Nu inden i går amok på mig vil jeg lige forsvare mig med at jeg ikke havde flere penge. ( så ikke råd til at skifte chipset , ikke råd til ny cpu ) . Så ville finde et socket 478 til min pentium 4 2.8 . Og det eneste bundkort der levere Pci-e og 4 x ram porte er det asrock bundkort jeg har bestilt eller dette dårlige anmeldte asus bundkort
.. Da jeg kunne se at asus kortet ikke kunne clockes valgtejeg asrock kortet . Jeg har i forvejen et asrock kort som minder meget om det jeg lige har bestilt ( bortset fra pci-e porten self. ) og det kan jeg clocke min cpu fra 2.8 til 3.25 .. men er ikke helt god til at clocke så mit spørgsmål lyder om i gad at kigge på det for mig .
Her er linket til manualen af mit bundkort . Så kan i så på side 24 ( tror jeg vidst det er ) se alt om bios\'en . Som jeg selv kan se ligner det fuldstændig det samme som på det bundkort jeg nu har .
Hvis i gad at kigge på det og fortælle nøjagtigt hvad der skal gøres for at kunne overclocke det bedst muligt . præcis hvordan og hvor jeg gør det . kunne forestille mig jeg skal slå agp porten fra da jeg jo kommer til at bruge pci-e porten . men aner ik hvad der bedst . vil bare havde min cpu OG rammene så højt op som muligt ..
Ja ved jeg skal prøve mig frem . Og har da rimelig styr på det . Eller det eneste jeg faktisk normalt gør er at Ændre det tal der til noget højere ( det der clocker cpuen ) og så give rammene mere strøm samt sætte dem ned på 2.0 i cas ! har ik så meget forstand . Men hvis i vil læse manualen der ( så i kan se hvordan mit bios fungere ) og så hjælpe mig med nøjagtigt hvad jeg skal gøre .
Jeg har meget godt kølet kabinet .
140 mm indsugning i front . 60 mm indsugning i siden og 160 mm udpustning bagi samt en udpustning mere lige under på 60 mm . vf900 køler på mit 7900 gt . og cpu køler er bare en standard cooler master men ser ud til at køle fint . Strømforsyningen køler også fint (: men deen laarmer :P