Shuttle & PS2 på WinXP

Diverse d.  12. maj. 2006, skrevet af Tom Christensen
Vist: 208 gange.

Tom

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2006 11:35:34
Svar/Indlæg:
428/81
Hejsa

Her er så lige noget af et nybegynder spørgsmål, men prøver nu alligevel.

Jeg har taget min Shuttle XPC med ned til kæresten, har forsøgt at plugge hendes Logitech Cordless Desktop Express (trådløs mus og tastatur) ind på Shuttle\'s PS2 stik da det er det eneste der er. Derhjemme bruger jeg direkte til USB, men det skulle jo ikke være noget problem - afterall PS2 er noget af det mest "native" man kan, eller hva?

Anyway, vi starter Shuttle op, keyboard virker fint i bios, men når XP har loadet up virker musen ca 10-20sekunder men ikke keyboard, og så locker det op. Jeg har pass på min profil, så uden keyboard kan jeg ikke logge ind.

Jeg har også forsøgt fejlsikret med netværk, det virker fint i ca 30 sekunder med både keyboard og mus, hvorefter alt stopper.

Er der nogen ideer til hvad jeg kan gøre? Og nej jeg ræser ikk hjem - det er 110km væk, og gider heller ikk købe et nyt USB keyboard, hehe.

BTW: Dette er selvfølgelig skrevet fra hendes PC...

Tom

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2006 11:37:29
Svar/Indlæg:
428/81
NB: Når jeg sir alt stopper - betyder det at musen og kb ikke kan noget, men XP kører fint videre...

Tom

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2006 15:27:16
Svar/Indlæg:
428/81
Musen kan sagtens køre, men med det samme man bruger tastaturet virker musen ikke mere.

Solution / løsning:
F8 ved opstart, fejlsikret tilstand, login som Administrator, åbn system tabben, slet mus og tastaturer fra driver hardware sektionen, reboot, og det skulle virke