Intel el. AMD

Bundkort / CPU d.  28. april. 2006, skrevet af Hobbes
Vist: 246 gange.

Hobbes

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2006 10:59:01
Svar/Indlæg:
21/8
Tja i har nok svaret en hel del på det her spørgsmål, men synes nu alligevel lige jeg vil prøve min version, så håber i overlever...

Men jeg står og skal samle min egen computer, og det skal være en kæmpe spand af en spille maskine, jeg spiller utrolig meget battlefield 2....

Men så kommer det store spørgsmål, hva for et skal man vælge..

Jeg er blevet helt vild med det her fra DFI:
http://www.shg.dk/link.asp?got...
Det er det der koster 1549.- og som bruger AMD

Ellers er der også det her bundkort fra Gygabyte
http://www.shg.dk/link.asp?got...
Og det er den der koster 1859, og det skulle være en intel

Så hvis vi kun skal snakke bundkort, hvad ville i så anbefale ???

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
28-04-2006 11:06:54
Svar/Indlæg:
5678/460
DFI

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 11:09:34
Svar/Indlæg:
10398/435
Der er nok ikke så mange som har erfaring med begge boards..

Snakker vi kun board, ja så er DFI kendt for deres oc-egenskaber.. Jeg kan da sige at DFI Expert boardet er nice. Gigabyte, aner det ikke. Jeg har aldrig haft nogle af deres produkter..
Til Intel tror jeg også du kan være godt tjent med et Asus board..

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 11:27:11
Svar/Indlæg:
6624/113
DFI boardet hedder expert af en primær årsag : Du bør virkelig være ekspert for at købe det, da det har stygt mange indstillingsmuligheder - og det faktisk er reglen snarere end undtagelsen at folk bliver irriterede over det. Du skal virkelig vide hvad du gør, med andre ord...

Gigabyte boardet til P4 ville ikke være mit valg, da Asus lige nu sidder godt på den trone.

Dit valg kommer også an på om du skal bruge noget af dit eksisterende Hardware, eller om du skifter alt ud - og ikke mindst hvilken CPU og ram der skal i maskinen.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2006 12:53:33
Svar/Indlæg:
309/23
Jeg synes da ikke du skal vælge CPU efter bundkort men tvært imod vælge bundkort efter hvilken CPU du vælger!

Og hvis du skal samle en kæmpe spillemaskine som du skriver, vil jeg da anbefale AMD som det er nu. Medmindre du selvfølgelig vil vente på Conroe :)

Og mht. bundkort skal du også overveje hvad du skal bruge det til. Skal du f.eks. OC? For hvis du ikke har brug for mange indstillingsmuligheder, men bare skal have et godt stabilt bundkort, så behøver du altså ikke smide så mange penge efter et bundkort!

EDIT:
Her er et link til lidt om Conroe, hvis det skulle have interesse.
http://hwt.dk/forum.asp?mode=t...

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 13:42:14
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, #3 og #4 siger faktisk nogle kloge ting :l utroligt... ;)

DFI's bios er meget "grundig" og man skal vide hvad ting er før man roder for meget.. Men det er dog også svært at boardet til at "crashe", jeg har ikke skulle resette min bios én gang, selvom den ikke kom igennem POST'en.

Bergo

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2006 14:28:46
Svar/Indlæg:
19/4
Jeg har selv et expert board fra DFI, pga. jeg gerne ville til at OC en del. Det er MEGET indviklet med dette kort. Jeg ville nok hvis man bare vil OC en lille smule til husbehov, vælge en mindre avanceret kort fra enten DFI eller ABIT. AMD er jo nok det der hitter mest på gaming fronten lige pt.