Hvilket trådløst netværk

Diverse d.  25. maj. 2006, skrevet af Trans4M
Vist: 163 gange.

Trans4M

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 09:00:16
Svar/Indlæg:
80/47
Jeg overvejer at anskaffe mig trådløst netværk,da min computer skal flyttes ud bagerst i huset,og det vil derfor tage for lang tid og være for besværligt at trække kabler derned.Computeren vil blive placeret ude i den ene ende af huset og accesspointet skulle i givet fald placeres midt i huset.Huset er ca. 21 meter langt og er bygget i mursten.Så afstanden fra accesspoint til mit trådløse netkort vil max være 12 meter.Det skal lige siges at der vil være 3 døre imellem de 2 enheder.Netværket skal primært bruges til streaming af netradio,og alm. surfing + alm download af diverse ting og sager....ingen online-gaming.Det skal kunne trække 2 computere på nettet samtidigt.Hvilke mærker og specifikt hvilke modeller vil være de mest stabile til dette.Har læst forskellige steder at man tit kan flashe firmwaren i apparaterne og opnå bedre ydelse end den fabrkanten laver.Men jeg håber at der er en herinde der har mere erfaring på dette område end mig.
På forhånd tak for hjælpen. ;)

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2006 09:07:09
Svar/Indlæg:
440/46
Har haft gode erfaringer med Linksys produkter, som ses her

http://prcdata.dk/page.asp?scr...

Jeg har den der hedder WRT45G og den fungerer godt.

Har også kun hørt godt om WRT45GS'eren, som er lidt mere avanceret.

Linksys er i øvrigt ejet af Cisco.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 11:35:21
Svar/Indlæg:
4120/115
Træk et kabel, hvis du skal bruge det til streaming...

Hvis udstyret skal være stabilt nok og have den rækkevidde du snakker om, så bliver det nok så dyrt at det aligevel ikke kan betale sig...

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 12:02:05
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg har lige købt sådan en her:

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Og den er jeg ganske tilfreds med, går næsten også ud fra det er den #1 refererer til (54 i stedet for 45 ?)

Jeg har den stående oppe på loftet ca. midt i huset og der er internet over hele grunden, og vi har altså en ret stor have. Naboen har også lige fået sig en, og den rækker helt op til mit værelse selvom deres hus ligger i den anden ende af deres have og den er større end vores.

Og så er setup af routeren også ret simpel...

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2006 12:52:33
Svar/Indlæg:
440/46

Du har fuldstændig ret. Jeg byttede rundt på tallene........

Trans4M

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 15:13:17
Svar/Indlæg:
80/47
OK......jeg ser lige om der kommer flere indlæg i denne tråd.Vil gerne have så mange meninger som muligt,inden jeg bestemmer mig for det ene eller det andet.Men tak til dem der har svaret tilbage i denne tråd 8)

voldsvalle

Superbruger
Tilføjet:
25-05-2006 20:58:05
Svar/Indlæg:
440/46
Der er også noget som det her

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

og her er en test af den

http://www.xbitlabs.com/articl...

Trans4M

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 08:15:49
Svar/Indlæg:
80/47
Der er flest der roser trådløst netværk i denne tråd,og en enkelt der ikke er begejstret for det.Så udfaldet bliver nok at jeg køber trådløst netværk.Ved så bare ikke lige om det bliver TRENDnet TEW-611BRP eller Linksys WRT54G eller WRT54GS.
Tak til alle der har skrevet i denne tråd. :e

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 11:18:32
Svar/Indlæg:
845/46
Kender ikke TRENDnet.

Men kan varmt anbefale Linksys, jeg har sat Linksys op 5 forskellige steder.
Og det virker alle steder og er meget stabilt.

(Ellers havde jeg nok hørt fra dem)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 12:26:53
Svar/Indlæg:
4120/115
Har intet imod trådløst netværk, men man skal bare være klar over at stabiliteten kan variere enormt meget, og man risikere at linien smutter i tide og utide... Så derfor var det jo nok ikke ideelt til streaming, men hvis det bare er til surf osv. så er det jo stort set ligemeget om der 2sek. udfald engang imellem...

Men hvad angår Linksys og TRENDnet, så ville jeg da gå efter TRENDnet! De benytter Broadcom chipsets i alt deres udstyr, så selvom det er billigt og grimt design til tider, så er det jo nok noget af det bedste af det billige udstyr 😉
Linksys har jeg derimod hørt meget dårligt om, men som sagt det kan variere meget, og det lyder jo til at de andre her i tråden har gode erfaringer... Men bare fordi Cisco har opkøbt Linksys, så er det altså ikke ensbetydende med at det er Cisco kvalitet det hele...

Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2006 12:27:09
Svar/Indlæg:
431/38
TRENDnet er fede nok, jeg har selv en print server og en swich stående, men...

Trådløst netværk er generelt en dum ide, hvis altså man ikke kryptere det, smider koder på, eller man bor midt ude i en ødemark. Ellers er det en fuldomment fladpannet idé da envher med den påkrævede viden kan lukke forbindelsen, med et par klik fra højre hånd. :x

Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2006 12:29:03
Svar/Indlæg:
431/38
der så også den mulig hed at huset ligger i en halvanden meter tyk bly kapsel, men det er jo noget du beslutter ;)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 12:39:13
Svar/Indlæg:
4120/115
De 100mW. man må sende med i DK, de forsvinder sku let i selv en armeret betonvæg...