Hvilken Firewall?

Software d.  07. maj. 2006, skrevet af DjeavleN
Vist: 348 gange.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 21:02:00
Svar/Indlæg:
2959/206
Ja.. Efter den sørgelige overtagelse af Sygate har jeg kørt med ZoneAlarm, det er dog forfærdeligt..
Mine loade tider sucks når jeg skal spille eller installere ting, luk ZoneAlarm og det kører perfekt/hurtigt.

Så vil bare høre jer om i kan anbefale en ordentlig Firewall?
Har overvejet at gå tilbage til Sygate selv om den ikke er opdateret, men min maskine kørte perfekt med det.
(En af mine venner gør det)

En firewall der ikke sløver mit system ned til 486'er status.

Giv mig jeres bud/begrundelser.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 21:29:36
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg bruger kiero - ganske lækker lille sag, den sløver ikke, og så tager den alt hvad der prøver at komme.

Den har også to indstillinger, en avanceret og en bruger venlig version hvor der ikke kommer pop ups. De virker begge ganske fornuftigt.

Skal siges at avanced kan være lidt træls når den hele tiden spørger om et program må starte et andet, men det kan heldigvis slåes fra.

Man skal dog ikke hænge sig i at programmet de første 30 dage siger det en trial, for der har man ekstra funktioner, så som en temmelig god reklame blokker, det er så vist også det eneste, i hvert fald det eneste jeg savner.

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 22:36:06
Svar/Indlæg:
303/32
hasr du overvejet et router. har lige købt en til 600 kr og den er super nem at bruge, og der er samtidig trådløs til min børbar når jeg vil rykke den lidt rundt.

Mener sikkerheden er ligeså godt som en software firewall. bare en ide, måske

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 22:55:31
Svar/Indlæg:
2959/206
#2 - Jep har en Router med indbygget firewall, men blev træt af den :00 + Routeren har en irriterende pive lyd..
Ved ikke om man egentligt kan bytte den pga det?

Suns

Overclocker
Tilføjet:
07-05-2006 23:04:25
Svar/Indlæg:
66/8
Jeg vil anbefale en router med firewall. De plejer at være perfekte. og tager ikke kraft fra computeren :p eller kan du ikk bare gemme din router i et skab, eller et andet indelukke, så du ikk kan høre den ?

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2006 23:47:11
Svar/Indlæg:
2959/206
Hader bare at sætte den her Router op, har noget imod varme (skabet).. og kan godt li flashy green lights :e

Anyway, en Software Firewall?