#31 Nå ja ok en lille sødlig lugt, du må meget undskylde hr. kvaulant, så nu kan du sidde og spille lidt pik over dig selv, og jeg får fred, men se lige hvad jeg skrev: "kan ikke altid lugtes", vores atmosfære består sådan set også af N2O, så selvom der er en farlig koncentration i det rum man befinder sig, er det ikke sikkert man vil kunne lugte det, efter som det er meget meget lidt lugtbart medmindre det stort set findes i rumme i nærheden af 100% koncentration, og gad godt at vide hvor du har arbejdet med det, da rent lattergas kræver special tilladelse man ikke bare lige får, grundet stort misbrug af gassen til blandt andet bedøvelse af campister, og farligheden af gassen, så medmindre du har en narkose uddannelse så var det vist også en lille hvid løgn fra hvidgaard! Men giver dig ret medicisk lattergas kan være dyrere, dette skyldes dog nok mere en heftigt miljøafgift da det er en rimelig kraftig drivhus gas, og da det ikke er skal bruges til forbrænding så kan det ikke undgås at en masse af det slipper ud i atmosfæren.
til #31 og #33
"Når tandlægen bruger lattergas til bedøvelse, tages gassen ud i luftform (heldigvis). Det duer slet ikke til tuning. Her skal gassen ud i flydende form og derfor vendes flasken på hovedet/ lægges ned. Nogle flasker har et sugerør, som går ned i bunden af flasken og de skal selvfølgelig vende med tuden opad. Det afgørende med gassen er at trykket er rigtigt, nemlig mellem 850-900 psi. Når temperaturen er omkring 20 grader passer trykket. Bruges anlægget en kølig sommeraften eller på en snescooter, kan det være nødvendigt at sætte et varnetæppe omkring flasken. Tæppet er termostatstyret og går på 12 volt."
ja så blev det vist uddebateret af dig selv, utroligt! så kan jeg jo sige hvad sagde jeg. Hvad var det lige jeg ikke havde fattet? prøv du bare at slip lattergas ind i luftform i motoren og se hvad der sker(absolut ikke flere heste iværtfald, og eftersom N2O ikke kan betegnes som en oxidizer før det er spaltet er der rimelig stor cance for at forbrændingen går i stå ), som jeg skrev tidligere, du havde ikke overvejet hvorfor der skal bruges en fogger dyse?
Haha brugt til sprængstof, du har åbenbart ingen kemisk indsigt hvis du tror det, rigtigt at sprængstoffer skal indeholde nitrogen grupper(N3 og N2) eller en blanding af oxygen og et brændstof i nogle tilfælde(feks flydene ilt og brint, eller flydene ilt og rent aktivt kul), ganske rigtigt men du har ligesom brug for nogle molekyler disse nitrogen grupper kan gå i forbindelse med, dette er oxygen ikke, da det skal være et stof som kan bruges som brændstof og kan indgå i en kemisk reaktion, og ikke 2 oxidizers, detonationen foregår ved den kemiske reaktion der sker imellem N grupperne og brænstoffet når bindingerne i molekylet går i stykker, dette udløser en voldsom reaktion! x( Så det er nok mere i din forståelse af fysikken at din mangel på viden skal findes, så du bedes venligst lade være med at svine mig til bare fordi din forståelse kun rækker til hvad du kan finde på google, og lad være med at spille plat på din mangel af samme. Jeg har iværtfald ingen steder skrevet at N2O er et sprængstof, og heller ingen steder i mit indlæg er der noget der kan misforståes i den retning. Udover det kan H2O faktisk bruges som sprængstof, ved ikke om du nogen sinde har hørt om udtrykket "exploding water" (og nej ikke det sammen som superheated water) -dette fænomen forekommer ved at du sætter et par elektroder ned i lidt vand med meget kort afstand, og udløser en stor strøm inpuls(fra en kondensator bank) derved vil vandet lynhutigt spaltes, dette bliver blandt andet brugt i "sikre" detonatore, i feks kulminer.
Og Hvidgaard, du kan stadigvæk ikke komprimere en væske, eller jo det kan du godt, men så bliver det til en fast substans. Dette gælder dog ikke for H2O. Ja din viden er åhh så stor inden for den fysikkens verden, tror bare du skal holde dig til din computer.