jeg sidder og hjælper en kammerat med at lave et vandkølingssæt. og siger så til ham at jeg havde hørt om en Hydor L40, fordi han snakkede om Hydor L30 v.2
Stol ikke på hvad producenten skriver.. :) TJek h2okoeling.dk for test af pumper, der er os nogen der skriver de køre 1200L/T men pumper omkring de 700 - 800 i stedet - en hvis forskel..
Før du overhovedet overvejer en så kraftig pumpe, så skal du huske at pumpen i sig selv også skaber varme, og sætter du dette såkaldte Heat Dump op mod den forbedring det øgede tryk og flow vil give, så opnår man mange gange et negativt resultat, selv om der kommer mere vand igennem systemet.
Alle pumper der trækker mere end 25W vil jeg overveje meget grundigt før jeg køber dem, for her er vi mange gange oppe på samme heat dump som et chipset yder i sig selv. Kig altid på C/W / Q diagrammer før du overvejer kraftige pumper, for som du vil se, flader de voldsomt ud allerede ved 6-7 liter pr minut (360-420 liter pr time) herfra er det marginaler du vinder ved en kraftigere pumpe.
Men som #1 allerede er inde på, fabrikanterne overrater der pumper helt vildt, 50% eller mere under deres specifikationer er ikke unormalt IRL.
Hvis du er interesseret i pumper på et dybere grundlag, så læs denne artikel, skrevet af undertegnede, der viser hvor mege (eller lidt) der er at vinde ved kraftigere pumper: http://h2okoeling.dk/default.a...