Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 17:35:40
Svar/Indlæg:
4112/53
Hej gutter.
Nu brænder lukummet hos mig, og jeg er ved at blive ret så frustreret.
Jeg fik Vdimm, Vdroop og VMCH moddet mit bundkort af Nosferatu, men jeg har ikke kunne få liv i maskinen siden da, men har også skiftet flere andre ting ud, deriblandt Mosfet vandblok (som blokkede for CPU blokken, så der ikke var kontakt, så monterede den på en anden måde, så der nu ér kontakt), GFX (Fra 7800GTX-GS til X1900XT) og monteret en blæser styring, så er der mange muligheder.
Jeg har prøvet at resette BIOS, men det har ikke hjulpet.
PSU er rigeligt kraftig til at trække systemet, så dén er ikke problemet.
GFX har jeg prøvet at have monteret både med luft (original køler) og vand (EK-blok), men alle gange med samme resultat.
Efter at have testet med GFX monteret på flere måder, hev jeg 2 stænger RAM ud, hvilket ikke hjalp. Så hev jeg en mere ud, men det hjalp heller ikke.
Først da der ikke var nogen RAM i, så kom den med en Bip-alarm for GFX problemer, men lige så snart der er RAM i maskinen, så kommer der ikke nogen bip-alarm. :l
Hvér gang den "prøver" at starte op, så blinker der to røde diode lige ved siden af PCI-E power stikket på GFX, og har spekuleret på, hvad de betyder?
Jeg har ikke noget andet system til rådighed, som jeg kan teste mine ting i, så på den konto er jeg noget på glatis, da jeg ikke kan teste om noget af mit HW er defekt, og derfor er årsagen til at mit maskineri ikke vil boote.
1) Så er der nogen der enten kan hjælpe mig, i form af at jeg kan komme til at teste mit HW i deres maskine (Helst en der bor i Esbjerg)?
2) Er der en der kan fortælle mig, hvad de to dioder på GFX betyder?