# 17..selv om fremtidens cpu har flere kerner, så synes jeg alligevel at physx kortet har sin berettigelse..
Som der også skrives i testen:
"Et eksempel på de arkitekturmæssige fordele i PPU'en, er den interne båndbredde, som er på intet mindre end 2 Tb/s! Til sammenligning kan et grafikkort, selv med en 512 bit intern bus ved samme hastighed som kernen, ikke engang opnå 350 Gb/s. For CPU'er ser tallet endnu værre ud. "
Så selv med flere kerner, så skal der nok blive nok at lave..og en PPU den fordel at den er lavet kun med det ene formål at lave fysikberegninger..
Man vil nu flytte beregningerne over på et seperat kort, som før blev varetaget af Cpu, altså skabe et behov
Ja, men alt går vel ud på at skabe et behov...der er jo heller ingen der siger at man skal have 512 mb ram på sit gfx, eller køre med fuld AA/AF...men alligevel er så er det lavet, for de mennesker der gerne vil bruge det...så inderst inde er der jo et behov for at ens spil ser så godt ud som muligt...
Skal så kortet skiftes lige så tit som grafikkortet, Ageia kan næppe leve af at sælge kortet en gang til Computer køber
Det kunne man måske godt forestille sig...kortet fra BFG har jo kun 128 mb GDDR3. I takt med at ram forbedres, kunne man jo forestille sig at det udskiftes, der sættes mere på, og at chippen forbedres, ligesom ATI og Nvidia har forbedret deres grafikchips..
Man skal huske at konceptet, og kortet er på begynderstadiet....om det bliver en succes er der jo pt ingen der ved.
Som Woodgnome siger i testen, så er der ikke meget at se i nogle af titlerne.
Men Cell Factor spillet, som jo er lavet til Physx giver en helt anden oplevelse...
Så der er nok ingen tvivl om at når udviklerne kommer med titler der i højere grad understøtter Physx, så vil man kunne se stor forskel...