Jeg se på, hvad skal PSU'en bruges til, og vælger/abefaler der ud fra.
Skal man op i et extremt system i dag, så kommer man ikke uden om, at man skal kører med minimum to 12V rails, slet ikke hvis man vil OC, ellers skal man over i PSU'er med min. 35A på et enkelt rail!
Dernæst ser jeg på, hvordan er belastningen fordelt, er det kun CPU og GFX, der sluger en masse power, elelr er det en fil server, der også skal have en masse power til hdd, så er mange multi rail PSU'er nemlig ikke velegnede!
Så sent som i aftes, der var der en der skulle have en PSU til en filserver, med 16*500GB Hitatchi 7k500, og sådan en stak, de sluger i omegnen af 20-25A på +12V alene, og kan dermed overbelaste +12V railet på mange af dual/multi rail PSU'erne. Foruden de 16hdd, der skulle der kun trækkes en 920, en RAID controller, og et MoBo, det var dét, og så kommer en single rail PSU emd 30-35A på +12V til sin ret.
Skal man derimod have en Extrem gamer maskine, i stil med Lars', så er man bedre stillet med en PSU med minimum tre +12V rails, sådan at hvert GFX kan få hvert sit +12V rail, CPU kan få sit eget +12V rail, hvordan periphals så skal fordeles, det er forskelligt, men det kunne f.eks. være på sit eget fjerde +12V rail, og så kommer FSP Epsilon serien ind i billedet, som de nye OCZ Game xtreme er en tro kopi af, og de kommende Tagan 900 og 1100W quad SLI PSU'er er bygget op tilsvarende, blot med 4*20A, i stedet for 4*15A.
Venter man så igen lidt, så kommer der en ny GFX PSU på markedet fra bl.a. FSP, der kan levere 15A (mener jeg det bliver) på +12V, og intet andet. Så slipper man lige pludselig uden om de store "kombinerede" PSU'er, som Epsilon og PC P&C igen, og så kan man jo "bare" tilføje en GFX-PSU ekstra, hvis man har de power tunge GFX.