også fordi de burde, eftersom begge producenter udstyrer deres 7900GTX'er med 1.1ns, ratede til 1818MHz (909 MHz
DDR), hvorfor man burde forvente både PoV og Gainward udgaverne nemt oc'es op på 1818 MHz og mere til.
Om årsagen til, at Inno3D modulerne ikke clockede "højere" end 855MHz, er pga. det kræver en højere cas-latency (som det
gør ifølge samsung), er vel uvidst, hvorfor jeg stadig er usikker på om det virkelig er 1.1ns moduler.
Jeg tør så roligt konkludere at både XFX og eVga samt BFG's superoc'ede GTX'er er med 1.1ns moduler, eftersom de laver
dem i udgaver hvor rammene kommer over 875MHz, hvilket imo ville kræve et voltmod på 1.2ns moduler, og de problemer jeg har hørt om angående et par af de superoc'ede udgaver, tror jeg netop skyldes at gpu'erne på såvel GT'er og GTX'ere oc'ed op på hhv. >550 og.700 MHz ikke er er oc'ed ved hjælp af højere vcore, hvorfor det kræver meget nøje sortering for netop at finde de GPU'er og ram der klarer oc'et uden ekstra strøm.
Jeg regner med det er derfor jeg stadig sidder og venter på mit XFX 7900GTX XXX kort på 700/1800, men som sagt er det sparsomt med oplysninger fra producenternes side.