Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 13:43:41
Svar/Indlæg:
3532/303
Hej.
Imorges lå jeg i sengen, kunne lige ane min computer kørte og det var der intet sært i da den havde stået tændt hele natten.
Da jeg endelig får taget mig sammen til at stå op er den faktisk ikke rigtig tændt, intet på skærmen og alle blæsere kører på low. Jeg laver en hardboot på den og stadig intet held. Underligt, jeg clearede cmos og prøvede så igen, det var satans, stadig intet.
Jeg tænkte lidt over hvad det kunne være, psu ? Alle drev spindede fint op og virkede ikke somom den nogensinde har været belastet.
HD, så ville den stadig starte op.
Gfx ? Jeg tændte den og til min store rædsel kørte blæseren sgu ikke på mit 5900xt, det var jo lidt trist. Så smed jeg mit ekstra kort i, et 5500 passivt, nu burde den være der tænkte jeg, men ak nej. Samme reaktion. Det var ret underligt tænker jeg så, kan det mon være agp porten der er brændt af ? Prøvede med mit allstar pci kort S3 Virge Trio, men til alt uheld hjalp det lige fedt.
Jeg sidder og tænker på om det er CPU eller mobo den er gal med, hvad tror i ?
Specs:
Intel p4 nw - A 2.0 som normalt kører 2.5.
Asus p4t-e
1.5 gb RD ram. 2 x 256 kingston og 2 x 512 IBM.
seagate 7200.7 120gb p-ata.
Psu er en standard chieftec med 350w, mit system burde ikke bruge meget mere end 200w, slet ikke når det stod og var næsten helt idle.
Hvad kan problemet være ? Der er forresten et nogenlunde airflow og temp i kabi kommer sjældent over 30, medmindre det er meget varmt ved stuetemp.
Mvh. Rage x(