Advarsel mod www.primetech.dk

Diverse d.  28. april. 2006, skrevet af Dujo
Vist: 290 gange.

Dujo

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2006 23:24:57
Svar/Indlæg:
0/1
Hej.

Mit navn er Søren, på internettet går jeg under navnet "Dujo". Jeg er 21 år gammel og ihærdig gamer. Omkring jul stod min gamle PC af og jeg gik på udkig efter en ny. Jeg brugte www.edbpriser.dk som min søgemaskine og fandt hurtigt et par gode sites, troede jeg. Efter at have betalt for en PC som ikke kunne leveres inden nytår, faldt jeg over siden www.primetech.dk . De havde en "gameline" PC, hvor man alligevel havde mulighed for at skifte dele ud. Jeg ringede straks til dem og fik bekræftelse på at denne PC jeg havde valgt kunne leveres inden jul, så langt så godt. Allerede da jeg fik den, var der lidt småproblemer med internettet og med at hente programmer fra nettet, selvom det var lovlige og programmer som man skal have for at kunne bruge fx internet explorer. Jeg slå det hen og fandt en vej uden om. I løbet af de første 2-3 måneder får jeg flere fejlmeddelelser, men når aldrig at læse dem da de forsvinder lige så hurtigt som de kommer frem. Pludselig har den problemer med at starte op, jeg bruger ofte 2 timer bare på at få den ind i Windows. Det næste der sker, er at den ikke vil starte op, overhovedet. Jeg kontakter flere af mine venner der har mere forstand på computere end mig. En foreslog at jeg skal prøve med en helt nyt harddisk, jeg køber en til 1200 kr. Den virker fint i 1 dag og jeg får samme fejlmeddelelse, computer vil ikke gå ind i Windows. Jeg ringer til Primetech Support, og får svaret: Det lyder som styresystemet, send den her over.
Samme aften sender jeg computeren af sted, fredag d. 31 marts. Dette var min første fejl. Der går en uge, uden at jeg hører noget fra Primetech. Jeg sender dem en mail onsdag d. 5. april, hvor jeg ganske enkelt spørger hvornår kan jeg forvente at få min computer igen. Svaret var: "Lige nu er der op til 2 ugers reparations tid." Det kan jeg så accepterer, da jeg så kun skulle undvære min computer en lille uges tid. Jeg går og venter spændt, men intet sker. Det bliver påskeferien, som ellers var en oplagt mulighed for seriøst gaming, og stadig intet. Jeg får ikke så meget som en mail fra dem. Tirsdag d. 18 april ringer jeg til deres support linje og spørger igen, hvornår er min computer klar? Svaret lyder: "Det er ret travlt for tiden og jeg kan ikke sige dig hvornår." Her laver jeg fejl nr.2 og gør ikke mere ved det. Ugen går, der sker igen intet. Mandag d. 2 april, ringer jeg igen. Får en ny mand i røret, som lover mig at se på min computer om tirsdagen. Jeg bliver glad, endelig sker der noget. Onsdag d. 26 april ringer jeg for at høre om den er blevet færdig. Jeg får igen en ny person i røret, som fortæller mig at min computer stadig befinder si imd5Hts21Ag hos dem og at han ikke kan se om der er blevet gjort noget ved den. Jeg understreger overfor ham at det er meget vigtigt at jeg får min computer inden weekenden, da jeg skulle bruge den til noget ret vigtigt. Han kan godt se mit problem og skriver en seddel om at den skal være færdig inden weekenden. Jeg regner med at jeg får den torsdag eller fredag. Da jeg ikke har hørt noget torsdag, ringer jeg fredag morgen til deres support linje og får heldigvis samme person i røret som om onsdagen. Han kan fortælle mig at der stadig ikke er blevet set på min PC og at han ikke kan garanter mig at de får set på den i løbet af dagen. Jeg brokker mig naturligvis, da den nu har stået 4 uger i deres værksted uden de så meget som har rørt den. Halv desperat begynder jeg at skælde ud og kræver den lavet i dag. Han siger at jeg skal snakke med salgsafdelingen, jeg ringer op og får en uheldig sekretær i røret. Jeg skælder ud igen og hun siger at hun desværre ikke kan hjælpe mig, men at hun får en til at ringe mig op hurtigst muligt. På nuværende tidspunkt er kl. 11. Jeg siger ok og giver hende mit nr. Der går en time, jeg ringer igen og får samme sekretær i røret, ham jeg skal snakke med er stadig optaget og han nok skal ringe mig op hurtigst muligt, jeg giver hende mit nr. igen. Der går endnu en time og intet sker. Jeg ringer igen og får samme svar, jeg giver hende mit nr. igen, tredje gang er lykkens gang. Der går ca. en halv time inden jeg bliver ringet op. Jeg forklarer hvad der er sket og han undskylder mange gange. Han prøver at komme med undskyldninger, men indser hurtigt at de har lavet en kæmpe brøler. Han lover mig at gøre noget ved situationen og de vil ringe tilbage til mig kl. 16, når deres support lukker. Nu er kl. 13.25 og jeg venter med længsel efter den opringning. De ringer og siger at min computer virker som den skal. Dette tog dem altså under 2 timer, hvoraf han brugte 40 minutter på kun at genstarte den om og om igen, at lave min computer, som havde stået i 4 uger uden at blive set på. Jeg får min computer i morgen, lørdag d. 29 april, hvilket jeg glæder mig til. Og som en af dem sagde: "Så sender vi den med lørdag express, uden det koster dig noget." Tak, skal i have for det.

Jeg skriver dette for at advarer andre om at købe hos Primetech.dk, fordi jeg vil ikke lade andre udsættes for det samme som jeg har været igennem. Det skal siges at Primetech deler værksted med www.edbgiganten.dk så der skal man også lige være ekstra forsigtig med at købe varer. Fordi, gud forbyde det, de skulle gå i stykker, tager de lang tid om at reparer dem. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange reparationer de må have, hvis det kan tage dem 4 uger at lave 1 PC, stakkels de mennesker og virksomheder der ligger deres computer og andre varer i Primetech og edbgiganten's hænder. Enten sælger de en masse defekte varer, eller så er de virkelig langsomme til at reparer ting. Derfor, advarer jeg nu jer imod disse 2 virksomheder. De har åbenlyst ingen sans for kundepleje eller god kundeservice. Jeg er sur og bitter over at jeg valgte www.primetech.dk som leverandør af min computer, og hvis jeg kan stoppe bare 1 af jer fra at bruge penge hos dem, så er mit job gjort.

Tak for jeres tid.

Søren / Dujo.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 23:32:53
Svar/Indlæg:
688/32
Meget uheldig situation for dig. Især fordi de mener at den ikke fejlede noget= samme fejl når du modtager den.

Fejlen kunne dog lyde som ram fejl så måske du skulle teste med memtest når du får notenbooken hjem ( www.memtest.org )

Føler sq med dig, men mange har prøvet det samme som dig i forskellige butikker.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 23:34:22
Svar/Indlæg:
7241/274
Hvis jeg kender post.dk rigtigt for du først din pc på mandag da de ikke sender lørdags ekspres pakker ud til private..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 23:43:22
Svar/Indlæg:
10398/435
Sorry mate, men for at være dig direkte modstridig, men bare for at se på hændelsen med et par ben på jorden..
Reperation/Ombytning skal ske inden for hvad man kalder "rimelig tid". "Rimelig tid" er defineret ved ~3-5 uger. Så der er der altså ikke noget at komme efter.
De har selfølgelig ikke brugt 4 uger på 1 PC :e De modtager også andre PC'er end din.. Sæt de har 100 PC'er som skal repareres over 4 uger. En person til at reparere, arbejdsuge på 5 dage. Det er 5 PC'er om dagen...

Servicen er altid skod hos IT-netbutikker - konkurrencen er super hård, avancen lille. Det er det som er grunden til at du kan få edb-ting relativt billigt i et lille land som dk, hvor vi har et stor moms-tryk.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 23:48:55
Svar/Indlæg:
688/32
#3 Følger dig lidt i det sidste du siger men...

Selvfølgelig skal hans PC virke også selvom han henvender sig 5 uger efter køb.

I DK er der 24 måneders reklamation.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 00:03:52
Svar/Indlæg:
3214/18
Helt ærligt, så tror jeg sgu du havde været sur og bitter, om du så havde købt din PC hos en hvilken som helst anden af de større PC-leverandører i DK. Kan kun bakke op om Illuminati's svar.

Men selvfølgelig er det bittert at stå uden PC i 4 uger, hvilket nok føles som 4 lysår, for os der virkelig bruger den. :)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 00:07:51
Svar/Indlæg:
10398/435
#4, ja det er jo klart at den skal virke.. men det ændrer ikke at de har ~5 uger til at lave den. #0 sendte den afsted for 28 dage siden, firmaet er altså "inden for rammerne".. 4 uger er selfølgelig lang tid og pisse surt at skulle vente. Men loven er nu engang skrevet så "alle" kan være med. Hvis der er tale om et en-mands firma som kun har råd til en ekstra deltidsmedarbejder, så kan du jo ikke påtvinge ham at lave compen inden for 1 uge vel?

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 00:51:31
Svar/Indlæg:
3385/80
#0 Takker for advarslen, de er tilføjet til blacklisten :) Du kan selvfølgelig have været uheldig, men så mange fejl må bare ikke ske (eller gaffel)!

#2 De sender skam ud til private med ekspress ;) Jeg har et par gange modtaget noget til test om lørdagen som så skulle sendes igen mandag.

Intet problem i det.

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 01:05:35
Svar/Indlæg:
2732/41
" Jeg bestilte engang en computer del hos (indsæt random forhandler), Den kom dog først 3 dage efter selvom der stod 2 dags leverings tid, Så der må INGEN ALDRIG NOGENSINDE handle. "

0# Kan du se hvad jeg mener? Der er altid nogen der har haft dårlige erfaring med en butik, Men det betyder ikke at hele butikken er sådan
;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2006 09:46:19
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er da en ærgelig historie, og det er fuldt og forståeligt at du er gal på forretningen. Efter min mening er "acceptabel tid" omkring 2-3 uger - hvis ikke butikken kan fixe den inden da, har medarbejderne for travlt, og så gider jeg ikke handle der.

Men det kan jo have været en svipser..

Held og lykke med din comp. fremover :)

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 09:53:46
Svar/Indlæg:
624/55
Hmm primetech...

Det undre mig egentligt ikke, har også haft dårlig erfaringer med dem...

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 10:39:18
Svar/Indlæg:
2516/381
Hvadså, nu er det lørdag er den kommet?????????? ?:(

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 11:14:42
Svar/Indlæg:
623/31
Jeg syntes nok egentlig ikke de 4 uger er det værste, selvom det er lang tid (håber ikke mit bundkort er så længe til RMA). MEN, hvis de bare gad informere lidt:
Nu har vi modtaget RMA sagen, der går ca så lang tid (gerne er ærligt svar), og så et par opfølgningsmail eller opringninger. Der skal så lidt til, men det betyder bare så meget. Jeg handler fx ikke de steder igen, hvor den service har været dårlig, så hellere give et par kr mere for varen, og vide at hvis skidtet går i stykker, er det i gode hænder.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2006 16:01:01
Svar/Indlæg:
529/97
#3 og andre...

Det er muligt, men tænk lige på, at når kundeservice LOVER ham at den er klar indenfor 2 uger, så skal den asso bare være i orden. Hvis det kommer til at tage 3-5 uger, så skal de sige det tager den tid, men de skal ikke love ham 2 uger uden at han får hvad han vil have

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2006 19:32:11
Svar/Indlæg:
710/40
tak for tippet... føler med dig da det er røv lang tid at undvære sin maskine.
#3 jeg er enig med #13 jeg mener osse at når de har lovet den færdig skal de osse holde det. kan de ikke overholde det, var det mindste de kunne gøre at ringe/skrive til køber og beklage at det kommer til at tage X antal dage længere. hvis de allerede havde travlt på deres værksted da køber indleverede maskinen burde de have oplyst ham om at de ikke kunne garantere hvornår den er færdig. køber snakkede osse med 4-5 forskellige personer fordi der åbenbart ik var nogen der vidste eller kunne tage stilling eller havde styr på hvad der foregår i firmaet. det virker rodet og useriøst.det er dårlig kundeservice. jeg var osse blevet knotten hvis det var sket for mig :l

Zerothi

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2006 20:12:16
Svar/Indlæg:
3/0
Som #13 og #14 skriver (som svar til #3) hvis virksomheden lover den er klar inden for 2 uger (dvs. firmaet har LOVET kunden en tidsfrist på 20) står der tydeligt i købsloven at denne forsinkelse er uretfærdig. Selvom #3 siger at de fleste har 3-5 uger. Den rimelige tid du henviser til er vejledende, se §21 købsloven.
Det vigtige er dog at gøre dem opmærksomme på det, som i dette tilfælde er blevet gjort, og dermed kunne du kræve pengene tilbage.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2006 20:20:27
Svar/Indlæg:
8555/439
ja :e hva kan man lære af det? næste gang bygger du din egen pc ;)