Crash under opstart

Diverse d.  23. april. 2006, skrevet af install_wizard
Vist: 188 gange.

install_wizard

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2006 17:01:56
Svar/Indlæg:
15/5
Hej, og undskyld hvis jeg poster det forkerte sted.

Da jeg vågnede imorgens efter en god nats brandertudsovning, ville jeg starte min computer. Desværre når opstartsproceduren ikke længere end til memory testen før den går helt i stå. Jeg har prøvet at genstarte flere gange. nogen gange crasher den lige før memory testen, nogen gange lige efter. Det er ikke muligt for mig at trykke delete for at komme ind i BIOS opsætningen.

Har i nogle forslag til hvad der kan være galt? jeg er lidt på bar bund.

update:
Jeg har prøvet at skifte om på ramblokkene, og køre kun med enkelte af dem i. men det hjælper ikke. jeg har desværre ikke mulighed for at prøve med andre ram.
hvis det da er i ramproblem.
Som sagt, så crasher den lige før, under eller efter memory-testen. Langt de fleste gange før den når at skrive mere end "pres ESC to skip m".

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2006 17:10:36
Svar/Indlæg:
10398/435
kan du huske noget fra din brandert? evt noget med klodset omgang med computer?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2006 18:10:31
Svar/Indlæg:
14079/622
->#1
:e:e:e

->#0
Nogle gange er en gang reset CMOS, alt hvad der skal til. Så tag strømmen fra computeren, fjern batteriet i bundkortet i 10 min, smæk det i igen, og tænd computeren.

install_wizard

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2006 18:35:35
Svar/Indlæg:
15/5
#2 - Så vidt jeg ved ikke noget der har med computeren at gøre. :P

#3 - Hmm, det hjalp ikke så meget. stadigt de samme fejl.

Det er lidt forskelligt hvor langt den når. nogle få gange når at blive færdig med al memory test og nogle gange også detecting IDE drives (stave?) . Nogle få gange når den til et sort skærmbillede, hvor den bliver stående med en lille hvid firkant blinkende oppe i højre hjørne.

Cotoun

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2006 10:06:35
Svar/Indlæg:
38/1
kunne godt tyde på en defekt hdd eller der kan evt. sidde en cd i dit optiske drev. prøv at tag dine IDE/SATA kabler ud af dine drev og se om det går bedre..

install_wizard

Overclocker
Tilføjet:
24-04-2006 22:13:48
Svar/Indlæg:
15/5
Jeg takker for hjælpen, selvom ingen af jer havde fat i det rigtige ;)

Problemet viste sig at være et hul i isoleringen til en blæsers potmeter. Når dette så ramte stellet, slog det gnister.