nForce5 detaljer

Litteratur d.  09. maj. 2006, skrevet af red_martians
Vist: 209 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
09-05-2006 10:17:15
Svar/Indlæg:
7881/1165
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
09-05-2006 10:33:22
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg betragter kun det der boost som et ekstra "gode" til dem der har Nvidia grafikkort for så bliver de belønet for at ha 2 produkter fra Nvidia det samme ka ATI jo også lave med deres ,

jeg har ik noget imod at belønne kunderne for at ha flere Nvidia produkter

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
09-05-2006 10:34:53
Svar/Indlæg:
1235/80
lad os håbe at det ikke bliver som med MS...
det ødelægger jo hele oplevelsen af ens hardware...
og så kommer opgraderinger nok til at koste en del :x :x :x :x :x

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 10:41:30
Svar/Indlæg:
250/59
Jeg kan ikke se noget forkert i det, det er jo klart at når de kender deres egen gfx-arkitektur til mindste detajle at de så ved hvad der får det til at yde optimalt, det kan de jo selvfølgelig ikke gøre med ATI's.. Jeg kan selvfølgelig godt se den etiske pointe men det er jo en position Nvidia har opnået via deres gode chipset..

Hvis de derimod gik ind og direkte nedsatte performance når grafikkortet var et ATI så kunne der være tale om konkurrence forvridende ..

Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 11:03:18
Svar/Indlæg:
673/19
Så lang tid de ikke tilbageholder optimeringer som vil virke med konkurrende grafikkort så er det fint, men lad os nu se hvor meget ekstra der kommer ud af det.

hhb65

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 13:30:00
Svar/Indlæg:
454/85
Jeg synes folk skal lade være med at råbe op hver eneste gang en producent prøver at give et ekstra feature eller ydelse ved brug af deres egen tilbehørsprodukter. det er da kun naturligt at de prøver at få tingene til at køre optimalt sammen når de har udviklet det.

glæder mig til et nf5 systen

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 15:53:22
Svar/Indlæg:
6052/189
Altså.

Hvis nvidia kan lave noget smart så deres chipsæt og grafikkort yder bedre, så er der fair.

Men hvis det er "næsten" ligeså nemt at lave samme boost, med ikke-nvidia grafikkort. Så synes jeg den er lidt streng.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
09-05-2006 17:07:16
Svar/Indlæg:
529/97
Er man til ATI, vil ATI nok også bygge samme type ting i fremtiden, og der vil sikkert være den samme teknologi, bare for ATI kort. Det jo stort set det samme med SLI og Crossfire. Man må vælge double up ATI kort fra hvis man har SLI bundkort, og det samme omvendt.

Min pointe er, at jeg ikk tror det er et minus, for har man ATI vil der sikkert komme bundkort med samme teknologi til ATI.

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2006 18:56:11
Svar/Indlæg:
3532/303
jeg er egentlig lidt ligeglad på alt det konkurrence pladder, det er alligevel småtings afdelingen.
De vigtige spørgsmål er:
Pris
Ydelse med ikke-nvidia kort (Ati, s3 etc)
ydelse med nvidia kort
strømforbrug og varme.

Rage

djk

Superbruger
Tilføjet:
09-05-2006 23:02:59
Svar/Indlæg:
586/212
kan ikke se hvorfor det skulle være Unfair at et Firma udvikler et
godt produkt, Hvis det nu havde været Via der havde lavet det samme trick ville i nok ikke hyshe sådan op.

det er vel ikke Nvidia's skyld at de er så populære et chipsæts producent. der er heller ikke nogen der tvinger jer til at købe det. og hvis i gør så må det jo være for at det er et godt nok produkt alligevel. ikke...

"der med Basta"
(citat Bamse "Bamses billedbog")

Zero_x

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2006 10:51:28
Svar/Indlæg:
306/54
vi kan jo vende den om og sige at hvis nu microsoft lavede det sådan at deres programmer kørte bedre på deres styreprogrammer og alle andre programmer ville køre begrænsede på deres styreprogram, ville folk så ikke hyle op?
Spørgsmålet er jo om det er en optimering der sker eller i virkligheden er en begrænsning af konkurrenternes hardware, for at stille dem i et dårligt lys, men det vil vi jo ikke kunne se før der foreligger nogle tests