Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2006 14:57:56
Svar/Indlæg:
825/76
Hej HT!!
Jeg sidder med ønsket om at opgradere min pc (specs. står i min profil)
Men jeg lider lidt af pengenød, så jeg er nød til at tage én ting af gangen...
Først og fremmest ser jeg frem til at isætte et nyt grafikkort, men mit bundkort har kun AGP (x8) Så det er vel begrænset hvad jeg efterhånden kan få. Hvis nogle imidlertid kender til et fantastisk alternativ er i velkommen til at fortælle mig det, men jeg bliver måske svær at imponere, da jeg mistede chancen for et 4000 kr radeon 9800 platinum edition... som var gået for 800.... Næsten ubrugt... ( x( )
Nå, men sagen er at hvis jeg skal vil starte med at erhverve mig et nyt bundkort som understøtter hvad der nu vil være mest fornuftigt inden for grafikkort. Men jeg sidder med en udemærket Intel P4 på 2.8 ghz... Socket 478 naturligvis.. Er det mere hendsigtsmæssigt at købe et kort med et andet socket, og derfor være tvunget til at købe ny processor? Er der mere fremtid i andre sockets? Vil de blive understøttet mere i fremtiden, eller er det bare en række uforbederlige standarter?
Jeg vil undgå at skulle købe nu processor, bundkort grafikkort, ram og strømforsyning; hvis jeg kan finde et kort som BÅDE understøtter PC 3200 ram (hvad jeg har nu) og hurtigere standarter, så jeg kan udvide når jeg får råd, AGP og PCI express, så jeg kan bruge mit gamle GFX, og nyt når jeg får råd, og selvfølgelig socket 478 så jeg kan bruge min gamle processor.
Hvis det var ultra forvirrende, så vil jeg gerne vide om andre sockets er mere værd end 478... Hvis nogen samtidig kender til et bundkort/grafikkort som kunne dække mine behov, så er jeg lutter øre ;)
(edb-prisers søgefunktion ikke rigtig finder noget)