RAM prob. med DFI bundkort

Bundkort / CPU d.  02. maj. 2006, skrevet af MN
Vist: 215 gange.

MN
MN

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2006 16:03:43
Svar/Indlæg:
304/63
Jeg har brug for lidt hjælp til mit DFI Lanparty Ultra-D bundkort.

Problemet er at jeg ikke kan få systemet til at køre stabilt med mine Corsair TCCD ram. Når systemet sættes til at køre 1T så genstarter computeren lige så snart win er startet op og der kommer blå skærm for et sekund inden genstart. Tidligere ejer kørte dem ved 2,5 3 3 7 og 2,7 volt ved 250 FSB 1T uden problemer.

Hvis jeg sætter det til at køre AUTO og dermed 2T så kører det, men kun med min 160GB Samsung disk, ikke med min nye 250Gb Samsung disk hvilket jeg slet ikke forstår, og det uanset om jeg sætter disken til at køre SATA 150 eller 300.

Jeg har testet rammene med Memtest og det finder ingen fejl. Jeg har også testet rammene i et andet system med memtest og det fandt heller ingen fejl.

Den tidligere ejer af bundkortet kørte systemet 280 FSB 1T uden problem med Crucial Ballistix

Marvel LAN er deaktiveret, BIOS er opdateret til nyeste, jeg har prøvet diverse guides på dfi street, men jeg kan kun køre med min Samsung P80 disk og 2T på rammene. Hvad kan der være galt?

Håber der er en med et svar, er ved at være lidt desperat over det.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2006 13:19:56
Svar/Indlæg:
304/63
Slet ingen der kan hjælpe? Er DFI bundkort generelt kræsne med ram eller kan det være min cpu der ikke vil arbejde sammen med de ram? Jeg har en mistanke om jeg ikke kan finde ud af alle de indstillinger der er til ram og derfro skal have et lidt mere idiotsikkert bundkort som f.eks dette http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Skal have bestilt enten nyt bundkort eller cpu idag så håber der er en der kan hjælpe lidt

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2006 23:05:03
Svar/Indlæg:
3065/208
Prøv at hæve spændingen på modulerne til 2.8V eller 2.9V evt., et skridt ad gangen, men mærk lige efter at de ikke bliver for varme af det. Du kan også prøve at hæve Cas Latency til 3.

Mener jeg kan huske at de TCCD moduler kører bedst ved 3-4-3-8 timings, men er ikke 100% sikker.

MN

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 12:04:35
Svar/Indlæg:
304/63
#2 takker, har lige prøvet det, men det kører ikke stabilt ved 1T.
Mine Geil Value kører fint 1T og corsair rammene kører fint på alle andre bundkort, så det kan vist ikke være meget andet end bundkortet der ikke gider arbejde sammen med netop de ram. Der er vist ikke andet for end at købe nyt bundkort så :(