TV-Tuner kort

Media Center d.  01. maj. 2006, skrevet af NinjaDolph
Vist: 814 gange.

NinjaDolph
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2006 02:08:49
Svar/Indlæg:
70/8
Hej .. Jeg vil lige sig jeg er ny bruger og ved intet omkring HTPC eller ikke ret meget endnu .. Jeg har lige prøvet at lege lidt med MediaPortal men har intet TV-Tuner kort og er også mit spørgsmål.


Jeg har læst og fundet ud af at det skal være med dual-tuner og dual hardware MPEG2 encoder så jeg ikke belaster min egen PC under optagelser . Jeg har læst anmeldesen og tror det skal være et Hauppauge WinTV-PVC 500 Media Center Kit jeg vil have, men vil gerne høre om i har andre forslag. De eneste krav er at det skal fungere med MediaPortal, der skal være super kvalitet, intet lag eller andet , kort sagt det skal være perfekt. Pris loftet er 1500 kr.

Gerne link til ALT

Cotoun
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 08:45:43
Svar/Indlæg:
38/1
tja pvr-500 er et af de bedste tv kort indenfor analog tv signal. man kan jo sige det ikke er så fremtidssikret, da der ikke er digital i den.. af de test jeg har læst har der dog ikke været nogle særlig imponerende digitale tv tunere.. har selv pvr-500 og kan kun rose den til skyerne..



OEA
 
Superbruger
Tilføjet:
01-05-2006 15:50:33
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 Vi har selv Media Center her hjemme med den samme tuner og den køre bare :p #1 :e



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 17:04:14
Svar/Indlæg:
3214/18
Så den anden dag, at Hauppauge lige er kommet med et kort som både kører med digitalt og analogt signal. Det kunne fåes i en bulk udgave uden fjernbetjening og software til omkring 6xx,-

Så hvis du alligevel skal have MCE ind og evt. købe en MCE-remote, så kunne det vel godt være et alternativ. Så er du da mere fremtidssikret. Dog har du ikke dual-tuner i samme forstand som med et PVC500-kort.



NinjaDolph
 
Overclocker
Tilføjet:
03-05-2006 23:13:41
Svar/Indlæg:
70/8
#3

Så kan jeg ikke rigtigt bruge det da jeg skal have et med dual-tuner og der skal også være hardware-encoder eller hvad det hedder, så min PC ikke bliver belastet ved optagelser :)

Til alle jer andre tak for jeres bud ! <- gælder også #3 selvf.



stue112
 
Overclocker
Tilføjet:
06-05-2006 09:29:05
Svar/Indlæg:
154/21
NinjaDolph: hvis du vil have kvalitets optagelser så vil jeg råde dig til at vente til der kommer et fedt digitalkort. Du kan gå ind på dr's hjemmeside der vil du kunne læse dig frem til hvad forskellen er.