At lave Ghost Bootdisk

Software d.  15. maj. 2006, skrevet af AskeUhd
Vist: 304 gange.

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
15-05-2006 21:56:48
Svar/Indlæg:
39/23
jeg har problemer med at lave en ghost boot disk.

jeg bruger ghost 2003, og det er meningen jeg skal indlæse ghost imaget fra en servermappe på et domænenetværk.

jeg har installeret ms-dos filerne fra en 98 bootdiskette (på dansk) og en engelsk udgave af ms client, og himem.sys - emm386.exe fra min danske installation af 98, og wfwsys.cfg fra det her kit http://lxmnc.hplx.net/

når jeg sætter disketten i skriver den "starter windows 98..." også hopper den tre linier ned, læser lidt, også går den bare i stå, og skriver ingenting. nogen ide til hvad jeg har gjort galt ?

ps. jeg har indlæst ndis2 dos drivere til sis900, som jeg har downloadet fra sis eget website.

AskeUhd

Overclocker
Tilføjet:
15-05-2006 22:06:50
Svar/Indlæg:
39/23
kan tilføje jeg også har prøvet med en engelsk bootdisk og det giver samme resultat.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2006 22:26:03
Svar/Indlæg:
2870/65
Du skal ikke bruge en win98 startdiskette.

Hvis du skal starte Ghost fra et netværks-drev, skal du bruge en Network Boot Diskette. Selv bruger jeg Bart Boot disk (når jeg ikke selv fabrikerer sådan en fætter).

Barts Boot Disk har den fordel, at du kan "programmere" den...altså, du kan vælge om du vil bruger NetBIOS el. TCP/IP protolkollen (hvilket anbefales). Man kan vælge forskellige indstillinger mht brug af konventionel ram (640 Kb/1024Kb el. 1048 Kb).

Den har også mulighed for mapning af netværksdrev til valgte bogstaver vha UNC path.

Du finder den her:

http://www.nu2.nu/bootdisk/net...

...hvor du også kan læse mere om hvordan du gør...modificerer til brug af andre drivere osv.

Du skal så sørge for at have din "ghost.exe"-fil liggende i netværks-sharet på serveren. Så kan du starte Ghost fra serveren.

Hvis du så er lidt smart lægger du også en engelsk version af Fdisk.exe i dit share (Husk at tage den nye Fdisk - som understøtter op til 127 GB). Så kan du samtidigt slette/oprette nye partitioner på din disk over netværket. Eneste ulempe er, at du er nødt til at have en Win98 Startdiskette til at formatere partitionen med.

Alternativt kan du gøre som følger:

På en tom disk laver du en partition med den størrelse du ønsker og formaterer den. Så laver du et Ghost-image af den og lægger den i serverens netværks-share. Lige inden du henter dit iamge, kan du så hente det partition-image...så er alt formateret på forhånd.

Hvis du har ?, er du velkommen til at spørge mere... :e

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2006 22:28:39
Svar/Indlæg:
2870/65
Glemte lige en meget vigtig ting:

Når du bruger denne Network Bott Disk, skal du sørge for at der er oprettet en bruger (med password) til brug for disketten...ellers får du ikke adgang.

Brug så samme brugernavn og password når du bruger Bart Boot Disk. :e