Det er noget af en titel der bliver trukket ned over dem, for at have afluret/fået en læres password...
Men dumt var det dog af dem at begynde at ændre data, og endnu dummere, kun at ændre deres egne data :00 Der skal nok ikke den store atom fysiker eksmen til at finde suspects på det grundlag?
Men selvom det kan diskuteres om hvad de har ændret i den pågældende situation, så synes jeg aligevel det er hårdt at bortvise dem! Man må formode at de ansvarlige har handlet i ren og skær desperation, over at finde ud af at deres "high-tech" administrations system, ikke var forskånet for den slags... Men hvis det havde været en fysisk overskridelse som eleverne havde lavet, som f.eks. at ha ændret i en fysisk fraværs protokol, så straffen nok slet ikke kunne måle sig med en bortvisningen...
Måske skulle de hellere buste den lære der har vist sit password til eleverne, for ikke at passe bedre på fortrolige data!
Nu er det dog ved at være nogle år siden jeg har gået i skole, men synes da også det er forfærdelig så let skolevæsenet tager på it sikkerheden, for jeg skal da ærligt indrømme, at der ihvertfald dengang, ikke skulle ret meget til, for at få adgang til fortrolige oplysninger, såsom CPR numre, adresser og elev administrationen i det hele taget! (for hele kommunen!) lille smule skræmmende... for jeg kan umuligt være den eneste der har været nysgerrig :l