NAT fuckup på ny router :/

Diverse d.  04. maj. 2006, skrevet af Spook
Vist: 189 gange.

Spook
 
Superbruger
Tilføjet:
04-05-2006 19:15:39
Svar/Indlæg:
21/3
Har smidt min nye router på, og den kører kanon. Lige bortset fra en lille, men alligevel væsentlig ting.

Jeg hoster to domains, med hvad dertil hører af web, ftp og mail. De respektive porte er derfor banket ind i NAT-tabellen. Og udefra virker det fint, men filmen knækker når jeg skal bruge det indefra.

Dvs. hvis jeg er på mit eget netværk, og prøver at tilgå www.mitdomæne.dk, så får jeg min routers konfig-side. Prøver folk "udefra" at tilgå serveren, så kommer de på som de skal. Altså: NAT virker, men kun udefra. WTF? ?:(

Taster jeg serverens interne ip, så ryger jeg fint nok på, så den kører som den skal. Det virker nærmest som om min router er *lidt* for smart, og har luret at jeg vil på en server der er på mit eget netværk, og så undlader at sende mig "udenfor". Jeg kan også sætte routeren til at have sin config side på :81 i stedet for :80, men det betyder bare at den slet ikke kan finde www.mitdomæne.dk (:80). Sikke noget sovs...

Spook
 
Superbruger
Tilføjet:
04-05-2006 19:33:47
Svar/Indlæg:
21/3
Har løst den... hvad kan jeg sige, RTF FAQ :D

der skal lige slåes NAT loopback til. Via telnet... Ved ikke hvorfor det ikke bare er slået til fra start?