I mens jeg venter på den kære conroe tror jeg at jeg finder mig en billig maskine og hvad er mere nærliggende end 805 som oc til 4 GHz.
Derfor er jeg ikke interesseret i at hælde en masse penge ud til et high end bundkort, men det skal blot kunne klare at jeg overclocker min 805 til 4 GHz
det er altså ikke hammer let at clocke en 805'er til 4ghz, faktist så er 4ghz ca. "toppen" folk har oc'et den til (med vandkøling og stooooooooooooore strømforsyninger)
så er bange for dine forventninger er skruet lidt for højt op, vil nærmere tro 3.6ghz vil være realistisk.
men det virker sgu tosset at give mange penge for et bundkort når det kun skal bruges som en midlertidig løsning, synes tomshardware failer for hårdt når de kun tester på high end boards
stue112, hvis du kigger rundt omkring på nettet kan man med god luftkøling og en 1.2v-1.4v rated B0, som er ret almindelig, "uden problemer" nå de 4 ghz. Hvis han ikke har så meget erfaring eller er utrolig uheldig kan det være han ikke når så langt, men sådan er det.
Uden at være for klog på det, er det så ikke først 975 der understøtter dual-core ? for så skal du kigge her: http://www.edbpriser.dk/Listpr...
et lille smart link, i know. Om bundkortet oc'er godt er faktisk lige meget. For 805 kører ikke med 200 fsb som alle andre intel dual-core, de kører med 133mhz. Så der burde være rigeligt at gi af selv i bundkort der ikke er særlig gode oc'ere!
cornerrage jeg er ikke sikker på at det kun er 975 der understøtter dual-core idet der er en 955 i blandt de kort han testede med. men tak for dit indlæg jeg tror jeg er ved at være færdig med at samle en maskine så
#6 Jeg mener, det er fra 945 og frem, der understøtter dualcore. 955 gør i hvert fald. Og så er det også vigtigt, at bundkortet kan give noget ekstra vcore, hvis man vil overclocke en 805 meget.