X1900XT + Moddet MoBo = No Boot.

Overclocking d.  01. maj. 2006, skrevet af M.Thomsen
Vist: 333 gange.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 17:35:40
Svar/Indlæg:
4112/53
Hej gutter.
Nu brænder lukummet hos mig, og jeg er ved at blive ret så frustreret.

Jeg fik Vdimm, Vdroop og VMCH moddet mit bundkort af Nosferatu, men jeg har ikke kunne få liv i maskinen siden da, men har også skiftet flere andre ting ud, deriblandt Mosfet vandblok (som blokkede for CPU blokken, så der ikke var kontakt, så monterede den på en anden måde, så der nu ér kontakt), GFX (Fra 7800GTX-GS til X1900XT) og monteret en blæser styring, så er der mange muligheder.

Jeg har prøvet at resette BIOS, men det har ikke hjulpet.

PSU er rigeligt kraftig til at trække systemet, så dén er ikke problemet.

GFX har jeg prøvet at have monteret både med luft (original køler) og vand (EK-blok), men alle gange med samme resultat.

Efter at have testet med GFX monteret på flere måder, hev jeg 2 stænger RAM ud, hvilket ikke hjalp. Så hev jeg en mere ud, men det hjalp heller ikke.
Først da der ikke var nogen RAM i, så kom den med en Bip-alarm for GFX problemer, men lige så snart der er RAM i maskinen, så kommer der ikke nogen bip-alarm. :l

Hvér gang den "prøver" at starte op, så blinker der to røde diode lige ved siden af PCI-E power stikket på GFX, og har spekuleret på, hvad de betyder?

Jeg har ikke noget andet system til rådighed, som jeg kan teste mine ting i, så på den konto er jeg noget på glatis, da jeg ikke kan teste om noget af mit HW er defekt, og derfor er årsagen til at mit maskineri ikke vil boote.

1) Så er der nogen der enten kan hjælpe mig, i form af at jeg kan komme til at teste mit HW i deres maskine (Helst en der bor i Esbjerg)?

2) Er der en der kan fortælle mig, hvad de to dioder på GFX betyder?

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 17:47:42
Svar/Indlæg:
2029/63
Det er jeg da ked af at høre m8 :(

hvorfor har du ikke ringet???

EDIT. Du får selvfølgelig dine penge tilbage hvis vi finder ud af det er mig der har lavet fejl. Dog tvivler jeg på det.

Du er også velkommen til at sende det til mig.
Prøvet at justere modstanden til en højere modstand/lavere volt?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 18:02:39
Svar/Indlæg:
4112/53
#1 Det er jeg sq også, men tror heller ikke det er din skyld (endnu i hvert faldet ;) :p).

Før jeg prøvede at startede MoBo op første gang, hvad jeg drejet modstandene op til de antal Ohm du havde skrevet på pics.

Men det kan da godt være, at det er RAM eller MCH der får for meget juice, må da lige testes, ved at dreje modstandende 1700 gange mod uret ;) :p

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 20:56:34
Svar/Indlæg:
3972/242
prøve at boot med din 7800 igen forst , og hvis den booter , fjern nvidia drivers og instalere ati , måske :l

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 21:34:25
Svar/Indlæg:
4112/53
#3 Jeg kan jo ikke engang komme ind i BIOS på bundkortet, da den ikke engang poster.

Hvordan kan driveren i XP have nogen som helst indflydelse på opstarten af MoBo?
Jeg skal alligevel have installeret XP på ny, så på den måde er jeg ligeglad med XP, men jeg kan jo ikke engang få maskineriet til at poste. x(

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 21:50:56
Svar/Indlæg:
3972/242
nå ,ok . for snakkede med nosferatu . kan være han har løsning . :00

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 21:53:04
Svar/Indlæg:
4112/53
#5 OK. Lyder godt.
Jeg har lige skrevet til ham, så må vi se hvad han har af løsningsforslag til mig. :) Fingers crossed.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 22:51:03
Svar/Indlæg:
2029/63
manden sender tilbage, så må vi se hvad jeg finder ud af :r

Håber satme jeg finder ud af hvad der forgår :x
Måske det er en af de små modstande der er ristet af varmen, de kan være følsomme :(

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2006 00:44:51
Svar/Indlæg:
4112/53
#7 Op med humøret.
Jeg vidste der var en risiko ved at få kortet moddet, og jeg bære ikke nag på denne konto.
Du blev nævnt som en form for "kvalitets stempel", så folk vidste at det ikke var et eller andet elendigt mod der var blevet lavet, men at det var lavet af en der vidste hvad han lavede.

Glæder mig til at se/høre, om det lykkes dig at fixe kortet, så jeg kan få gang i min maskine igen, så jeg kan komme til at konkurerre med Lars. ;) :p :e