Biltyveri med bærbar

Litteratur d.  04. maj. 2006, skrevet af Stensgaard
Vist: 619 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 13:43:12
Svar/Indlæg:
2620/327
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Infinity

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2006 14:40:44
Svar/Indlæg:
482/6
Har biltyve ikke i længere tid benyttet sig af bærbare til deres ulovligheder?
-Såvidt jeg ved benytter tyveknægte sig også af bærbare med adaptere på så de kan bruge bilens multistik til at komme uden om startspærre problematikken... Bærbare har også været brugt til at opsnappe signalerne fra fjernbetjente central-låse, hvorefter tyvene kunne låse bilerne op uden nøglen...

Jeg har ingen personlig erfaring, men efterhånden som der er kommet flere og mere avancerede anti-tyveri systemer i bilen, bliver tyveknægtene nød til at bruge lidt mere end bare et koben og en skruetrækker for at slippe afsted med noget...

Fagre nye verden...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 16:36:10
Svar/Indlæg:
4230/89
så kan rige folk med en stor mercedes lære det :p

men det er da galt at de ikke har beskyttet systemet på en eller anden måde... firewall eller ligende... satser da ikke på de fleste biltyve er professionelle hackere :00

men de vil da tydeligvis gå langt for at stjæle en bil... der var jo også en direktør i tyskland, som fik skåret sin finger af, for at tyvene kunne starte hans bil, vha en fingeraftryks scanner :o

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 17:34:45
Svar/Indlæg:
3385/80
I kender sikkert også det komfortluk der er på nyere biler - det hvor ruderne kan køres op og ned med fjernbetjeningen. Det har enkelte biltyve fundet ud af at udnytte desværre :s

PRJ

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 17:53:27
Svar/Indlæg:
1249/247
Sådan en start knap har min bil nu ikke, så jeg er ikke skræmt af nyheden.

Hvilken software bruge de..... Steel n´go 2.2 ;)

PRJ

rene0399

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2006 18:08:50
Svar/Indlæg:
217/32
De viste det faktisk hvordan man gjorde i en udsendelse på TV2-FYN. hvilken ultralyds modtager og sender man skulle bruge..

åndsvagt.. men de gjorde det..

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 18:30:33
Svar/Indlæg:
4310/364
Det er vel de færeste biltyve der har hjerne til at hacke sig ind aligevel... jeg mener, at man har fandme ikke meget at flytte med hvis man tager andre folks hårdt tjente ting!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 19:04:11
Svar/Indlæg:
6052/189
Det er nok mest folk inden for organiseret kriminalitet der bruger den slags udstyr. Alm "standalone" bil-tyve tror jeg næppe har adgang og viden til den slags.

Men er det inden for den organiserede verden kan man SAGTENS regne med at der er folk med den slags viden.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 19:06:17
Svar/Indlæg:
3640/1231
Er lidt chokeret og så alligevel ikke :00

Det er logisk at det går galt når det er SÅ software styret som det er der.

Det værste af det, er at det garanteret er sindsygt svært at få en forsikring til at dække det, hvis bilen bliver hægret indvendigt, og der ikke har været nogen tegn på indbrud :x

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 19:41:40
Svar/Indlæg:
1762/50
->#4

haha, Steel n' go 2.2.. :e :e

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2006 20:35:33
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg er bange for at "alm biltyve" efterhånden er det samme som organiseret kriminalitet :l især hvis det er nye biler som bliver stjålet, ikke hvis de stjæler min gamle saab fra '88, for så er det bare nogen som skal have noget og køre i/lave rambuktyveri med.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2006 01:34:17
Svar/Indlæg:
2620/327
#8 Nemlig, allerede nu er det svært at få forsikringsselskaber til at tro på, at en bil med startspærre er blevet stjålet - "det kan jo ikke lade sig gøre".

#10 Eller en Mazda fra 83 (som min), der efter sigende skulle kunne åbnes og startes med en teske.

Gr00wer

Overclocker
Tilføjet:
07-05-2006 23:02:24
Svar/Indlæg:
200/19
hmm alle biltyve har vel muligheden, ligemeget om de er begyndere eller sådan...

sammenlign det med en newb indenfor download og torrent, Guides og vupti... efter en halv time fungerer det hele perfekt..

Måske tyvene har samme muligheder ? nogen mennesker laver jo rent faktisk guides til ulovligheder som biltyverier..

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 23:42:41
Svar/Indlæg:
6624/113
Der findes jo gudskelov flere slags biltyve.

1. Dem der går efter de dyre biler - typisk fra 500k og opad. De kan nemmest sammenlignes med organiseret kriminalitet med bærbare osv. Idet de allerede typisk har en aftager til den bil de vil hugge, gør de ofte også mere ud af det. Det er logisk hvem af os som skal tage os i agt for denne tyv... ( kun de rige svin. ;) )

2. Lejlighedstyven - som typisk bare vil have en gammel pram at køre hjem i efter en aften i byen. Det er ham vi almindelige mennesker bør hade mest, idet de ofte ruko-styler / hærger din bil hvis ikke de kan køre afsted med den.
Jeg har haft den store fornøjelse at overvære nogle folk feje en perlegrus-indkørsel med en biltyv som de fik fat i - i overført betydning. Sådan som den lille purk så ud bagefter, mente ejeren af bilen at det var den smadrede dørlås og et par CD\'er værd...

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2006 00:12:37
Svar/Indlæg:
688/32
Har selv fået stjålet min bilradio, hærget låsen i døren og ødelagt lidt ledningsnet og dashboard så ved godt lidt hva de snakker om. Men det var dog heldigvis en ældre bil så skaden for mig var ikke så stor. Jeg har efterfølgende installeret en 2 vejs alarm så nu glæder jeg mig bare til at de komer igen. Så skal de fandme smage mit bordben som jeg har gemt til formålet.

Min Chef fik stjålet sin BMV X5 til pænt mange penge. Måden det blev gjort på var at tyvene borede et lille hul til soveværelset om natten hvorigennem de kunne pumpe en bedøvende gas ind. Derefter kunne de bryde ind uden at han blev vægget af alarmen og tage nøjlen til bilen. Bilen blev dog kun brugt til at køre råddent i og derefter efterladt og politiet fandt den senere vha. den GPS sender der sidder i. Men sygt hva de stakler vil gøre for at få fat i en bil.