P4P800 og SATA problemer.

Bundkort / CPU d.  16. maj. 2006, skrevet af Hi-Tone
Vist: 205 gange.

Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2006 00:08:15
Svar/Indlæg:
46/9
Hej alle

Jeg har et kæmpe problem? Nu har jeg endeligt købt mig et P4P800-X bundkort som skulle være bedst fordi det havde intel chipsæt. Men nu kan det underlyneme ikke finde min SATA harddisk?

Jeg forstår det simpelthen ikke. Den kan finde harddisk, men den kan ikke boote fra den, og den kan ikke finde ud af at det er en Hitachi T7K250?? Den skriver "Third master boot error".

Er der nogle som har oplevet sådan et problem her før?

Jeg har ikke fundet noget i BIOS som kan tyde på at det skal slåes til. Når jeg evt. har sat data kablet til SATA HD\'en til, kan jeg ikke gå ind i BIOS. Jeg kan sætte en alm. ATA HD til og har installeret windows på den. Men så snart jeg så sætter SATA HD\'en til og kommer ind i windows, siger windows at jeg har en ny Ultra ATA harddisk og noget med Intel chipsættet. Herefter genstartes windows.

Ifølge Asus skulle der ikke installeres nogle SATA drivere.

PLEASE Hjælp mig...det er nu mit 3 bundkort med DUAL Channel som jeg ikke kan få til at virke.

Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2006 00:18:10
Svar/Indlæg:
46/9
Jeg kan det ud over sige at min BIOS kører så langtsomt at selv en person på speed ville falde i søvn. Det er som om at den skriver linie for linie og der er ikke rigtigt noget flow over det.



Sound-Blaster
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2006 16:48:51
Svar/Indlæg:
50/26
jeg har et P4P8ooS-E Deluxe... det ku heller ikke finde min sata en årgang.....

I starten virkede den fint bare med satakablet, men så forsvandt den, og så prøvede jeg at slutte strøm til den ved hjælp af det medfølgene strømkabel... og så virkede den igen :)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2006 17:03:26
Svar/Indlæg:
6624/113
Opdater bios.



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2006 19:11:12
Svar/Indlæg:
46/9
Hmm...jeg vil prøve det her med det samme.

BIOS har jeg opdateret. Det virker ikke. Er det ikke noget andet jeg kan gøre? Hvad kan der evt. være galt? Fatter hat. Troede lige jeg havde købt det bedste bundkort.



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2006 19:12:25
Svar/Indlæg:
6624/113
Det har du også.

Men det er en smule svært at give dig noget hjælp når man ikke aner hvad du har prøvet eller gjort...



Hi-Tone
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2006 19:51:18
Svar/Indlæg:
46/9
HAHAHA....hvor er det skidt!!!

Jeg har nu sat Molex stikket i, istedet for molex --> SATA strøm, så jeg brugte både SATA strøm og SATA data. Nej nej nej...det fatter jeg ingen ting af??
Nu kan den sagtens finde SATA HD'en uden problemer ved at bruge SATA Data kablet og bare ganske almindeligt Molex.

Hvad fanden er det for noget? Det giver da ingen mening. Er det evt. min strømforsygning der er pænt fucked??

Superb tak for hjælpen...var 2 timer fra at sende den retur!