Logitech UltraXT Media Desktop

Diverse d.  15. maj. 2006, skrevet af [storm]
Vist: 5114 gange.

[storm]
 
Overclocker
Tilføjet:
15-05-2006 17:31:14
Svar/Indlæg:
47/94
I dag skal vi kigge på et sæt med trådløst tastatur og mus fra Logitech. Sættet, der er tiltænkt HTPC segmentet, er holdt i et flot sort

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Cykelskur
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2006 11:04:15
Svar/Indlæg:
151/10
Ville gerne høre lidt om rækkevidden...

Du oplyser at specifikationen er min. 3 meter, men ikke om det holder stik. Noget der for mig at se er rimelig vigtigt for et HTPC tastatur og mus



Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2006 11:23:53
Svar/Indlæg:
4089/252
Har selv det sæt, og har brugt det ik snart 1 år. umiddelbrt fungerer det ok, men tastaturet er mildt sagt ikke vildt godt.

Nogle gange reagerer det ikke, og som programmør er det sq lidt kritisk hehe. Købte sættet netop fordi det benyttede samme layout som på en bærebar, og det har jeg ikke fortrudt, bare lidt træls at den ikke altid reagerer, specielt ved brug af mere end en tast som Ctrl + c osv.

Musen er helt i top synes jeg, og for en trådløs og til den pris, kan man ikke klage over den. Om røkkevidden på 3 m holder, er svært at sige, det skal næsten testes.



Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2006 11:24:58
Svar/Indlæg:
4089/252
btw samtlige stavefejl i mit foreløbige indlæg skyldes tastaturet, så må i selv vurdere :P



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2006 13:11:54
Svar/Indlæg:
971/67
At tastaturet er fladt vænner man sig til. Har selv et logitech ultraX med hale (pris ca. 150kr). Det er netop mega lækkert at skrive på, jeg bliver hurtigt træt af at skrive på et "alm." når jeg besøger venner osv. Hvis der er problemer med at alt der tastes ikke kommer op på skærmen er selvfølgelig kritisk, men det skyldes sikkert den trådløse forbindelse.

Bruger tastaturet til dagligt surfing + projektskrivning (HA - bachelor), så jeg ved hva det betyder at have et godt tastatur. :e

#2 så prøv udgave med hale, så skal du hurtigt få skrevet nogle linier 🙂
/Skipper



n0rmality
 
Superbruger
Tilføjet:
05-06-2006 16:15:27
Svar/Indlæg:
6/0
#0: Du nævner flere gange, at det er Logitechs topmodel - hvor har du fået det indtryk? Sættet koster ca. 350 kr. og søstermodellen (kun keyboard med tråd) kan fås til ca. 150 kr. Da det oprindelige UltraX kom frem, var det ment som et prisbilligt og kompatibelt alternativ til de større og dyrere keyboards, der kom frem samtidig. Udover tastetypen har det intet at gøre med de dyrere diNovo, som netop er topmodeller (og koster derefter). Jeg synes anmeldelsen bærer præg af, at du har haft en forkert tilgangsvinkel - ud fra en pris/ydelsesmæssig vinkel, finder man efter min mening ikke noget bedre end UltraX-serien.



Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2006 00:00:28
Svar/Indlæg:
1978/216
Hvad med at tag nogle ordentlige billeder af tastaturet og musen... hvor man kommer lidt tætter på 🤡 i stedet for at tag super nærbilleder af en pakke batterier og driver cd'er ?:(



joensson
 
Superbruger
Tilføjet:
06-06-2006 13:48:57
Svar/Indlæg:
17/0
#5 Fuldstændig enig - jeg undrer mig også meget over at nogen kan have fået det indtryk at UltraX serien er Logitechs topmodel?

Jeg synes nærmest det er lidt humor når han skriver at den burde have haft en mus ala G7 med.... Det er altså ikke noget nyt sæt der her anmeldes.

Hvis man absolut vil anmelde et sæt der er af ældre dato så bør man vel også sammenligne det med andre sæt der fandtes på samme tid - dengang var det et ret unikt tastatur idet det var så fladt? I dag ville jeg vælge et Logitech diNovo rev. 2 der anvender bluetooth og har en MX1000 mus. Det er også et meget kompakt sæt, især fordi det numeriske tastatur kan fjernes.

diNovo-sættets største/eneste ulempe i forhold til UltraX er dog prisen - det er 3 gange så dyrt som UltraX sættet. Det er efter min mening noget der burde have givet UltraX flere plusser end det endte med at gøre i dette review. Uanset om man sammenligner med nye eller gamle tastatursæt så er det billigt.





the_chief
 
Overclocker
Tilføjet:
07-06-2006 16:19:27
Svar/Indlæg:
4/1
hmm..

Ja jeg har også det gamle søvlgrå UltraX kb med hale og jeg ville ikke bytte det med noget andet tastatur i verden.
Det er pålideligt og handy at anvende og det med atskrive 300 siders rapporter er en smal sag på sådan et.
Hvad nogen vil med noget som helst trådløst kan jeg ikke regne ud, men det er deres sag.