Harddisk i anden PC - hjælp!

Diverse d.  25. maj. 2006, skrevet af aigh!
Vist: 155 gange.

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2006 16:15:26
Svar/Indlæg:
529/97
Hej. Jeg er ikke nybegynder, men mangler hjælp her. Da den gamle PC gik ned, skulle jeg have en ny hurtigt, og fandt en gammel en med Pentium III, og 512 MB SD Ram uden harddisk. Jeg ville sætte den nye harddisk i (uden at formatere selvfølgelig), og det gik let og hurtigt med at sætte den i. Da det var den eneste harddisk, satte jeg jumperen på harddisken til Master, og tændte computeren, men intet gad at virke. Det blev til en hel dag, med flytning af jumperen til alle mulige positioner, samt 1000 ændringer i Bios og forfra igen, + en hel del Clear CMOS osv...

Men uanset hvad jeg gør, gider den ikke gå ind i windows som den burde.
Den kører på et gammelt Intel mobo... Hjælp!

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 16:59:51
Svar/Indlæg:
6899/119
Svaret er logisk og lige til..

Du kan jo ikke bare tage din harddisk der har kørt på system a og så smide den over i system b og forvente alt er guld og grønne skove.

Ved sådanne omskift er du næsten altid nødt til at formatere. Og det er løsningen i dette tilfælde.

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2006 17:03:11
Svar/Indlæg:
127/32
Jeg har lige haft samme problem. Det viste sig at man IKKE kan flytte en windows installation på den måde. Du skal igang med win cdén.
Hvis det er det du prøver, håber jeg det går lidt nemmere end dette http://www.overclocking.dk/for...

aigh!

Overclocker
Tilføjet:
25-05-2006 17:25:12
Svar/Indlæg:
529/97
Ok. Ville en anden løsning være, at købe mig en gammel ata harddisk, og sætte den i som master og formatere den, og installere windows på den, imens jeg satte den gamle harddisk der ikk må formateres i som slave, og så ville det hele fungere når windows var installeret på den nykøbte harddisk?

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 21:51:44
Svar/Indlæg:
531/120
Win xp gider ikke kører på et andet chipsæt en det er installeret på.. tricket er så at finde et andet mobo med samme chipsæt, så virker det :)

men har du allerede skaffet andet hardware, så skal der geninstalleres, skal du gemme noget fra den gamle harddisk må du sætte den til en anden comp og gemme dine ting på DVD eller lign, før du formatere harddisken..