NAD Kabinet

Case-modding d.  11. maj. 2006, skrevet af Dalsø
Vist: 2582 gange.

Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2006 10:34:56
Svar/Indlæg:
15/4
Hej,
Jeg vil meget gerne have et kabinet der passer sammen med mit anlæg (Nad).
Derfor tænkte jeg at jeg måske skulle kaste mig ud i at bygge det selv.
I givet fald, ville det så være en idé at tage en gammel defekt Nad enhed (f.eks. en efektforstærker) og bygge om?
har i nogle forslag?
gode råd?
(har aldrig prøvet det før)

- Dalsø

gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
11-05-2006 10:45:15
Svar/Indlæg:
5678/460
du ka da prøve forskellige radio butikker om de har noget gammelt noget ståene eller genbrugs pladsen



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 10:47:44
Svar/Indlæg:
3943/44
Det skulle ikke være så svært at bygge et kabinet om, har selv leget med tanken om at bygge noget mini-itx ind i en cd/dvd afspiller, som en slags mediacenter, det rigtigt sjove ville jo være at fixe knapperne på forsiden, så de også virker (faktisk ikke så voldsomt svært).

Men skal det være en helt computer der skal i, skal det jo være noget af en kasse, men du åbner den bare og hiver indmaden ud, saver hul til bundkort connecters og pci kort, og strømforsyning. og så skal du til at kikke lidt på udluftning, sådan en kasse er jo forholdsvist vel ventileret, men der skal måske en blæser eller to på bagsiden til at suge varm luft ud.

Forsiden er jo nok lidt sjovere, knapper og leds der evt. skal fåes til at virke.

Men find et kabinet til formålet, og tag det der fra.
evt hvis du har den plade fra et kabinet hvor bundkortet sidder på, kunne den være god at have til at holde bundkortet rigtigt på plads da skruehuller og lignende sidder rigtigt.



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2006 11:27:41
Svar/Indlæg:
15/4
#1
nå ja, genbrugspladsen! - havde jeg ikke tænkt på.

#2
Ja, det var jo så planen at knapper og leds på forsiden skulle virke (nogle af dem i hvert fald)
- og ja, skulle være en mediacenter computer.

... men hvad så med cd-rom drev?



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 11:32:58
Svar/Indlæg:
3943/44
#3 der er fordelen jo ved en cd-afspiller at man kan bruge den orginale låge til det, men hvis det er en full size computer du vil have i, kan det nok ikke være i et cd-afspiller så skal du jo udtænke noget smart, evt , kan du skrære en sprække og så bruge et slot-in drev.



greves
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 11:32:59
Svar/Indlæg:
879/122
Endlig en der har lidt snas for kvali, inden for HI-FI..
Har selv NAD, for og efektforstærker.. ;)

Lyder ellers som en fedt projekt.. jeg vil gerne se lidt bileder af det, og det færdige resultat.



greves
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 11:34:49
Svar/Indlæg:
879/122
Nogle af NAD's efektforstærkere, har lige havd ser skal bruges.. en power knap, og 3 lys dioder.. så mangler der kun en reset.. den kan man vel leve uden..



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2006 11:41:26
Svar/Indlæg:
15/4
#4
hmm... et slot in drev var måske ikke nogen dårlig idé - men kommer der ikke nemt støv i sådan et?

#6
Det var faktisk liige sådan en jeg sad og tænkte på, men det kan jo nok tage lidt tid at finde sådan en til en rimelig pris.
- jeg skal nok poste nogle billeder når jeg kommer godt i gang.



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 11:45:34
Svar/Indlæg:
3943/44
#7 tror ikke det er så stort et problem, da de er lukkede med nogle børster, so skulle stoppe støvet. men sørg da for at rillen indtil drevet er meget fint lavet, ellers kunne man jo nemt komme til at ridse sine skriver.



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 12:33:31
Svar/Indlæg:
4112/53
Hvorfor skal du have tre dioder? Det er sq da nok med to, hvilket der er på 9 ud af 10 af NAD effekt forstærkerne (on/of/cutt-off trefarvet [rød, orange, grøn] diode, og så Bro-koblings dioden), hvilket jo er nok, til at du kan have on/off/st.by indikation, og så hdd aktivitet på brokoblings dioden.

De store ringkerne forstærkere's kabinetter er perforeret i hele toppen, og derfor ville de nok godt kunne klarer opgaven passivt, med en underclocket Pentium-M, et C3 eller C5 system, så længe der ikke kommer alt for meget varme nedefra.

Ventilatoren i PSU kan du ikke undgå/undværre. Jeg vil fraråde dig at bruge de helt passive PSU'er, da de har problemer med at de overheder.
Hvis du vælger en PSU der er med 120mm eller større blæser, så er de ikke til at hører i de fleste tilfælde.

Hvis du SKAL/VIL have en passiv PSU, så tag Antec Phantom 500W, da den har en blæser, som går igang, hvis/når PSU'en bliver for varm, og så stopepr den igen, når PSU er nede på en acceptabel temp.



CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 13:27:28
Svar/Indlæg:
3394/170
Kigge lige på lidt drev for dig.. 🙂

Det først en meget tynd dvd-brænder.

http://edbpriser.dk/Listprices...

Den anden en slot-in dvd-brænder

http://edbpriser.dk/Listprices...



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 13:52:55
Svar/Indlæg:
3943/44
se på www.mini-itx.com de har en butik, hvor de kun sælger ting til mini computere, de har små slot load drevs til 50pund og da de ligger i england slipper man for moms bøvl, er dog i tvivl om du skal betale engelsk moms. De har også mange andre spændende ting.



greves
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 14:14:27
Svar/Indlæg:
879/122
#9
Ja, men der er altså 3 dioder på mine efektforstærkere...
Power, soft clipping og brokobling

#0
Jeg kan måske skaffe en 216THX hvis det var noget, mener min store bror har sådan en til at stå og samle støv.. den er godt nok næsten ubrugt.. man tror du kan få den billigt..



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 14:31:46
Svar/Indlæg:
3385/80
#0 Hvilken NAD enhed har du ?? Giv link ;)

Som tidligere sagt: Endelig en med ordenlig smag inden for Hi-Fi. Jeg sidder også med stort NAD anlæg.



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2006 15:58:31
Svar/Indlæg:
46/9
Gå ud og køb et NAD anlæg og giv så mange penge for det, at HIFI Klubben griner ad dig når du tager det med hjem. Derefter tager du alt indmaden ud, og smider det lige i containeren. Det er alligevel ikke noget værd. Derefter kan du så bruge kasse som 4/5 af dine penge er gået til. Den saver du så til så der kan ligger et motherboard inden i, og husk et stort hul, så varmen ikke forbliver i kassen. Jeg ville foreslå vandkøling så den store blæser ikke sidder i vejen, hvis du skal have en låg på.


PS: Der er ingen forskel på folk der køber NAD og jehovas vidner. De er hjernevasket begge to.



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 18:49:40
Svar/Indlæg:
4112/53
#14 Hold da op med sådan at svine folk til!
Fordi du kun er til rør forstærkere, det er ikke ensbetydende med at NAD er et skidt mærke. Der er jo en grund til, at det er så eftertragtet, og at HiFi klubben sælger det (Men OK, de sælger også det elendige BS til Denon! :00). Er man til massere af Bas, og rå power, så er NAD ganske gode anlæg.

#12. Du har ret. Du skal hænges. :e
Der er en 3 farvet (On, St.By og Off: grøn/orange/rød), en 2-farvet Soft clipping (Rød og grøn mener jeg det er, har ikke haft mine forstærkere til at clippe, siden jeg flyttede hjemmefra, og ikke kan spille på min stedfars Jamo Power 500 mere, så kan ikke huske det), og så den orange Brokoblings diode.
Sådan er det på min rene effekt blok (C270)

På min anden effektblok/integrerede (C370) er der 9 dioder grønne dioder til at indikerer hvilken ting der er igang/spilles fra, og om det er A og/eller B højtaler sættet der er i brug + den IR port/modtager til fjernbetjening.

Det spiller dejligt højt sådan et sæt i bro-koblet tilstand, sammen med et sæt (små :l :00) Cervin Vega LS10. :e:e:e 8)



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 19:17:40
Svar/Indlæg:
3385/80
#14 Du skal vidst have rettet din profil, for du er intet sted nær 22 år gammel.. Hvis du virkelig ER 22, så opfør dig for fanden som en og stop det p*s. Du er sikkert kun misundelig fordi du ikke har råd til andet end bilka's bedste..



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2006 22:31:30
Svar/Indlæg:
15/4
#9
Jeg regnede med at bruge en Chill-Inovations strømforsyning, har en i forvejen, jeg er meget tilfreds med.
- det bliver så husets fjerde pc, så den skal bare kunne trække noget multi medie over tv'et intet vildt med overclocking - men støjsvag skulle den gerne være nu den skal stå i stuen!

#10
Tak for det, det vil jeg da kigge nærmere på! :)




Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2006 22:37:55
Svar/Indlæg:
15/4
#12
en 216THX ? ... hvad er det liige det erfor en?

#13
NAD AV316 Sorround Sound Amplifier
NAD T514 DVD Player
NAD 414 RDS Stereo Tuner
NAD 513 CD changer (3disc)
og så en Rega Planar 2 pladespiller (ja, en pladespiller, godt nok er jeg kun 27 men lidt nostalgiger er man vel!)

og så har jeg min første forstærker, en NAD 310 Stereo Integfrated Amplifier stående i soveværelset med hele TO gange 25w. uhh...



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 23:21:16
Svar/Indlæg:
4112/53
#18 Så vidt jeg husker, så er 216THX den største stereo effektblok de har/havde, den med 2*300W, eller 1*750W i brokobling. Men jeg er ikke sikker.

Den fylder 2 (Eller er det 3) rack units.



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2006 23:22:13
Svar/Indlæg:
4112/53
#18 WOW hele 2*25W, Sådan en kan man da ikek undværre, når man vil overdøve Roskilde festivalden! :p :e :e :p :e :p :e 8)



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2006 23:43:08
Svar/Indlæg:
46/9
#15 og #16

Giv mig en god teknisk forklaring til hvorfor NAD skulle være så godt og bedre end Sony, Yamaha og Onkyo og hvad de ellers hedder alle de gode mærker. Og hvis i siger at de kan spille 2*300W så har i allerede fejlet dér. Jeg mener teknisk...hvorfor skulle de være bedre?

Og ja HIFI klubben sælger dem...og hvad så? De står jo ikke for en skid længere. Folk handler der fordi de synes det er trendy, mens medarbejderne fylder dig med løgn om hvad der er det bedste. Og det skulle ikke undre mig at de fik den højeste provision på NAD, da det er dansk.





M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2006 00:02:39
Svar/Indlæg:
4112/53
#21 Der er sat et sikkerheds net op rundt omkring dig, så dit mudder kastning ikek kan bruges til 5 potter p*s!

Sony og Yamaha, er OK mellem kaliber anlæg, men deres minianlæg er ikek en pind værd, andet end at de er billige.

Onkio vil jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke kender til kvali på dette mærke.

Det der er det gode ved NAD, kontra Sony og Yamaha, er bl.a. at NAD kan levere strøm (og ikke kun effekt), hvilket har meget at sige, når man har gang i de tunge højtalere, som f.eks. Cervin Vega, Jamo, B&W m.f. hvor der er store bas enheder på.
Mine Cervin Vega LS10'ere, dem brændte min stedfars anlæg af (før jeg købte mit eget), til trods for, at det er på 2*250W (i én effekt blok), så kunne det ikke levere juice nok, til at det kunne styre/kontrollerer bassen, hvilket resulterede i, at bassen vandrede 5cm, hvilket er ALT for meget.

Vis mig en Sony forstærker, der kan trække et sæt Cervin Vega 15-15 højtalere, uden at højtalerne vandrer mere end 2cm, elelr at forstærkeren brænder af!



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2006 01:06:10
Svar/Indlæg:
3385/80
#18 Det lyder til at være okay, men jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde info om det.
Jeg sidder selv med følgende:

http://www.hifiklubben.com/DK/...

http://www.hifibitz.co.uk/prod...

DVD-afspilleren udemærker sig bl.a. ved at have en meget kort videodel - jo kortere signal skal, jo bedre - og så at de komponenter der er anvendt normalt kun findes i langt dyrere mærker.. til trods for at den dvd-afspiller kun koster omkring 3000kr.


#21 Fordi der er forskel på bl.a. de komponenter de anvender - det har en del af sige. Nok ikke for dig som ikke kan høre forskel på noget fra Aldi og så top produkter fra et godt mærke.

Hvad skulle være bedre ved Porche end fx Fiat? Der er en del.. og jeg gider ikke remse det, for du burde allerede nu have fattet budskabet.

Har du overhovedet prøvet NAD ?? Og hvorfor skulle hi-fi klubben fylde en med pis - hvad har du at have din holdning i ??

Men du kan da hurtigt se om en forstærker er fup eller ej.. Tjek strømforsynigen i den og se hvor mange watt den kan levere.





Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2006 01:28:05
Svar/Indlæg:
46/9
#22:
1) Jeg tror ikke der er nogle der gider bekymre sig om mini anlæg. Det er livet for kort til.

2) Jeg tror du skal til at læse i en teknik bog. Højtalere der trækker strøm..haha..jeg vil regne med at højtaleren ved 20Hz ca. trækker 3,5 V. Det er ingen ting. Normalt transformere man op spænding for at få en højere effekt ud af recieveren. Hvad du har gjordt med din fars anlæg, er at du må have forbundet din det forkert, så du har lavet en kortslutning. Jeg kan nemt trækker 4 cervin vega på 2 af udgangene på mit 5*75W sony anlæg. Så kommer der en ny problem stilling. Hvis du mener at sony har problemer med at trække strøm nok, er det mig forunderligt hvordan man kan lave en surround fra 5-7 højtalere sluttet over et anlæg. Det hører simpelthen ikke sammen, og jeg ved ikke hvor du har det fra. Men mærkeligt lyder det i hvert fald.

#23:

Det er sjovt du siger det med komponenter for jeg kender flere der har repareret NAD's produkter og de siger at komponenterne er noget være skrot.! Simpelthen en billig produktion solgt for dyre penge.Jeg har desværre ikke selv kunne åbne en NAD men ville meget gerne.
Og ja hvorfor skulle hifi klubben fylde en med pis? Det kan du så spørge dem om. Men mon ikke det er for at tjene penge?

Ja jeg har lyttet til NAD og de kan da spille, men de er ikke noget ekseptionelt. De er overvurderet og derfor betaler folk meget for dem. Og i en forstærker er det ikke altid hvor meget effekt den kan levere. En forstærker kan sikkert levere en masse effekt, men hvis den har en masse støj på linien og den ikke kan udglatte dynamik området, så er det jo ikke det der lyder bedst.

Men okay alt i alt er det jo en smagssag. Folk skal bare passe på ikke at lade sig overtale af hifi klubben til at tro at det lyder godt.



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2006 11:20:16
Svar/Indlæg:
15/4
#20
Ja, 2x25w. - men hvad kan man forvente af en forstærker til 995kr. Men det var faktisk rigeligt til at overdøve min lillebrors fjernsyns og rack, da jeg boede hjemme 8)

#23
Det eneste jeg kan finde online er disse manualer og product sheets. men det er som om at min forstærker aldrig har eksisteret!

http://207.228.230.231/info/NA...
http://207.228.230.231/manual/...
http://207.228.230.231/info/NA...
http://207.228.230.231/manual/... ?:( ?:(



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2006 11:43:11
Svar/Indlæg:
3385/80
#24 Jaja må du om.. du aner jo tydeligvis ikke hvad du snakker om.

Hvor handler du så henne? For Bilka vil jo også tjene penge, så der kan du ikke få dit anlæg.. Aldi vil også tjene penge, og gad vide om Netto ikke også gerne vil?

Så hvilken butik handler du i som ikke vil tjene penge? Prøv du om du kan finde en butik som har 0% i avance - sådan en butik findes ikke.

Men svar mig, kender du NAD mere end hvad du har hørt fra et par af dine venner?



tocool
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2006 15:47:32
Svar/Indlæg:
244/73
ja NAD kan mere end mange andre anlæg og når NAD skriver 2x25 W . Så mener de det andre mærker ville måske skrive 2x100 W på den samme forstærker. Det er nemlig et spørgsmål om hvordan man måler.
Tilbage til emnet jeg har en def. NAD reciver stående kunne det måske havde en interesse?



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2006 17:54:43
Svar/Indlæg:
46/9
#26:

Jamen..ej, jeg dropper at diskuterer med dig. Du tror du ved så meget om NAD men ved jo ingen ting. Du ved ikke hvordan de er bygger op, hvilke komponenter de bruger osv, som jeg rent faktisk søgte efter. Og så spørg du mig om hvor jeg handler henne? Jeg kan ikke se om du er ude på at få et par fif, men det lyder i hvert fald for mig som om at et anlæg er dårligt fordi det bliver solgt i Bilka eller Netto. Og så kommer vi tilbage til at folk handler i HiFi klubben bare fordi at det er "trendy" og giver noget i dyre domme for noget som i dine øjne kunne købes i bilka. Jeg vil sige at du er et typisk eksempel på en af dem som er blevet hjernevasket og tror at: "fordi hifi klubben har det, jamen så må det være godt".

Hvis du vil vide hvordan jeg handler, så læser jeg alt omkring emnet. Jeg læser reviews og specs, hvad den kan yde og allermest "brugeranmeldelser". Og så kigger jeg på hvad der passer til mine behov. Derefter tager jeg ud og hører dem. Lyder eller ser det skidt ud, finder jeg det næste jeg vil have i rækken.

Når jeg læser brugeranmeldelser undgår jeg som regle alle de der hifi sider, for de har det meget med at være snævertsynet og styre en mht. hvad det er man skal købe. Lidt ligesom jehovas vidner der vil udbrede der religion. De har lidt det der synspunkt med at COAX-kable er bedre end Optisk kabel. De kan ikke argumentere for det, det er bare bedre.

Men hvis du er helt vildt glad for NAD så er det også helt okay. Bare lov mig ikke at være med på Jehovas vogn og sig at det er verdens bedste.

#27:

Altså de der søforklaringer må du vist længere ud på landet med. Det er jo rent logik at ingen vil skrive en Watt effekt som er lavere end hvad reelt er. De almene folk vil tænke sådan at "den med flest watt, er den bedste". Det lyder som om at hifi klubben også har fyldt dig med løgn. Ked af at sige det, men sådan er det bare.

og hehe...ja en deffekt NAD forstærker. Det er ikke noget vi har set før ;)



#29
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2006 18:25:37
Svar/Indlæg:
931/181
#1 tja, kig efter noget der passer i den blå avis, find en demo model eller lign der er billig og så det jo bare at måle og lege :D

Hi-Tone<> tror du ikke du burde revurdere dit syn på tingene?

nu har jeg ikke selv nad, men kender folk der har haft, og de snyder ikke med W angivelserne.

og jo, rigtige producenter skriver den garanterede W udgivelse, lige som med PSU`er, de gode producenter levere som minimum det de skriver på kassen.

men syns da du skal tage dit sony crap (jo, sony lavede gode ting for 15 år siden, har en forstærker fra dem stående i kælderen der stadig gir god effekt) og stoppe det langt op hvor solen IKKE skinder.

der er en grund til at folk går i HIFI-klubben, fordi de har kvalitet og folk der ved hvad de snakker om, har købt denon derinde, og på trods af det vel er 3 år gammelt snart virker min dvd uden problemer.

men prøv du noget ordentligt kval, tror du skal betale bare lidt for meget hvis du skal kunne finde noget sony der kan levere det mine 2 forstærkere kan... 700W rms, og det er lavt sat.

og det med NAD og lign der sælges i hifi klubben er jo netop at de ikke sætter deres W angivelser ved at sige "maks W * CEO`ens oldemors alder + 10" men netop kommer med reelle angivelser.

men hold dig til sony, de laver sådan nogle dejlige anlæg hvor når man skruer op lyder bassen som om du slår på en tom blikspand og diskanten forvrænger maks.

husker tydeligt en veninde`s bemærkning efter hun havde spurgt mig hvorfor jeg gik sådan op i mit anlæg og jeg skruede godt op for det... "... det lyder jo godt selvom det er højt, man får ik ondt i ørerne af det"



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2006 19:51:18
Svar/Indlæg:
46/9
#28:

Tja...der er vi nok ude i en smagssag for jeg synes det lige omvendte.

Og ja du er jo nok en brav af en mand at købe et anlæg med 700W, og med mindre du skal spille koncert, er det penge lige ud af vinduet. Men lad du nu om det.'
Men denon plejer også at være et af de bedre mærker. Men hvis hifi klubben mener at dit anlæg kun skulle holde 3 år, så er det jo lidt af en falliterklaring i mine øjne. Et anlæg eller elektronik i det hele tager skulle gerne holde længere end som så. Det er jo reelt set ikke en vaskemaskine hvor tromlen bliver slidt. Det eneste der skulle blive slidt ville være CD skuffen eller pot-meteret på volumenknappen.

Men fint nok at du ikke kan lide Sony, det er jo en smagssag.

Men når du nu siger at hifi klubben ved hvad de snakker om, så tror jeg næppe. De er uddannet salgsassistenter og har hifi som interesse. Jeg tror næppe de har en uddannelse som elektronik tekniker eller ingeniør. De sælger det de har..men har ingen teknisk viden om tingene. Stortset det samme som i bilka og netto. Så jeg ser ikke forskellen, bortset fra at hifhi klubben er blevet trendy, mens supermarkeder er yt.

Når jeg går ind i hifi klubben, forventer jeg at de kan give fortælle mig hvad det er der er godt ved produktet og ikke bare en almindelig gut der læser op fra skiltet ved siden af.



#31
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2006 20:32:17
Svar/Indlæg:
931/181
#28 nu snakker jeg om dvd afspilleren, den slags går ofte hurtigt i stykker

spille koncert? ved du ikke at for at få god bas skal der mange watt til? den udtalelse siger jo meget om du ikke ved hvad et godt anlæg skal bruge

læser du ik hvad jeg skriver? har jo netop også en sony forstærker... en af de gode gamle.

ja, de har netop interessen for det de sælger og ved derfor mere end den almindelige sælger...
kan godt vise dig steder hvor det er ingenieører og teknikere der sælger dig tingene, men din lille pengepung har ikke råd til det.


men lad os stoppe offtopic og hører om manden vil have flere råd



tocool
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2006 22:17:46
Svar/Indlæg:
244/73
#28 Nej nu var det ikke hifi klubben som fortalte mig det men der imod et hifi blad som var ved at teste en forstærker på 35 W fra NAD. De kunne uden problemer trække de 100 W ud af den, men den gjorde det kun i få sek så slog den fra. Der er flere firmaer der bruger den type test for at få så mange w ud af deres anlæg som mulig (på papiret) Netop fordi at folk som ikke ved noget om HIFI kun går efter W opgivelserne.
Og hermed stopper jeg med at sige mere i denne sag. (mod tåber kæmper selv guderne forgæves) Og dette er jo ikke et HIFI forum. Manden skulle bruge et kabinet til et PC mod.



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2006 07:56:02
Svar/Indlæg:
15/4
#32
Tak fordi du skærer igennem - sad nemlig lige sselv og spekulerede over, hvordan et simpelt spørgsmål om et kabinet kunne ende i sådan en gang mudderkastning

#30
Der har du så fuldstændigt ret! - man går i hifi-klubben for at tale med en der har forstand på HIFI!
- og jeg er også selv blevet slemt skuffet en venkelt gang jeg var der oppe, at rende ind i en gut, der ikke udstrålede særlig meget iver og know how. Men det er så også den eneste gang, jeg har været ude for det. Jeg har altid været godt tilfreds med den service jeg har fået, og den har altid levet op til mine forventninger.

- og så ikke mere om HIFI-klubben, og sony vs. nad oki?



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2006 08:00:27
Svar/Indlæg:
15/4
tocool ->
en receiver var da en mulighed, men for at være HELT ærlig, så er jeg mest hooked på en effekt blok, da der kun er en knap og de før så omdiskuterede 2 eller 3 dioder.

men jeg vil ikke afvise at det kunne blive aktuelt hvis ikke jeg kan finde noget andet, så kommer der bare en ekstra udfordring i at bringe funktionalitet i frontpanelet.

- præcis hvad model er det?



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2006 08:01:31
Svar/Indlæg:
15/4
tocool ->
ja, det fandt jeg så ud af du HAVDE skrevet! :00



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2006 11:16:45
Svar/Indlæg:
46/9
#31:

Okay det bliver så det sidste for mig. For der er jo ikke rigtigt nogle der kan argumentere for det jeg gerne ville have fra starten af. Det er alt sammen en gang tynd snak.

Og nej en bas behøver ikke så mange watt igen. Som sagt tidligere kan jeg sagtens drive en god bas på 5x75W. Men jeg har også nogle gode gamle Cerwin Vega højtalere + subwoofer. Og de kan sagtens overdøve mig og sprænge sikringen på højtalerne. De watt afhænger kun af den effekt du kan give ud, derfor skal du også have et par gode højtalere der kan spille op, hvis du skruer så meget op for dit anlæg.

Og ja jeg er godt klar over at du snakkede om DVD-afspilleren, og hvis du ellers kunne læse hvad jeg skrev, så skrev jeg alt elektronik generalt skulle gerne holde langt mere end 3 år.

Derudover ved du ikke hvor mange penge jeg har, så i den sammenhæng er din udtalelse irrellevant, og jeg er bedøvende omkring hvordan du opfatter mig og for den sags skyld også min pengepung hvis den interesserer dig så meget.

Nå men tak for det, det var jeg ellers en dejlig diskution vi fik bragt os her ;)



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
13-05-2006 13:19:31
Svar/Indlæg:
15/4
Jeg takket - indtil viddere, for jeres bidrag (dem der var rettet til mig i hvert fald ;) )

For at gå videre med diskutionen, så kunne jeg godt tænke mig - som casemodd-newbie - at høre om i har en anbefalelse mht. den hardware jeg skal bruge i kabinettet.
Jeg må indrømme at de eneste erfaringer jeg har, er med ATX mobo's - men det lyder mere og mere som om det bliver for stort!
- hvad bør jeg vælge - og hvorfor?
computeren skal kunne følgende:
gå på netværk
fobindes til forstærker og fjernsyn
afspille videofiler og streame fra nettet
og så skal den som nævnt før være støjsvag.



tocool
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2006 13:25:38
Svar/Indlæg:
244/73
Jeg ved ikke hvor kraftige VIA's micro atx og itx boards er men jeg tror der nogle her på siden som ved om de kan bruges til det du gerne vil havde dem til.



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2006 13:26:30
Svar/Indlæg:
4112/53
#36 Har du overvejet, at grunden til at du kan sprænge sikringen i højtalerne, med din 5*75W forstærker, at det er pga. den ikke kan levere det juice som er krævet, og den derfor begynder at forvrænge. :i:i:i:i:i

#32 Godt ord, især parantesen. :e



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2006 14:35:35
Svar/Indlæg:
3385/80
Ja, jeg har da også opgivet at kæmpe mod Hi-Tone - gider simpelthen ikke spilde min tid mere på en der mildelst talt har et problem med at andre køber kvalitet.

Men sådan skal det åbenbart være..


Dalsø --> Du kan jo også bare anvende de ekstra kontakter der er på en receiver til fx blæsere osv. Det er bare et bi-stabilt relæ der skal til.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2006 16:12:52
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, kig lidt her..

http://www.silverstone-usa.com...

du kan efterfølgende finde det på edbpriser..

Hi-tone, ja skoda er teknisk set også lige så god som en ferrari, de har begge spejle, ruder og en motor...
tror du på en sony har 5x75watt?
"højtaleren ved 20Hz ca. trækker 3,5 V" <-- what?
du er god til at vise at du ikke selv aner en dyt om sagerne...

ej, for at være ærlig, sony spiller fint ved lav amplitude, men skruer man helt op vil harmonien i lyden forsvinde og det vil gå over i "larm".. ja det lyder stadig som lyd, men lyden er svær at få hold på.. personligt er jeg ikke fortaler for NAD, selvom de spiller godt har jeg sgu set for mange af dem dø.



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2006 16:29:17
Svar/Indlæg:
2175/186
Lad mig starte med at sige, at jeg ingen speciel hifi erfarring har...

Hi-Tone->

Argumentet for at coax er bedre end lysleder, er at konverteren der laver strøm til lys og og omvendt, forvrænger signalet...

Duk op i hifiklubben med en sony 5*80watt og få dem til at smække dem op mod en nad (kan du godt få dem til) og mærk/hør forskellen... personligt er jeg ikke i tvivl om at nad ER bedre, men at de højst sandsynligt ikke er bedre til prisen...



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2006 16:33:42
Svar/Indlæg:
2175/186
Et eksempel jeg har: var i hifiklubben en dag, hvor vi fik lov til at fyrer op for nogle cerwin vega med 2*15" bas på nad anlæg, og DAMN det lød godt... normalt HADER jeg højt musik, men nad feat. cerwin vega fik det virkelig til at spille uden at få ondt i hovedet :)

Og så skal det jo lige siges, at jeg har haft en 5*80watt sony, den vejede 2 gram ca. vs. storebrors på 433 kg, så noget forskel må der jo være... og sidste ting...



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
14-05-2006 14:04:22
Svar/Indlæg:
46/9
#39:
Nej for jeg kan mærke at den klikker over. Det er ikke lydkvaliteten der bliver dårligere og den forvrænger heller ikke, den. Sikringen klikker bare af når højtaleren ikke kan klare mere. Hvis jeg spillede højere end hvad der kunne leveres ville det være anlæggets sikring der stod af og ikke højtalerens.

#40:
hehe...ja det er sjovt at det er mig der vil bakke ud af diskutionen og du får det til at lyde som om jeg bare fortsætter konstant. Fair nok..hvis det er din måde at komme oven på.

#41:
Ehm...nej jeg tror ikke, jeg ved. For jeg har jo en sony 5*75W ;) Det er en forstærker med surround. Derfor er den målt ved 5 udgange. Altså 5*antal W. Jeg ved ikke om den skifter til større Watt hvis jeg kun har 2 højtalere på. Der kunne evt. sidde et relæ. Det med 20 Hz = 3,5V sagde jeg også at det var noget jeg regnede med. Det er længe siden jeg har målt det så kan ikke lige huske det.

#42:
Hvad man kan sige at om coax og optisk er at coax har en lidt blødere lyd mens det optiske har et mere rent og skarpt signal ifølge nogle. Men teoretisk er optisk det kabel med mindst tab.

#43:
Normalt plejer jeg at være rigtigt glad for cerwin vega, men jeg blev godt nok meget skuffet da jeg hørte deres "nye" jordskælvshøjtalere. Der var ikke rigtigt flow som i dem jeg har jeg stående herhjemme.
mht. de tunge ting, så er producenterne gået over til at lave SMPS strømforsygning da de giver mindre vægt, mindre varme og virkningsgrader ligger på omkring de 80 % hvor den klassiske har en virkningsgrad på 30% og meget vægt samt at den er varm. Altså næsten det stik modsatte. Du kan typisk også mærke det på en gammel mobiloplader og en splinter ny. Der er meget vægt til forskel.

#44:
Jeg har styr på det, men jeg kan godt se at min sætning skaber lidt forviringe set i baghovedet :)



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2006 16:01:20
Svar/Indlæg:
2620/327
#45: Du fortsættter jo netop konstant, selvom du sagde stop i #36. Og det var dig selv, der startede diskussionen i #14. Så hvis du synes, diskussionen er tynd snak, er det din egen skyld - dit eget første indlæg i #14 lægger ikke ligefrem op til saglig dialog.



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
14-05-2006 17:03:15
Svar/Indlæg:
46/9
#46:

bla bla bla...jeg spurgte om der var nogle der kunne forklare mig hvorfor NAD er så godt, men det kan folk ikke. Ikke andet end "tynd snak" om hvorfor det er godt.



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2006 17:06:15
Svar/Indlæg:
2620/327
#47 Der er ikke noget spørgsmål i #14



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
14-05-2006 20:22:14
Svar/Indlæg:
1235/80
hm.....efter endeligt at have læst tråden igennem, har jeg lagt mærke til at næsten ingen har kunne komme med et ordenligt svar til #0.......

håber dette afslutter mudderkastningen:
#47
du skriver i #14, således::
""Gå ud og køb et NAD anlæg og giv så mange penge for det, at HIFI Klubben griner ad dig når du tager det med hjem. Derefter tager du alt indmaden ud, og smider det lige i containeren. Det er alligevel ikke noget værd. Derefter kan du så bruge kasse som 4/5 af dine penge er gået til. Den saver du så til så der kan ligger et motherboard inden i, og husk et stort hul, så varmen ikke forbliver i kassen. Jeg ville foreslå vandkøling så den store blæser ikke sidder i vejen, hvis du skal have en låg på.


PS: Der er ingen forskel på folk der køber NAD og jehovas vidner. De er hjernevasket begge to. """

sådan som jeg forstår det er det jo faktisk dig der starter mudderkastningen med at komme med en påstand om at NAD er dårligt - uden at have forklaret os hvorfor det er dårligt; ved ikke hvad uddannelse du har men hvis du har gået på en form for gymnasie har i sikkert stiftet bekendskab med Cicero og hans modeller om argumentation og diskussion: hvis du har stiftet bekendskab med dem bedes du venligst følge dem.
Og nej, jeg er ikke NAD elsker; ej heller er jeg ejer af NAD - hvis du gerne vil vide det så består mit anlæg gennemgående af Yamaha og harman/kadon.


#0
Jeg vil råde dig til at købe et VIA EPIA bundkort - med det antal cpu'er du gerne vil have, og derefter finde/købe/lave et kabinet til den efter dine behov.
nogle af mine venner lavede for ikke så lang tid siden et kabinet af Aluminium på 2 dage - så det kræver ikke meget tid.
hvis du ikke er glad for at rode for meget med det skal du bare følge #41's råd om de silverstones - hvis du ikke kan lide dem er der et hav af sådanne kabinetter ude på nettet, så tag et kig på http://www.edbpriser.dk jeg er sikker på du finder noget der passer til dig og din pengepung.

<-- huh, det var godt nok hårdt -->




Stefan_SN
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2006 22:42:02
Svar/Indlæg:
175/32
http://www.hifiatx.com/hfx.php...
De laver nogen grumme HTPC kabinetter...

Mvh. Stefan Pedersen



Dalsø
 
Overclocker
Tilføjet:
15-05-2006 00:40:57
Svar/Indlæg:
15/4
Moze15 ->
Tak fordi du orkede at gennemlæse hele tråden. den afviger jo godt nok lidt fra mit egentlige spørgsmål.
Jeg vil kigge nærmere på "VIA EPIA".

Jeg må indrømme at Silverstone og hifiatx kabinetterne er ret fede. nu har jeg "desværre" bare fået ind i hovedet at det SKAL være et NAD kabinet, dels fordi det falder i med resten af anlæget, og dels fordi jeg så får prøvet kræfter med at konstruere et kabinet selv. :e
- men det kan jo være jeg når at kaste det ud af vinduet i frustration inden jeg er færdig, og så er det jo rart at vide hvor man kan finde et rigtigt kabinet! :)



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
15-05-2006 08:02:30
Svar/Indlæg:
1235/80
prøv at læse dette(brug astavista eller google til at oversætte det):
http://gathering.tweakers.net/...

der er også nogle forslag her:
http://www.hifi4all.dk/forum/f...

og her:
http://forums.hexus.net/archiv...

hvis det ikke kan hjælpe så prøv at google lidt på det...



Rimers
 
Overclocker
Tilføjet:
29-07-2006 23:49:14
Svar/Indlæg:
10/0
Først,, YIKES en gang mudderkast, nå men nok om det.

Jeg er meget enig med Moze15 i hans forslag om Via Epia, specielt deres MII er et sødt board og har i de 2 større modeller masser af power til at køre en media server. Det er det board jeg selv kigger på lige for tiden da den har PCMCIA slot og Flash kort slot så man kan smide en 1gb flash kort i den som startup disk til maskinen. :)
Desuden kan der fåes et lille power board til Epia systemerne der ikke fylder mere end selve power stikket på bundkortet og forsynes af en ekstern 12 volt forsyning, kig eventuelt på www.mini-itx.com for mere information om det.
Jeg vil tro du med rimelig nemhed kan bygge det i en forforstærker eller lignende kasse fra NAD med den strøm løsning.

Jeg må dog sige jeg personligt selv ville vælge en CD eller DVD afspiller kasse istedet for da det vil være nemmere at bygge DVD-drev i den og fordi du samtidigt nemt vil kunne bygge et display på maskinen. Men kan du undvære et DVD-drev og display så er den anden da klart federe imho :)



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-07-2006 23:03:54
Svar/Indlæg:
3385/80
#53 Du har hevet en 2½ måned gammel tråd frem.. tror det er på tide at den bare dør stille og roligt ;)



bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2006 14:44:34
Svar/Indlæg:
2333/391
Hvorfor ik bare et flot ekstern drev ?



Moze15
 
Superbruger
Tilføjet:
19-11-2006 21:25:23
Svar/Indlæg:
1235/80
#55
tror du skulle have lade tråden ligge, jeg er helt sikker på at #0 har fundet sin løsning