Computer problem.

Grafikkort d.  05. maj. 2006, skrevet af Hobbes
Vist: 280 gange.

Hobbes

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2006 08:39:25
Svar/Indlæg:
21/8
Tja jeg har langt om længe fået samlet min computer, og da jeg så skulle til at installere alt på det, kunne jeg ikke få et billede frem....

Så kom jeg til at tænke på at jeg havde, læst noget herinde, om at ens grafikkort skulle lide på et bestemt slot, (SLI).... men jeg kan ikke finde den tråd, der omhandler det.....

Men når jeg tænder min pc\'er starter den, alle blæser køre som de skal, men intet billede, der kommer bare sort skærm, hvor efter min TFT skærm går i "power save mode"

Så jeg har ingen ide om, mine ram virker eller min harddisk, eller noget.....

Men hvis der er nogen der kan hjælpe, vil det være rigtig fedt....

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2006 08:58:01
Svar/Indlæg:
1103/38
vi er altid klar til og hjælpe har oc.dk men vi skal have lidt mere info ang hvilket bundkort du har osv:

nu skriver du sli men tro du mener pci-e da sli er med gfx-kort

og dinne ram virker fint ellers var der kommet en rigtig ubehagelig hyletone.

samt kan et bundkort nemt starte uden en harddisk.

dit gfx skal sidde i den øvereste pic-e port på bundkortet

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2006 08:59:19
Svar/Indlæg:
1103/38
SLi = 2GFX=grafikkort

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2006 09:10:04
Svar/Indlæg:
529/97
SLI er ikke en port, men en teknologi fra NVIDIA, som gør at du kan sætte to grafikkort i én computer (et grafikkort i hver PCI-Express x16 port), og de 2 grafikkort skal være Nvidia og skal understøtte teknologien. Ellers er der Crossfire som er det samme, bare med ATI grafikkort :)

Prøv først at se om grafikkortet sidder rigtigt, altså i PCI-E porten, og husk at sætte skærmen til grafikkortets Video out, og ikke onboard grafikkort video out.

Hvis det stadig ikke dur, så er jeg tom for hjælp, for er tumlet ind i samme problem hvor skærmen også siger No Video Input konstant

Cazzo

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2006 10:26:07
Svar/Indlæg:
3/0
Jeg ved det er et long shot, men hvis computeren (I bios) forventer et agp, eller almindeligt pci kort, så siger den no input.

På min gamle computer generede det mig en del at mit ny agp ikke virkede.

Løsningen var at smide PCI kortet i igen, og gå ind i bios og skifte til AGP.

Dog siger du at du lige har købt computeren, og alle nyere bundkort er sat til PCI-E som standard, hvis der altså overhovedet er sådan en port;)

Hobbes

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2006 11:39:34
Svar/Indlæg:
21/8
Oki oki oki.... nu skal i høre :)

Mit bundkort er et DFI Expert:
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Min Cpu er en AMD64 x2 3800+
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
Bare med en Zalman køler på

Mit grafikkort er et Club3D 7900Gthttp://www.edbpriser.dk/Listpr...
Og der er plads til SLI bro og alt det der....

Mine 2048 Mb Crosair

Men hvis i mener det er fordi jeg har sat mit grafikkort i den nederst pci-e port, i stedet for den øverst.... så vil jeg da prøve det når jeg kommer hjem, for jeg valgte bare den første og den bedste da jeg satte grafikkort i :)

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2006 13:04:56
Svar/Indlæg:
529/97
#4 lyder rigtig meget som mit problem. Men problemet er jo, at uden Video Input kan jeg ikke orientere mig i BIOS fordi jeg ikk har nogen skærm at se noget på!

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2006 15:03:23
Svar/Indlæg:
4089/252
Altså da jeg skiftede fra AGP til PCI-E skete der ikke noget... I snakker om Init Dislay First, og at det kan lave fejl hvis den står til AGP og der er et PCI-E fgx i? Det er den ligeglad med, det er udelukkende for at den skal vælge det rigtige først, hvilket vil forkorte boottiden... hvis den står til AGP og der sidder et PCI-E i vil den bare tjekke AGP først og hvis der ikke sker noget tager den PCI-E

Hobbes

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2006 19:39:17
Svar/Indlæg:
21/8
Nu skal i høre jeg har faktisk fået det til at virke....

Mit problem var måske en smule latterlig....

Men som sagt er mit bundkort fra DFI og det er rigtig godt, kunne bare ikke få liv i den.....

Men jeg manglede et strøm, faktisk at sætte strøm til bundkortet.... virker underlig...... men jeg havde sat det store 12 pins strømstik på, og alt kørte også der kom bare ikkeet billede..... men så kom mig og en ven, pludselig frem til at der var et stik lige over det store strømstik, som var tom...
Og det var et 8 pins stik, men så viste det sig at der var et 4 pins strøm stik der skulle sættes deri.....

Og nu køre det bare.....

Så hvis der er andre derude, hvem ved måske kan det hjælpe....

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2006 19:52:57
Svar/Indlæg:
529/97
Nu har jeg fået skaffet mig et 16 mb grafikkort til AGP som jeg vil putte i PC, så den kan køre igen xD