stresse ram, bruge alt ram man har i systemet

Diverse d.  07. maj. 2006, skrevet af Moze15
Vist: 210 gange.

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2006 20:23:43
Svar/Indlæg:
1235/80
For det første, jeg ved ikke jeg skulle poste dette; så bære over med mig :) :)

men jeg leder efter etprogram der i windows kan stresse mine ram, eller sagt på en anden måde bruge alt ram jeg har i systemet - eller i hvertfald prøve på det..

jeg skal bruge dette program fordi jeg har fundet ud af hvordan man kan gøre så windows ikke laver sidefil men køre direkte fra ram. dog er jeg ikke sikker på hvad der sker hvis man brguer mere ram end tilrådighed for systemet.....
har prøvet at køre mange krævende programmer samtidigt uden held med at få brugt alle ram..

følgende programer har jeg haft kørene samtidigt:
Photoshop
Mathcad
Smartsketch
Instacad
Internet Explorer
Firefox
MSN
IIS
diverse små programmer samtidigt har jeg renderet en masser 3d....UDEN at min ram forbrug er kommet over 500mb....
det skal siges at Mathcad, Smartsketch & Instacad æder ram på min vens computer men bare ikke på min...

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2006 20:28:53
Svar/Indlæg:
1235/80
foresten, programmet skal bruges til at se hvad der sker hvis ram forbruget blvier større en ram mængde......
for hvis der ikke sker det helt store kan man køre uden sidefil og der ved forbedre windows præstationen med op til 400%.. :e :e

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 20:54:01
Svar/Indlæg:
4657/53
du kan slå sidefil fra. kontrolpanel/system osv

windows kommer bare med out of system memory når den løbet tør for ram .
og så bliver du nød til og lukke noget ned for og frigive noget ram plads

prime95 kan belaste ram 100% . du skal bare selv sætte det op.
hvis du har en 1gb ram . så sætter du den til 1024mb - 2gb = 2048 mb osv

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
07-05-2006 21:01:01
Svar/Indlæg:
529/97
Jamen du kan ikk fjerne den 100 % uden en Registry Hack jeg har lavet (så vidt jeg ved).
Mener jeg har hørt at du kun kan fjerne "Kernal Stack Inpage" eller hvad fanden det nu hedder i regedit, ellers er det ikk fuldt ud

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2006 21:44:34
Svar/Indlæg:
1235/80
det du foreslår er ikke holdbar da den bare slår det til igen når du ikke har mere ram....dumme windows xp :x :x

kan du fortælle lidt mere om din "hack"....
har nemlig også selv lavet en, som fylder en del (1mb næsten)...

men jeg tror ikke det er en god ide at fjerne Kernel Stack Inpage da det med 100% sikkerhed for windows til at gå ned :x :x :x :x :x

skal lige prøve prime, det er ikke det at den skal belaste bare den bruger rammene - skal nemlig se hvordan windows opføre sig når der ikke er mere ledigt hukommelse tilbage