Asrock s939 dual-sata2 bios+gfx problem

Bundkort / CPU d.  02. maj. 2006, skrevet af qbas
Vist: 378 gange.

qbas

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2006 23:57:12
Svar/Indlæg:
235/69
Hejsa jeg har lige købet mig et Asrock s939 dual-sata2 bundkort.. som jeg har lidt problemer med. .

hvis jeg instalere mine Nforce driver (84.21 / 7x.xx ) til mit Gforce 6800GT AGP kommer der ikke bilede på nå winxp vil starte op efter reboot samme problem når jeg har inst. ULi AGP driver ...

så ok det måtte vel så være en bios opdate der skulle til men selv om der står at updaten gik godt.. så står der aligevel ALI bios ver 1.10A ved genstart af computeren.......

hvad er det lige jeg gør forkert ????

PS samme setup som i min profil ud over mit mombo :)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 00:52:42
Svar/Indlæg:
6052/189
Hvad bios har du brugt ?

Hent OCW beta 8 bios.

http://www.ocworkbench.com/200...

Når du har flashet den ind finder du "AGP P2P Deep Fifo"-indstillingen i bios og aktiverer denne.

Og så installerer du ULi AGP driver og derefter grafik-driver.

AGP P2P-indstillingen er for folk der kører med bridgede grafikkort ( pci-e chip's med agp-konverter-chip ) som dit 6800GT nemlig er.

Mvh

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 01:42:42
Svar/Indlæg:
2620/327
Har du valgt "load default setup" i bios? Det skal man for det meste efter bios update...

qbas

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 16:17:51
Svar/Indlæg:
235/69
1# jeg har hentede bios ver 1.80 fra asrocks hjemmeside... Jeg vil da lige prøve den der OC bios du snakker om :)

2# nej det har jeg ikke. da alle de gange.. jeg før hen har opdateret min bios ved min gammle mombos, var der ikke nogle problemer..

qbas

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 17:20:59
Svar/Indlæg:
235/69
nå men jeg har instaleret den nye bios fra http://www.ocworkbench.com .. som gik godt... men det virker nu stadivæk ikke med mit gfx :(

når jeg har instaleret AGP driveren og rebooter kommer der bare en sort skærm ved op start af winxp... hvis man holder en hånd op på skærmen kan man se omrisset af det nårmale op start logo.. det er som om at den fryser ved op start der efter... :l

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 18:34:46
Svar/Indlæg:
4089/252
Har hørt om at der skal være bøvl med Dual Sata 2 og nogle 6800 kort... PErsonligt have jeg dog aldrig nogle problemer... Du skal altid huske at installerere AGP driveren, før GFX driverne.

Nforce... er det ik chipset drivere??

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 21:32:02
Svar/Indlæg:
608/79
Jeg har oplevet lignende problemmer da jeg skulle have mit Asus v9999 Geforse 6800 agp kort til at køre optimalt på dette bundkort . Jeg har lagt mit indlæg frem , du finder det under grafikkort . Jeg har Bios ver 1,50 nu . Prøv om det virker uden at du geninstalerer windows Eller som jeg gjorde : jeg brugte Reparationsfunktionsen under Windows Instalationen og efter dette virkede mit kort . Denne metode tager ca 1 time og herved bevarer du alt det som du har instaleret på din pc . Men prøv først bare at instalere Uli agp driver ver 2,13 ind først og se om din pc så kører . Det var den 4/3-06 jeg lavede inlægget .

janbau

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 22:05:09
Svar/Indlæg:
2958/84
du skal huske først at indstalere agp driver og så Nvidia driveren bag efter.

jeg havde også problemer med min da jeg kørte agp ( frøs og genstartede næsten heletiden), men det forsvant med pci-e :l

selv om kortet er med agp har jeg på fornemmelsen at det ikke virker helt optimalt med denn der agp desvære. :(

qbas

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 22:19:27
Svar/Indlæg:
235/69
#7 ja jeg har... tp gange nu med helt ny win inst...

#6 takker den må jeg lige kikke lidt nærmer på :)

lige pt.... køre alt på nær mit gfx... når jeg instaler gfx driveren og genstarter.. så kommer boot skærmen frem som den skal... men når den så skal skifte til over til skrivebordet. kommer der kun en sort skærm i ca 30 sek og så kommer der i ca 2 sek blue seen of death x(

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2006 23:08:11
Svar/Indlæg:
608/79
Nå du har prøvet med nye Win instlationer , Det er godt nok surt , håber så du kan få ver 2,13 til at virke . Held og lykke med det . På Uli hjemmeside er den sidste ver som kan hentes netop ver 2,13 , ver 2,20 kan ikke hentes , og ver 2,30 som kan hentes på Asrocks hjemmeside findes ikke på uli hjemmeside . så det kunne tyde på at Uli har indset at der kan opstå problemmer med disse ver. Så Asrock burde nok skrive at der kan opstå problemmer med ver 2,3 .

janbau

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2006 11:22:43
Svar/Indlæg:
608/79
Det var da godt at høre godt nok manga timer. Nå så det var et helt andet sted problemmet lå . Da jeg selv skulle instalere min maxtor Sata 1 disk havde jeg også store problemmer på dette bundkort , Disken havde tidligere været monteret på en anden maskine . Asrock bundkortet kunne slet ikke finde den ude i bios . Så det var først da jeg fik sat den tilbage i den gamle maskine og i Windows instalationen fil slettet den gamle paration den kom at og køre på Asrock bundkortet . Jeg havde elles klargjort disken Formateret den med maxtors klargøringsværktøj som jeg tidligere havde gjort mange gange , tror efterhånden det er den 6 maxtordisk jeg har arbejdet med .
Så op med humøret jeg har også Brugt XXX antal timer . Først Med min hartdisk Dernæst Mit grafikkort .

Ps hvis du gider hjælpe mig Hvilken agp driver kører du så på nu på dit 6800 gt kort nu da alt virker , Håber selv snart jeg kan få mit 6800 kort tilbage , da jeg blev nødt til at låne det ud fordi jeg var ved at opgrdere min gamle Pc til min daters nevø var så uheldig at købe et Inno 6600 til 550 kr men den er til Rma nu , der er nu gået over en måned .
Shit Happens somtimes
janbau

qbas

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 03:23:20
Svar/Indlæg:
235/69
#11 jeg har brugt den nyeste ver 8x.xx :) ... det var AGP driver der var problemet med min maskine.... ny Win inst genstart... AGP driver genstart... ov så vider :) min AGP driver er den fra cden ver 2.13 så jeg tør ikke at instalere 2.30, nu hvor jeg har en computer der virker :r

Janbau

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 13:28:41
Svar/Indlæg:
608/79
Tak #12 . Det er mig som har lavet indlæget #6 . Jeg kan også kun få grafikken til at køre på ver 2,13 . Som jeg har skrevet andre steder her på hardware-test , burde Asrock på deres hjemmeside skrive noget om at flere agp kort kun kan køre på ver 2,13 , eller idet mindste have ver 2,13 liggende på deres hjemmeside . Derudover er det også påfaldende at der på Uli hjemmeside er ver 2,13 den sidste ver som kan downloddes .

Lidt bedre oplysning fra Asrock ville jo så nok kunne spare en del for en masse besvær , lidt synd hvis folk ligefrem føler de bliver nødt til at sælge deres ellers glimrende Agp kort og gå over til Pci Express , Bundkortet er vel lavet fordi de mener der er et stort marked for netop sådan en løsning .