Opdatering af chipset og bios A8N-E

Bundkort / CPU d.  07. maj. 2006, skrevet af Bardo
Vist: 265 gange.

Bardo
 
Overclocker
Tilføjet:
07-05-2006 14:53:22
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har endelig fået taget mig sammen til at opgradere min gamle spand, men den slags går jo aldrig uden problemer (for mig i hvert fald) - A8N-E samt amd64 x2 3800+.
Da jeg ikke lige havde adgang til nogle nyere spil, valgte jeg at downloade nogle demoer, så jeg kunne prøve den af. Desværre viste det sig at der var fejl i alt hvad jeg hentede, hvilket også vil sige opdateringer til bundkortet (regnede ikke med at en reklamation vil blive taget alvorligt før jeg havde prøvet at opdatere drivere). Prøvede derfor at sætte mit gamle netkort i, og jeg kan nu hente data uden fejl, så det er helt sikkert onboard netkort der er problemet.

Men, mit egentlige spørgsål... jeg har så hentet bios og cipsetdrivere på asus' hjemmeside. Der står meget tydeligt at man skal opdatere chipset først, derefter bios, hvis man vil undgå at helvedes porte åbner sig.
Problemet er bare at når jeg kører setup for chipset, installerer den fint, men når den er færdig popper der et lille vindue op midt på skærmen (samme stil/layout som installationsvindue), uden navn, og kun med teksten "1155:". Aner ikke rigtig hvor jeg kan kigge for at se om driverne er opdateret...
Jeg satser på at den rent faktisk har installeret dem, men tør næsten ikke kører bios updaten på en formodning... hmm, blev en rimelig lang smøre til et rimelig simpelt spørgsmål, men nogen der har ideer/råd til hvad jeg kan gøre?

voldsvalle
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2006 17:29:36
Svar/Indlæg:
440/46
Nederst i denne tråd er en, som har haft samme problem. Det viste sig, at han skulle have afinstalleret de gamle chipsetdrivere, før han installerede de nye.

http://forums.nvidia.com/lofiv...



Bardo
 
Overclocker
Tilføjet:
08-05-2006 12:34:53
Svar/Indlæg:
2/1
mange tak for hjælpen! det var jo lige hvad jeg kiggede efter. Det burde jeg self. ha tænkt på, men har bare søgt på asus hver gang jeg har ledt efter en løsning...