Hvordan skifte bogstav på systemdisk?

Diverse d.  26. april. 2006, skrevet af Malkekoen
Vist: 239 gange.

Malkekoen

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2006 15:11:05
Svar/Indlæg:
172/47
Hej drenge,

Håber sq I kan hjælpe. Har lige fået min nye 250 gb sata disk ind ad døren.

Jeg har partitioneret den i 2 drev - et på 48 gb og et på 188 (det giver i følge windows 250 gb :D). De har af Windows fået bogstaverne G: og H:

Grunden til at jeg har partitioneret dem sådan er, at min nuværende 120 GB hdd er partiioneret i et C: og et F:, hvor mit styresystem ligger på C:

Jeg har brugt Norton Ghost til at lave en ghosting fra C: på den gamle hdd til G: på den nye. Ligeledes fra F: på den gamle til H: på den nye.

Men det giver ballade. Efter at have lavet ghostningen, genstarter jeg uden det gamle drev (C: og F:), og windows starter fint nok frem til selve windows skærmen, hvor jeg skal indtaste password til min profil. Der går den simpelthen i stå og låser.

Det er her jeg skal bruge jeres hjælp: Hvad er der i vejen? Jeg har selv på fornemmelsen, at det er fordi den nye hdd ikke hedder C: og F: - for det kan jeg jo ikke få lov til at kalde dem når det gamle drev hedder C: osv.

Hvordan kommer jeg rundt om det???

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2006 15:22:02
Svar/Indlæg:
6624/113
Start med at slette alle partitioner på den nye disk. Jeg går ud fra du bruger Norton Ghost 9.0 så det hele foregår i windows - og den SKAL have en helt tom target disk.

Så ghoster du C: over på den nye - piller den gamle disk fra og booter op på den nye.

Så venter du lige til den har fundet nye enheder og det hele spiller - hvorefter du smider den gamle disk i som sekundær disk - hvorefter du ghoster din sekundære partition fra den gamle over på din nye disk.

Malkekoen

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2006 15:24:10
Svar/Indlæg:
172/47
Sajmon, må der gerne være 2 partitioner på den nye disk, bare de er tomme?

De var helt tomme da jeg ghostede over på dem.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2006 15:55:23
Svar/Indlæg:
6624/113
Der må være 0 komma 0 numsehul partitioner. Den skal være BLANK...

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
26-04-2006 17:30:42
Svar/Indlæg:
461/64
Hvorfor ikke finde partition magic, der tager det et splitsekund så er det ændret :l

Malkekoen

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2006 19:59:15
Svar/Indlæg:
172/47
Fik det klaret. Finten var at partitionere UDEN at tildele et de nye partitioner et drevbogstav. Norton Ghost kan godt overføre alligevel. Og til 2 partitioner :).... Nu kører det!!!