->#30
Good point.
Tønder-sagen er jo ganske enkelt forfærdelig og tragisk. Jeg har stadig svært ved at forstå, hvordan sådan noget kan foregå i Danmark. Jeg kan simpelthen ikke begribe, hvorfor myndighederne ikke greb ind - det er et kæmpestort svigt fra deres side af. :x
Dog mener jeg ikke helt, at man kan sammenligne Tøndersagen med alle andre pædofælisager. I den sag, mener jeg at faren (som "lånte" datteren ud?!) skal...ja.. ingen straf er hård nok.
Hvorvidt de kan styre sig selv, er jo svært at sige når man ikke kan sætte sig ind i deres sted.
Forebyggelse er vigtigt, på næsten alle punkter her i tilværelsen. Og som du selv er inde på, "kan de bare søge hjælp".
Men hvor er hjælpen ? En hurtig google på "hjælp til pædofile", giver ikke meget.
Efter min mening burde der køre kampagner, som der ligenu kører: "hjælp til alcoholmisbrug" "hjælp til ludomaner" og linjer som børnetelefonen - Jeg kan ikke se, eller har hørt om, at der skulle være en "vejen ud af pædofæli"-telefon. Det er jo, fuldt ud forståeligt, et enormt tabu.
Det med at se sagen fra forskellige perspektiver - du har ret, jeg har glemt "hvad hvis det var mig-perspektivet".
Det kan ikke være meningen at overgreb på børn ikke skal straffes, ikke i DK, ikke i resten af verden. Problemet er, at man ikke kan "udrydde" pædofæli, da det ikke som sådan er en sygdom. Hvis der fandes en pille for alle psykiske sygdomme, hvis du kunne hjernevaske en voldsmand eller en pædofil, så de fik et normalt sind - great. Det kan man bare ikke:(..
Enyway mener jeg ikke at fængselsstraf hjælper, med mindre man spærrer dem inde for livstid.
Selvfølgelig ville jeg ikke acceptere, at en mand der forgreb sig på min bror, gik fri. Jeg ville sikkert overveje at ty til selvtægt, for at få retfærdighed.
Du skal sq ikke tro, at jeg sympatiserer med dem og tænker "nårh hvor er det synd du ikke kunne styre dit lem", når de har forgrebet sig. Jeg mener bare at syge folk, om muligt, skal hjælpes. Hvor syge de end er..
Egentlig kender jeg nok ikke nok til pædofæli, til at kunne sige min egentlige mening.. For jeg har en følelse af, at "svinene skal dø", men på den anden side prøver jeg at se sagen fra deres side.
Emillos - There are no such thing as justice. :l