Upsidaysi. - Der var lige en smutter. Altså det er 06 vi snakker.
Om man siger pris/3dmark eller 3dmark/pris, er bare et spørgsmål om hvad vej skala'en løber. 🙂
Så hvis vi vedtager at vende skalaen, da vi er vandt til at gå efter de højeste tal, bliver nok lidt lettere.
Jeg reviderer derfor mine tal til:
normalt: 3591/3200 = 1,122
Oc. : 3901/3200 = 1,219
Dermed kan vi konkluderer at #6 helt afgjort har mere ud af sine penge, med : 4367/2800 = 1,559
og #7 med 1,896 ligger i spidsen.
Desværre er det jo sådan at priserne ændrer sig, så skala'en vil altid flytte sig.
Pointen er dog, at man nemt kan lave regnestykket med nogle opdaterede priser. Jeg kan se at mit kort er faldet til 2506,- på edbpriser, så skal man gå efter dagspris bliver det:
oc.: 3901/2506 = 1,556 og så er jeg jo med igen. ;)
Som svar på kritik punkt 2, startede jeg jo med at påpege vigtigheden af at vælge en benchmark. Når jeg vælger 3dmark06 er det fordi det er en skala jeg er vandt til. At 5600kortet så ikke kommer med, er et valg jeg har truffet, da jeg ikke mener det er interessant at købe et 5600 kort hvis man spiller oblivion i dag
8)
Mht. om hvorvidt 3dmar skalaen er liniær eller ej, så mener jeg at den er tilstrækkelig liniær til at man kan få et billede af hvormeget man egenligt får for sine penge. (hvilket er hele pointen med testen.) Det er ikke ret meget anderledes end edbprisers kr/mb, hvis du kigger på harddiske.
Du kan hurtigt og nemt se hvad der er billigt, og du kan så bruge din sans for kvalitet, til at vælge det rette produkt for dig.