En lille tanke torsk fra mig til jer.

Hyggehjørnet d.  29. april. 2006, skrevet af gandalf18
Vist: 320 gange.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
29-04-2006 21:34:55
Svar/Indlæg:
5679/460
min tanke torsk går ud på hvad der sker med computer spil når de er blevet så flotte at du ik ka se forskel på computerspil og virkeligheden hvordan skal man så udvikle NYT og revolutionerene grafik til spil jeg ka ik komme på noget hvad gør spil udviklerne så for at sælge spil for det er jo en af grundene til at de nye spil ka sælges er jo til dels fordi de får en flottere grafisk overflade så jeg vil godt lige høre jeres input

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 21:41:32
Svar/Indlæg:
4230/89
tror nok der går en del tid før det grafiske niveau er nået derop :00 ...

men når det er kommet dertil, bliver de jo nød til at forbedre andre ting, som gameplay, historie, og monstro der ikke er kommet 3D-skærme til den tid... det skal nok give dem noget at arbejde på...

eller lave virtual-reality ;) :e

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
29-04-2006 21:57:40
Svar/Indlæg:
5679/460
1# ja så man styresoldat i afganistan og så løber du rundt og plaffer terrorister ned og bliver du nakket er det synd *g*

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2006 22:17:47
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg tror ikke at vi inden for de næste mange år kommer til at opleve spil som er identisk med virkligheden.. Du sidder stadigvæk med din skærm foran dig (eller evt. omkring dig - kæmpe 3D skærme) og kan kun bruge 2 af dine 5 (6) sanser, nemlig syns og høresansen.
Hvis noget skal virke 100% realistisk, så skal alle sanse være i brug (lugte-, smag-, føle-, høre og synssansen).

i et fps spil ksal du have følgende senarie:
Du skal kunne smage støvet fra det sand som der hvirvles op når du går
Du skal mærke varmen fra den brændene sol.
Du skal kunne lugte krudtslammet fra din AK-47.
Du skal kunne mærke vægten af en AK-47 (incl de smerter som din "person" får, når nogen rammer dig),
Du skal kunne se alt hvad der foregår ud af øjenkrogene.
Du skal kunne høre når en står og ånder dig i nakken.

og den 6. sans: du skal kunne have fornemmelsen af at dine fjender er lige i nærheden..

og den sidste som er vigtigt, hvis det hele skal føles 100% virkligt: Du skal dø sammen med din figur.

Således kan jeg konkludere at spil aldrig nogensinde vil blive noget der overhovedet minder om realistiske.. dermed ikke sagt at man ikke kan leve sig ind i spillet.... Der kunne man også i commodore64-tiden, så på det punkt er der intet der har ændret sig.

djk

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2006 22:46:19
Svar/Indlæg:
586/212
ellers kan man jo altid lave en slags re-edition
af fks. classicer som C&C Red alert og de gamle Gta london og tomb raider 1.2.3.4. det er spild af god historie med så ringe grafik og gameplay som der var dengang

ikk?

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
01-05-2006 11:43:32
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er nu sjældent grafikken der "laver" et spil alene. Såvidt alt ting har vist, så sælger spil bedst hvis de har en god historie/gameplay... og hvis grafikken er god, så er det en ekstra bonus.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2006 13:35:15
Svar/Indlæg:
309/23
Damn, det var en lang sætning. Måske skulle du overveje at smide et par punktummer og kommaer ind ;)

Men jeg vil mene at når vi får fotorealistisk grafik, hvilket nok tager sin tid, så kan spiludviklerne vel altid gå videre og krydre spillene med special effects. Det er jo blevet brugt mange år i hollywood...

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
01-05-2006 13:39:50
Svar/Indlæg:
5679/460
6# ok næste gang starter jeg med at sige at man skal tage en stor indåndning inden man starter *gg*