Først: Velkommen til.
Jeg har selv lige erhvervet mig et DFI NF4 Ultra board...og har som du haft en del probs med at få boardet til at køre OK.
Startede ud med nogle Adata Viesta ram=bad luck. Boardet kan ikke lide Viesta ram. Nå, så er gode dyr rådne...og hvad gør man så:
Købte et sæt Corsair CMX3200LL ram...og så et sæt Crusial Ballistics ram...hjem og teste: Nada, boardet ville ikke over 235...no way josé.
Måske var timmings på mine ram en smuuuule stramme (2-2-2-5), så i min fortvivlelse forsøgte jeg mig med slappere timmings.
Satte bios til dette:
Ram divider 200 1:1, Vcore til 1,45 og HTT = 3 (da jeg ville over 250 på fsb). Slutteligt satte jeg ram timmings til 2,5-4-4-11 og satte 2,9 volt på rammene.
Ville så Memteste inden jeg gik i gang med cpuen. Resultat: rammene (som tidligere lavede tonsvis af fejl i Memtest ved 235) smuttede lige så stille og roligt op på 290 uden fejl i Memtest.
Nu var det tid til at teste cpuen af. Resultat: cpu gled først op på 250...tjuhej, det gik fint. 260 gled også lige så stille og roligt derudaf.
Sluttede på 285 inden den første blå skærm meldte sig. Nice, jeg havde "cracket" hemmeligheden bag disse fede ram.
Næste skridt vil blive at jeg giver en smule mere Vcore (kører lige nu 1,45), men det vil nok kræve lidt bedre køling og kraftigere PSU.
Råd: Sæt HTT til 3, slæk på ram timmings og se så hvor langt de vil gå (ved hjælp af Memtest). Når du har fundet grænsen for dine ram, kan du tage hul på at teste din cpu.
Good luck