Få PC4000 ram til at rende 250mhz

Diverse d.  10. maj. 2006, skrevet af cheerios
Vist: 214 gange.

cheerios

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2006 20:02:40
Svar/Indlæg:
1/1
Kære Alle på Hol.

Jeg er pc entusiast som jeg elsker at kalde mig :P. Jeg har dog ikke været aktiv i lang tid med OC osv. Men jeg besluttede mig for at tilføje 2*1024 mb PC4000 Corsair twinX til mit system. Har derefter rodet en del med at få dem til at køre ddr 500 (fsb250). Mit mobo er et
DFI Lanparty UT SLI-DR Nforce 4 amd. Dette burde kunne klare det. Jeg har endda været på DFI\'s hjemmeside og fundet en instruktion hvori de får et par OCZ ram til at køre pc4000 ved at give dem 3,5 V! :S. Dette er lige lovligt meget synes jeg personligt har dog også set en teste af mine ram hvori de kører pc4000 med 2.75 på et DFI lanparty UT SLI-DR "expert".

Det var introen her er hvad der sker :=):

Jeg har indstillet min ldt/fsb ratio til 4x alt i alt fulgt instruktioner fra DFI\'s hjemmeside:

http://www.dfi.com.tw/Support/...

det eneste jeg ikke har gjort er at give dem mere end 3.2 V.

Jeg har derefter sat min cpu ratio til 9x således den bliver 2.275 mhz deromkring. Det er en 3700+ Socket 939 1mb lvl 1 cache (2.2ghz) så den burde kunne klare det.
Men bare for at være sikker på dne kan leve efter at skulle køre 250mhz har den fået 4.75 volt endda 5.0V. Temp er intet problem min nye coolermaster hyper 48 klarer den fint.

Selve problemet: Den går i blå skærm og genstarter ved startup. Hvis jeg endelig når i windows er det bare et sprøgsmål om at belaste den nok ved at starte et spil så er der blå skærm igen. Dette sker selv de højeste spændinger på CPU og RAM.

Hvis i/jer stadiog har mod på det efter denne halve roman :D. SÅ HJÆLP MIG! Jeg nægter at tro på det ikke er muligt det siger OC\'eren i min mave ;=). Det er bare et spørgsmål om rigtigt indstilling. Men der er så sindssygt meget man kan stille på på mit mobo under ram sektionen at jeg ikke aner hvor jeg skal begynde. Jeg har alt på auto selv alle timings så det er ikke fordi de er for tight.

HJÆLP HJÆLP HJÆLP! :S

På forhånd tak!

cheerios

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2006 20:03:29
Svar/Indlæg:
1/1
P.S UNDKYLD FOR " KÆRE ALLE PÅ HOL" det er en post jeg har kopiret derinde fra for at få hjælp her i stedet ;=).

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
10-05-2006 22:33:11
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0/#1

Under "Community" i toppen, kan du redigere dit indlæg. Hvis der står "kære alle på hol", skal du ikke regne med at få mange svar herinde ;)

Men let's get to it..

Dine ram burde kunne køre pc4000 med 2,8/2,9 volt i hvert fald.

Hvad mener du med det her ?: <i>"har den fået 4.75 volt endda 5.0V"</i>

Hvis du giver din CPU 5V, ved jeg godt hvorfor den ikke virker :e

Og velkommen til forresten :)

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2006 22:51:10
Svar/Indlæg:
1089/98
Haha 5V ? :p Det var ik så lidt ;)

Hmm, min A-DATA PC4000 skal bare have 2.7/2.8V for at kører 250MHz :D Og 2.9V for at kører 280MHz :e

Nå men prøv at give dem 2.8V eller 2.9V. sæt dem til 3-4-4-8 (T1 eller T2, prøv først T2!)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2006 22:53:49
Svar/Indlæg:
2870/65
Først: Velkommen til.

Jeg har selv lige erhvervet mig et DFI NF4 Ultra board...og har som du haft en del probs med at få boardet til at køre OK.

Startede ud med nogle Adata Viesta ram=bad luck. Boardet kan ikke lide Viesta ram. Nå, så er gode dyr rådne...og hvad gør man så:

Købte et sæt Corsair CMX3200LL ram...og så et sæt Crusial Ballistics ram...hjem og teste: Nada, boardet ville ikke over 235...no way josé.

Måske var timmings på mine ram en smuuuule stramme (2-2-2-5), så i min fortvivlelse forsøgte jeg mig med slappere timmings.

Satte bios til dette:

Ram divider 200 1:1, Vcore til 1,45 og HTT = 3 (da jeg ville over 250 på fsb). Slutteligt satte jeg ram timmings til 2,5-4-4-11 og satte 2,9 volt på rammene.

Ville så Memteste inden jeg gik i gang med cpuen. Resultat: rammene (som tidligere lavede tonsvis af fejl i Memtest ved 235) smuttede lige så stille og roligt op på 290 uden fejl i Memtest.

Nu var det tid til at teste cpuen af. Resultat: cpu gled først op på 250...tjuhej, det gik fint. 260 gled også lige så stille og roligt derudaf.

Sluttede på 285 inden den første blå skærm meldte sig. Nice, jeg havde "cracket" hemmeligheden bag disse fede ram.

Næste skridt vil blive at jeg giver en smule mere Vcore (kører lige nu 1,45), men det vil nok kræve lidt bedre køling og kraftigere PSU.

Råd: Sæt HTT til 3, slæk på ram timmings og se så hvor langt de vil gå (ved hjælp af Memtest). Når du har fundet grænsen for dine ram, kan du tage hul på at teste din cpu.

Good luck