Jeg ville sige det sådan, at man skal vælge en vej at gå, ligesom Intel eller AMD.
Hvis vi vælger ATI får vi nogen +'er, vælger vi NVIDIA får vi andre +'er. Dem kommer jeg ikk ind på nu...
Til gengæld vil jeg sige at jeg selv synes du skal gå NVIDIA vejen, fordi jeg føler der er flere egenskaber i kortene end ATI. Kun personlig mening selvfølgelig!
Men, ATI er til gengæld det mest fremtidsbaserede, men NVIDIA synes jeg selv har de fleste egenskaber.
Derfor synes jeg at nr. 1 skal være
1. GeForce 7900GTX
Hvad gælder power, så mener jeg at ATI's bedste kort, x1900xtx er stærkest men ikke bedst, bl.a. pga jeg mener at 7900GTX af nvidia har de bedste egenskaber og de bedste muligheder for multiGFX (SLI i NVIDIA's vedkomne). Men går man udelukkende ind for styrke, er x1900xtx stærkest, men det sluger også alt for meget strøm, men det fortjener alligevel en helt KLAR 2. plads
2. x1900xtx
3. Pladsen vil jeg også give til ATI, fordi jeg minder at specielt 7900 modellen af GeForce har fået nye egenskaber, og derfor mener jeg fx ikke at 7800GTX er nær så god som 7900 mht egenskaber.
Med hensyn til 7900GT så mener jeg det er et super kort, men mangler den sidste styrke, og jeg føler selv at x1900xt har lidt mere at byde på, så derfor er det en snæver x1900xt på nr.3
3. x1900xt.
Jeg laver kun en top 3...Men vil sige at jeg synes man skal vælge NVIDIA for alt uanset (selvfølgelig) kort i fremtiden som overrasker. Udover det kan jeg bedre lide NVIDIA's SLI end ATI's Crossfire som altså er mulighederne for 2 grafikkort i en compuputer :)