Køb af bærbar O.o

Diverse d.  26. april. 2006, skrevet af Desyncer
Vist: 217 gange.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2006 19:14:17
Svar/Indlæg:
825/76
Jeg havde ikke troet det skulle overgå mig, men hva... Efter ferien skal jeg starte på HTX i struer, og da jeg ikke regner med at vi får udleveret bærbar, er man jo nød til at investere :l

Jeg har forstand på computere, men det er også noget andet... Hvorfor MÅ man skrive en anden CPU frekvens i reklamer og artikler, end hvad den egetligt er? F.eks. kan der stå Intel bla bla - 3500+ , når det aldeles ikke passer? Jeg tør næsten ikke engang se på reklamer for man kan ikke regne med dem.

Er der nogen der ved hvad er nødvendigt? (100gb sata er ikke ;) )
Mht. RAM og grafik? Jeg vil mene at 512mb er minimum, det er trods alt XP. Hvilken frekvens; alt det der. Jeg har overvejet at købe brugt for at holde prisen nede, men hvad men kvaliteten?

Ser spændt frem til svar :e

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
26-04-2006 19:18:46
Svar/Indlæg:
5679/460
xxxx+ er AMD f.eks 3200+ og sådan noget det er at dne yder som en 3200mhz

men intel har været god til bærbar da de ik bruger så meget strøm
og så syntes jeg at du skal ha en core duo

men hvad er max pris for så ka vi da komme med nogle forslag

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2006 20:51:56
Svar/Indlæg:
2343/272
Hvis du skal bruge den til skolearbejde synes jeg du skal gå efter en centrino mærket computer:)
Centrino er 3 ting:
Pentium M cpu (ikke Celeron M) eller Core duo/solo
Intel Chipset
WLAN

edit: * Centrino er en teknologi der er specielt strømsparende:)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2006 21:05:12
Svar/Indlæg:
14079/622
->#2
Du mangler Integreret GFX..

->#0

Jeg fornemmer at du gerne vil have lang batt. tid, da du skal bruge den til skolearbejde ?

Jeg har sådan en fætter, http://www1.euro.dell.com/cont... og er ret glad for den. Den er rimelig lækker, så der er rift i skolen om den :p

Desværre er den steget i pris, så den er måske ikke et supergodt køb mere. Evt kan du ringe og prøve at få et afslag i prisen, det gjorde jeg. Endte med at betale 6200,- med 512mb ram, truelife skærm, 9cellet batt. og 3 års garanti :)

Hvis du vil spille, er den her et bud:
http://zepto.dk/Default.aspx?p...

ellers ser den her da god ud til prisen
http://zepto.dk/Default.aspx?p...

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2006 21:21:16
Svar/Indlæg:
1900/33
#3 Nej han gør ikke;) Centrino består af de 3 ting han siger!

Pentium M cpu (ikke Celeron M) eller Core duo/solo
Intel Chipset
Intel WLAN

Hvis vi kigger på Centrino generation 1 kunne den bestå af

Intel Pentium M
Intel chipsæt: 855G/P/PM/GME
Intel® PRO/Wireless 2200BG

P/PM chipsættene indeholder ikk gfx:)

/Lars

o27

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2006 21:41:07
Svar/Indlæg:
937/191
snup en dell inspiron 6400 - den kan stadig fåes til under 7k. Har lige modtaget min idag og den er jeg mega positivt overrasket over!

IMO fedt design, meget stille ved brug og +5 timer batteri!! så til prisen fåes ikke bedre!

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2006 22:08:07
Svar/Indlæg:
14079/622
->#4
Okay, det kan Jeg godt se nu.

Var ellers 100% sikker på, at det onboard grafikkort var et "must" på centrinoplatformen - men erkender min fejl til fulde ;)

Dog bruger intels GMA nada strøm i idle.. desværre er det same shit v. full load, og så har chippen nogenlunde samme regnekraft som et geforce4mx, bare med nyere teknologier.

->#5
Ja.. 5-6 timers batteritid er seriøst guld værd 8)

o27

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2006 09:11:38
Svar/Indlæg:
937/191
jep havde en fujitsu-siemens Amilo M1437G før den var ikke lige så kraftig og holdt ca. 2 timers batteri - det bliver man seriøst hurtigt træt af!!!

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2006 14:39:12
Svar/Indlæg:
825/76
Hvis jeg skal købe noget inden sommerferien må max pris ligge på ca. 5000kr, ellers skal jeg låne... jeg har tænkt længe over situationen, og er kommet frem til noget i retningen af at jeg kunne købe en "slap" bærbar for bedre at kunne opgradere den stationære, men så kommer jeg sikkert i situationen hvor jeg alligevel ville ønske mig en mere kraftfuld bærbar.

Er der god mulighed for at opgradere andet en RAM?

Jeg tror hovedsagligt den skal bruges til at skrive dokumenter med (Word, Excel osv.) Men da jeg bruger den stationære til 3D arbejde (Unreal ED, Hammer, Maya, Battlefield 2 Editor) vil jeg garanteret savne mere power, hvilket jeg ikke har penge til, og det med pengene vil absolut ikke blive bedre da jeg efter ferien vil få mine indtægter halveret, hvis jeg da kan nøjes med det... :l

Der er vel ingen excentriske millionærer her? :00