Når spil går ned - The Da Vinci Code

Software d.  25. maj. 2006, skrevet af ~ashes~
Vist: 246 gange.

~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 12:18:06
Svar/Indlæg:
828/108
Hej.

Jeg undrer mig over at jeg ikke kan spille forskellige spil fuldbyrdet. Jeg installerer dem, anvender som oftest en NO-CD .exe-fil, og starter spillene op. Efter kort tid sker der det i de fleste, især nyere spil, at spillet lukkes ned og jeg kommer tilbage ud i windows. Ingen fejlmeldinger, intet. Andre spil minimerer sig selv så jeg kommer ud i windows og derfra igen kan klikke mig ind i spillet - det er oftest de lidt ældre spil.

Senest med spillet, The Da Vinci Code. Jeg kan starte spillet op, komme ind i menuen og vælge spil-start med et klik, hvorefter det lukkes helt ned.

Jeg kører med en Pentium D og har hørt at dual core kan konflikte med nogle spil. Jeg har dog patchet den med en KBxxxxxx-hotfix fra microsoft, men det har tilsyneladende ikke hjulpet.
Jeg har også forsøgt mig med forskellige gfx-drivers fra 3DGuru, heller ingen hjælp at finde der.

Kan det være fejl på mit GFX-kort ? (Asus EN7800GTX)

Hjælp, ik ;)

Ashes

blackfalco
 
Overclocker
Tilføjet:
26-05-2006 07:18:40
Svar/Indlæg:
31/4
Jeg tror din pc bliver for varm :l



Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 08:59:29
Svar/Indlæg:
2211/331
Efter spillet er gået ned kan du se fejl id i logbogen,(administration,logbog),fejlen har en id,med den kan du søge hvad der er galt på nettet(event id eller microsoft)



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 10:11:20
Svar/Indlæg:
3943/44
som #1 siger varme eller ram fejl



~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-05-2006 19:57:57
Svar/Indlæg:
828/108
Det er hverken ram eller varme der fejler. Problemet ligger så vidt jeg kan se mig frem til i at det er Dual-processor. Min temp. på CPU ved load er kun 32 grader efter jeg har fået en Arctic Freezer 7 på, så der ligger problemet ikke. Det er som jeg også har skrevet ikke alle spil, men kun få specifikke spil, hvilket igen tyder på at problemet ligger et andet sted end jeres omtalte.

Nogen der kan kalde sig kloge på området?