best antivirus afstemning

Software d.  25. maj. 2006, skrevet af patrickr
Vist: 1119 gange.

patrickr

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2006 15:20:15
Svar/Indlæg:
24/7
hejsa jeg kører med avg pro og zone alarm free

men er ikk sikker på om det er det bedste
så skriv hvad der er bedst jeg HAR meget data inkomming på året på alle 4 pcere
ligenu sidder jeg op en amitech med BullGuard og det virker ret fitn da jeg skulle hente en test fil reagerede den inde jeg havede downlaodet den men skriv

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 15:41:58
Svar/Indlæg:
3532/303
Bullguard er efter min erfaring røv dårlig.
Norton AV er for dyrt og brugervenligheden er lagt for højt hvilket resulterer i et langsomt og knapt så effektivt produkt.
Panda har aldrig været mig, men har ikke synderlig erfaring med det.
McAfee fraråder jeg alle. Simpelthen det værste skodprogram kreeret.
Hvis det må koste skal det nok være Norton Corp. version.
Jeg selv bruger AVG Free, det er gratis og det virker godt, hurtigt og updates er instant. Istedet for norton der opdaterer hver torsdag eller sådan noget.
Rage

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 15:56:08
Svar/Indlæg:
828/108
Begge 2 stinker!

Rent faktisk er der utroligt få programmer som holder, især hvis man som jeg har moto'et: "Bedre ubeskyttet end halvt beskyttet!" - Så ved man da hvad man har med at gøre!

Det er her min ekspertise kommer ind i billedet. - Jeg er ikke den store hardware-nørd, men jeg forstår mig på software.

Disse er IKKE værd at anvende:

McAfee - ikke grundigt nok, overlever på gammelt ry.
Norton - for tungt, for dårligt, for kendt.
ZoneAlarm - ALT for mange huller, lille definitionsliste.
AVG Pro - ALT for lille definitionsliste, sponsoreret program.
Panda Antivirus - Kan næsten intet fjerne, kun karantæne.
BullGuard - Hvaa... glemte i backdoor trojans (prorat)?
Norman - Virus i en sandkasse!? Det lever jo endnu!

...Og mange mange flere!

Disse er værd at anvende:

BitDefender 9 Pro Plus
- Antivirus 100%, definitionslisten er verdens største, antispam 100%, firewall 100%, lækkert interface, top brugervenlighed.

NOD32
- Effektivitet i højsædet

PC-Cillin
- Det kan altid gøres bedre, PC-cillin gør det godt, jeg er ikke tilhænger af programmets design, men det virker. Har også firewall og antispam.

...

Der er selvfølgelig flere både gode og elendige programmer, men disse ovenstående har jeg kendskab til og arbejdet med i flere år.
Kongen af dem alle er BitDefender, jeg har indtil nu aldrig set er hørt om et bedre. Igen på 4. år er det også bedømt til det bedste i alle tests:

http://anti-virus-software-rev...

Tjek bare, stort set alle reviews på nettet fortæller det samme ;)

Ashes

Teresa

Moderator
Tilføjet:
25-05-2006 16:24:05
Svar/Indlæg:
2458/91
Den hér altid god at kigge lidt på... :e

http://www.forbrug.dk/test/tes...

Ellers er der ved spyware:

http://www.spywarefri.dk/vaerk...

:)

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 16:37:45
Svar/Indlæg:
710/40
holder på AVG. har brugt den i 1 år nu og har aldrig haft problemer...

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 16:57:11
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg gider ikke spilde penge og tid på antivirus..

Har aldrig haft virus problemer, så jeg nøjes med den hullede windows firewall og så hardware firewall'en i min router.

nitrotg

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 17:31:55
Svar/Indlæg:
522/172
Har også prøvet et par stykker og syntes at F-Prot Antivirus gør det bedst. Bruger næsten ingen resurser og gør hvad en antivirus nu skal gøre

patrickr

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2006 12:26:42
Svar/Indlæg:
24/7
jeg har besluttet at skifte til bitdefender

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 12:42:07
Svar/Indlæg:
4120/115
Personligt så synes jeg Avira AntiVir er det helt klart bedste! I gratis versionen skal man dog lige være opmærksom på at den ikke tjekker mail, hverken ind eller ud! Men tilgengæld er den der med det samme, hvis man forsøger at åbne en inficeret mail 😉

I firmaet levere vi udelukkende Norton antivirus, og det er da et udemærket program, men virus definitionerne bliver opdateret alt alt for sjældent, og den kender ikke halvdelen af dem som AntiVir snupper!

Men man skal passe meget på med Norton, for de laver til også markedets aller værste og mest frustrerende sikkerheds løsning, under navnet Internet Security :00 :p (smiley der brækker sig) Utroligt at et firma som Symantec/Norton tillader at deres programmører og udviklere både drikker og tager stoffer i arbejdstiden, for jeg fatter simpelthen ikke hvordan de kan sende sådan en gang bras på gaden??? Fatter heller ikke alle de OEM'er der sender det lort med deres pc'er, for det ødelægger hele oplevelsen ved deres nye maskine! Med standard indstillingerne, så har ikke engang lov til at benytte port 25 og 110, som faktisk alle der har en email adresse skal bruge :00 Og den eneste måde at slippe ud på nettet igen, er faktisk at afinstallere lortet igen. Desværre kan man sige at Norton er begyndt at smide deres Worm Protection firewall med Antivirus løsningen også nu, så fremtiden for Norton tegner dystert :(

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2006 12:56:53
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg holder mig til min gratis avg den virker ganske fint, og så sammen med kerio personal firewall, den er faktisk ganske god.

Jeg kunne aldrig finde på at bruge Norton, den tager dog næsten alt, men kommer der noget ind, så er Norton lukket med det samme, og så er der jo det med resurcer.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 03:18:54
Svar/Indlæg:
828/108
Suk... flere af jer snakker om at tingene skal være gratis... Så gør det dog gratis!? Eller det er i måske heller ikke tilhængere af :P ?

De af jer der trygt stoler på et program som AVG, skal vide at jeg mægtig gerne opsætter en demonstration af lige præcis hvorfor i ikke skal vælge netop AVG. Kontakt mig via en PM, så skal jeg vise præcis hvorfor, jeg lover i afinstallerer det med det samme derefter !
- Det samme vil jeg sige om gratis-programmet Avira AntiVir, jeg beviser gerne hvorfor det ikke er holdbart!

Til de af jer der skulle være i tvivl og vil prøve et andet antivirus evt. firewall, ja så kan jeg muligvis hjælpe jer godt igang. Det er mit erhverv at holde computere sikre og jeg ved hvad jeg taler om. Smid en PM så hjælper jeg gerne.

Mvh. ashes

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 03:35:33
Svar/Indlæg:
4536/104
Jeg har helt klart bedste affaringer med.

PC-cellin nyeste udgave.. hvis den ellers holdes opdateret .. så finder den stort set alt.

Symantec Antivirus Corporate edit. Ganske enkelt et af de bedste antivirus jeg nogen sinde har set i action... dog er programmet vist nok et firma program som er ret dyrt. Er dog ikke sikker.

Og så ellers Bitdefender da dette også er et af dem jeg selv normalt bruger. Har altid fundet de viruser der har været.. dog er det ikke altid at programmet kan fjerne dem.. så det kan kræve at man selv løfter en finger en gang i mellem, for at få fjernet viruserne.

#5.. du tager gas på mig ikke ?.. hvis du aldri har haft virus på din pc..så vil jeg næsten våge at sige at jeg troede at jeg kendte dig bedrer end jeg åbenbart gør. :p ;) :e

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 06:02:10
Svar/Indlæg:
10398/435
Symantec's AV og Kaspersky er de bedste der findes, når det kommer til antivirus-funktion. Dog er norton en ressource-hog, så derfor er kaspersky sejere... punktum ;)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 07:50:10
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg vil have lov at sige lidt negative og positive ord om Avast Antivirus.

Positive ting:

Gennemgående sikkerhed. Dækker alle steder ( email, surf, download, p2p osv osv ).
Tjekker dine http-downloadede filer inden de når at lande 100% på din maskine.
Daglige updates, og tit flere gange på en dag. Rigtig hurtig "fejlretning" ( fx her den anden dag var der en database-opdatering med en fejl der gjorde at Avast synes mirc.exe var en virus. 10 minutter efter kom en fejlretning. Det er fandme flot af et gratis produkt ).

Negative ting:

For dårligt hvis der kommer en virus ind. Kan ikke fjerne tingene ordentligt. Det kan fjerne den primære kilde, men kan ikke spore virusen hvis den har nået at sprede sig til andre filer / steder.

Så i tilfælde af at der kommer en virus ind, kan man godt have lidt bøvl med at få den fjernet.

Mvh

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 11:00:59
Svar/Indlæg:
828/108

Der er her ikke tale om en smagssag og jeg vil konstatere at du er helt gal på den! Ingen af de to tager pladsen som den bedste! Beviser det mægtigt gerne :) Kaspersky er ikke dårlig, men halvt beskyttet er dårligere end slet ikke beskyttet.

BitDefender fjerner nu alt hos mig, i sjældne tilfælde flytter den det kun til karantænen, men ofte er der en god grund. Er du sikker på du har en opdateret definitionsliste og at programmet ikke konflikter med en quarantine i et af de andre programmer du omtaler?
.

Hvis et virusprogram ikke fjerner virus ordentligt er det jo slet ikke funktionelt, dermed er der intet godt at sige om det.

Ang. Norton (Symantec):
Får man en hurtigt handlende virus ind på sin pc så KAN man ikke sætte sin lid til Norton Antivirus, det handler alt for langsomt og har ingen finger på pulsen. Inden man for set sig om kan pc'en være fuldstændig inficeret og der ender med kun at være 1 løsning, - formatering. En ven og jeg har i samarbejde med Proxie I/S udviklet en virus i Linux/FreeBSD der inficerer flere af de protokoller der anvendes af mange antivirusprogrammer. Det er bygget på baggrund af tests og kun tests og skal aktiveres manuelt og bevidst, virussen kan også bindes til hvilkensomhelst fil og kan også fungere som trojan med en binded server i sig, for på den måde at se om detekteringen er iorden. Norton registrerer på intet tidspunkt virusen, også selvom man scanner filen manuelt. Norton er dårligt. Men de tjener kassen på deres navn og den tillid mange har til det gennem årene. Det er NETOP også en grund til at holde sig fra det, her er grunden: Virus laves så det kan komme igennem de mest anvendte antivirus og microsofts sikkerhed i windows, dermed er programmer som Norton og McAfee simpelthen altid en risiko og programmerne er IKKE bedre skrevet fordi de fylder en herregård eller æder dine ressourcer på din pc... Nå nok om det... men husk det er IKKE en smagssag, men et spørgsmål om sandhed.

ashes

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 13:22:37
Svar/Indlæg:
6899/119

Jeg har skam haft masser af virus:)

Det du tænker på er nok når noget irriterende spyware har fedtet sig ind på min pc :e

Men det jeg mener er, at det er så sjældent jeg har problemer at jeg ikke gider spilde tid på at have et antivirus program..

Jeg henter altid bare en norton trial når der er ugler i mosen..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 13:41:15
Svar/Indlæg:
10398/435
#14, her er en ret nice test...

http://overclocking.dk/news.as...

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2006 13:49:16
Svar/Indlæg:
3394/170
AVG pro og Zonealarm pro + peergaurdian 2 har altid virker fint for mig - har aldrig haft spyware, virus eller andet lort..

Anonym20201118164236

Overclocker
Tilføjet:
30-05-2006 14:03:54
Svar/Indlæg:
262/34
bruger TDC sikkerheds pakke, som indiholder F-Secure, det virker, og se ud til at holde alt ude.

jmose

Moderator
Tilføjet:
30-05-2006 17:06:28
Svar/Indlæg:
3863/538
I har faktisk glemt et program......

Clamwin
http://www.clamwin.com/

Programmet er Open Source og derfor ikke afhængigt af noget firma - men mere brugerne.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2006 17:56:08
Svar/Indlæg:
828/108
http://www.virus112.com/dk/new...

...om gratis antivirus !

Får nogen af dem topscore ??

Mange af jer er helt galt på den vil jeg lige sige... jeg vil nødig virke som et bedrevidende fjols, men når jeg nu er det kan jeg vel ikke virke som andet :P !? Jeg VED præcis hvad der er det bedste og kender sgu alle programmerne efterhånden...

#19 - ...også Clamwin som også stinker!

Som sagt de af jer der ikke vil gi' sig, - Lad mig bevise hvad jeg snakker om, send mig en pm så giver jeg gerne en demonstration af jeres beskyttelse.

Mvh.

Ashes

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2006 18:32:04
Svar/Indlæg:
4310/364
Smækker du så en infection ind på vores pc eller hva? :e
Jeg bruger selv Ewido og avast..

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2006 18:48:41
Svar/Indlæg:
3532/303
jeg bruger manuel virus beskyttelse, kigge koderne igennem på ALT der kommer ind på min computer, det virker bedst :p
Lige meget hvilken antivirus man vælger vil der jo altid være fejl, mangler og begrænsninger. Derfor må man bare tage det man synes man kan sætte sin lid til og så have i baghovedet at man ikke kan stole blindt på noget som helst.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
04-06-2006 18:54:03
Svar/Indlæg:
529/97
Du tager da fejl! Ikke McAfee er det værste, Norton Antivirus er! Selv med deres 2006 udgave som kun dur på de færreste maskiner uden man skal rode med tusinde problemer. Norton Antivirus 2006 er uden tvivl den værste Antivirus nogen nogensinde har udviklet

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2006 19:04:18
Svar/Indlæg:
3532/303
#23 Vi kan diskuterer erfaringer i evigheder, men tror du tager fejl.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2006 23:21:52
Svar/Indlæg:
4120/115
Lyder da foruroligende at du mener Avira Antivir ikke er holdbart? Jeg har brugt dette program i årevis, og har kun én gang været udsat for at det ikke triggede på en virus jeg fik fingrene i, hvilket jo så desværre også medførte at jeg blev inficeret... Heldigvis kunne jeg da selv finde ud af manuelt at fjerne lortet igen, og sendte den derefter til Avira, som efter 2 dage havde den indlagt i difinitionsfilen 😉

Men har desværre oplevet lidt for ofte, at installere netop Antivir på maskiner som længe har kørt med Norton AV, og så den finder virus, som Norton ikke havde trigget på!

Men hvis du kan fortælle lidt om hvad det er der ikke dur i Antivir, så er jeg da en lille smule interesseret!?

OEA

Superbruger
Tilføjet:
04-06-2006 23:51:56
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 Symantec Antivirus Corporate edition

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2006 11:30:22
Svar/Indlæg:
4089/252
Har kørt med Bitdefender siden v8 og kører altså nu med den som hedder Bitdefender 9 Internet Security, med firewall og hele lortet i. Generelt har det altid fungeret super godt, ihvertfald når man sammenligner med Nortons bidrag.

bauner

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-06-2006 10:47:39
Svar/Indlæg:
853/71
Kører med Kaspersky.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2006 19:14:00
Svar/Indlæg:
828/108

Det er ganske enkelt, som du selv har beskrevet det så fint, med dine erfaringer med uninstall af Norton og install af Avira Antivir, - at Avira så finder virus der ikke blev fundet af Norton... Sådan er det med langt de fleste antivirus, da deres definitionslister er af forskellige størrelser og indhold, men hvorfor ? Hvorfor samler man ikke, som i BitDefender, de kendte virus og lader dem blive på definitionslisten, som unægteligt men også uundgåeligt bliver større og større ? Du vil opleve det samme ved et install af andre programmer efter en installation af Avira Antivir.

At du ikke har haft mere end den ene omtalte virus er jo både godt og dårligt, fordi hvad du ved du har haft er jo kun hvad Avira har fortalt dig... netop det er problemet med langt de fleste antivirus... de finder jo kun det de kender til. Antivirus er i bund og grund teknologi der skal kende til teknologi, så er det bare at finde den teknologi der ved mest om teknologi...

Sig du bare til, så beviser jeg gerne hvad jeg mener :)

Med venlig hilsen

Ashes