linksys WRT54GS firewall.

Diverse d.  17. maj. 2006, skrevet af Jam The Man
Vist: 161 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2006 19:19:09
Svar/Indlæg:
976/138
Mojn

Har lige fået mig sådan en fix lille linksys WiFi router så der kunne komme lidt trådløs net på grunden og det kører bare fint. Har dog nogle problemer med firewall\'en, som blocker nogle ting den helst ikke skulle.

Problemet er at jeg ikke kan være server mere, hverken i spil eller programmer. Min bror var hurtigst og fik forwarded nogle porte (omkring 6000) til sin ip så han kunne køre WC3 server, men den vil jo ikke tillade at jeg sætter min ip op på samme porte. Hvordan løser vi det? Er det noget med det port triggering man skal lege med?

Lige nu er det største problem egentlig at jeg ikke kan lave FTP server mere. Jeg har prøvet at sætte det op så application var navnet på .exe filen til ftp serveren og porten var 21 og så selvfølgelig min IP. Men det virker bare ikke...

Nogen som kan hjælpe mig til hvordan jeg får min server op og køre igen og mine spil...

stue112

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2006 12:14:03
Svar/Indlæg:
154/21
det er uendelig svært at svare på dit spørgsmål når du ikke fortæller hvad for en forbindelse du har. Jeg går dog ud fra at wrt'eren er koblet via et modem uden router.
spørgsmål 1) din lillebror har taget portene synd for dig for så kan du ikke bruge dem overhovedet. Spørg inde på dd-wrt.org det kan være de har lavet noget firmware der kan, men jeg tvivler.

spørgmål 2) for at anvende ftp skal du forwarde port 21 ligesom din bror har forwarded sine porte derefter burde det virke. Du behøves desuden slet ikke bruge port 21 du kan bruge alt over 1024. På den måde gør du også dig selv lidt svære at hacke.

stue112

Overclocker
Tilføjet:
18-05-2006 12:18:55
Svar/Indlæg:
154/21
hov en sidste ting jeg har svært ved at tro at wc3 kræver 6000 porte for at spille optimalt der er garanteret ikke brug for mere end 20-100 resten er blot mulige porte, men det kan du jo slås med din bror om

steen

Elitebruger
Tilføjet:
18-05-2006 13:26:24
Svar/Indlæg:
2870/65
6000 porte :x - det er da en OMMER