#22 det kan ikke være rigtigt, at Creative kan stå og sige "Så kan du da bare købe et større kabinet", hvis man gerne vil have digitale udgang og ikke har plads til frontpanelet. Der er MANGE HTPC ejere (og garanteret også desktop ejere), som ikke synes dette er en pissefed løsning.
Derudover kommer frontpanelet ikke med den billigste udgave af X-Fi, så der må man undvære digitale udgange (medmindre man synes Creatives løsning med et monojack er piss0rnajZ). Så kunne man selvfølgelig købe Elite Pro udgaven af X-Fi og få en ekstern boks med, men så taler vi lige en pris, som ligger i nærheden af det tredobbelte af Extreme Music udgaven eller et tilsvarende 7.1 lydkort.
Creative tvinger mig ingen steder til at betale, for jeg kan jo bare købe et andet sted, hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet, men faktum er, at man skal betale ekstra for at få coax/optisk digital udgang.
Min pointe er ikke at Creative stinker (for det gør de skam ikke), men at de bare ikke kan finde ud af nogle ting, som har været standard på ethvert andet kort i flere år. Man kan læse side op og side ned om folk som brokker sig over det i diverse fora, men det er Creative åbenbart ligeglade med. De har jo en pissefed handel i, at folk skal betale mere for udgaverne med ekstern boks eller frontpanel, hvis de gerne vil have "Creative lyden" og samtidig have coax/optisk.
Men som sagt - jeg kan bare købe andetsteds, hvis jeg ikke kan lide lugten - jeg synes bare ikke det er i orden, at andre skal "snydes" fordi de tror, at det er i orden ved Creative (og der er faktisk mere end én person det er sket for).