Grafikkort driver

Grafikkort d.  24. maj. 2006, skrevet af alexdon
Vist: 657 gange.

alexdon

Overclocker
Tilføjet:
24-05-2006 23:02:20
Svar/Indlæg:
129/35
Hej,

Jeg har en lille "kæmpe" problem.
Jeg har en EAX1300PRO ATI RADEON grafikkort fra ASUS.

Efter min mening larmede blæseren på den meget, derfor skiftede blæseren ud med en Zalman blæser.

Når jeg var færdig med alt det hardware skift, så blev kortet sat i maskinen, "min computer trang til en formatering", derfor blev den formateret, og efter jeg havde installeret Windows XP igen på min maskin, så skulle jeg installere grafikkort driveren. "jeg har gjordt det før uden problemer".

Men nu kan jeg ikke installerer driveren.

Når jeg tænder min maskin, så siger den:
"Der er ikke installeret en ATI-grafikdriver, eller ATI-driveren fungerer ikke korrekt. Installere den ATI-driver, der svarer til din ATI-hardware".

Så gå jeg ind "som altid" i kontrolpanel-tilføj hardware og computeren finder grafikkortet som endnu ikke er blevet installeret, og jeg trykke på at den skal finde driveren fra CDen, som er fulgt med selve grafikkortet.

Men...

Så siger computeren:
Hardwaren kan ikke installeres.
Hardwaren blev ikke installeret, fordi guiden ikke kunne finde den nødvendige software.

Pis og lort...

Jeg har gjordt alt, men uden held.
Jeg har formateret computeren 2 gang, men ingen grafikkort.

Hvad er der galt?

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2006 23:12:34
Svar/Indlæg:
2620/327
Har du prøvet bare at installere driveren fra cd'en, altså fra Denne Computer, uden at gå ind i kontrolpanel? Jeg tror, det er det, der er galt.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
24-05-2006 23:13:13
Svar/Indlæg:
5679/460
hent den nyeste driver fra ATI.com

https://support.ati.com/ics/su...

alexdon

Overclocker
Tilføjet:
24-05-2006 23:20:04
Svar/Indlæg:
129/35

Ja det har jeg også prøvet. Den siger det samme, "at hardwaren ikke kan installeres".

mit problem lige nu er ikke om jeg har den nyeste driver eller ej.
selvom der er en driver som er nyere, så skulle jeg stadig kunne installere driveren fra den orginale CD som fulgte med selve kortet.

Jeg har også prøvet den nyeste Omega driver. Den siger det samme.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 09:10:33
Svar/Indlæg:
6052/189
enhedshåndtering -> egenskaber for "ukendt skærmkort" ( eller hvad fanden den nu kan finde på at kalde sig selv ).

og så finder du driveren manuelt ( "har cd/diskette" ) og finder INF-filen ( efter du har højreklikket på din donwloadede driver og sagt "extract" ( kræver winrar ).

Mvh

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 12:19:00
Svar/Indlæg:
6624/113
Først skal du installere dine Chipset drivere.

Så skal du installere .NET Framework - alle opdateringerne

Først da kan du installere den nyeste GFX driver fra www.ati.com

Catalyst Control Panel kan ikke starte - og derved ikke finde driveren - derfor får du den fejl...