Det er kraft******* for ringe regeringen ikke kan finde ud af at opkræve licensen over skatterne uden de med det samme taget det for givet de hermed skal bestemme hvad sendefladen bør indeholde.
Jeg er selv kontanthjælpsmodtager, og det sidste girokort på 900kr. føler jeg ikke rigtig for - hvorfor ****** skal jeg betale 900 kr. for 5 måneder's tv/radio jeg så sjældent benytter mig af?
Hvorfor skal den rige direktør som laver 50000 hver måned ikke betale en større andel end mig, eller omvendt, det er da urimeligt det er mig der skal trække slæbet, og jeg vil mene de der oftest udses af "licensmanden" til at betale licensen, er beboere i boligblokke, oftest beboede af folk i den lavere indtægtsklasse, og den slags har ingen anden betydning, end at det er med til - som allerede nævnt - at kriminalisere de "økonomiskt svagere stillede".
Det kan godt være direktøren og hvem der ellers bor i villakvarter hellere end gerne betaler licens, men er det ikke nøjagtigt for ikke at føle sig kriminaliseret, eller for at kunne identificere sig med folk der har "høj solidarisk aura"?
Den dag jeg selv flytter i villakvarter og prioriterer "høj solidarisk aura" ligesåhøjt som brød på bordet, er chancen for, at jeg betaler min licens noget større end den er i dag, men indtil da ser jeg ikke rigtig nogen anden pointe end den at smide mit tv ud. Så kan jeg betale kabeltv uden at have noget tv og beholde mit webspeed, eller skifte til bredbånd for så at blive påduttet et fastnetnummer, men jeg har jo min mobil??!!! den bliver jeg måske også nødt til at smide ud, for man kan jo modtage nyheder på den????
Det eneste jeg frygter ved, at det hele skal gå over pay-per-view, er at public-service begrebet forsvinder helt fra DR's sendeflade, så sendefladen bliver så snæver og populistisk som overhovedet muligt; nyhederne begrænses til 10min. om dagen, ligesom frikvarteret i skolen. Fra 10-14 er der soap, 14-20 amerikanske skodserier og fra 20-02 er der ellers ok film-udbud der netop nu er på fx DR og TV2, og på den måde forsvinder den "aktive seer" komplet ud af billedet og vi vil alle rende komplet ignorante rundt i vores egen lille verden uden at fatte en brik af hvad der rører sig omkring os, og uden at sendefladen på nogen måde bliver inspirende eller intellektuel på noget som helst plan.