Bios flash.

Software d.  25. maj. 2006, skrevet af ak4ever
Vist: 310 gange.

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 22:27:01
Svar/Indlæg:
462/22
Okey. Nu har jeg sidet flere timer og søgt på google "bios flash howto" og "guide bios flash" men kan bare intet finde. Har fundet du af at jeg skal bruge noget "flash utility", og en bios. Men er ikke sikker på hvilke n jeg skal bruge? og hvilke filer der skal ligger på cd'n jeg skal boote på. bios'n er en .rom fil. nogle der kan hjælpe en der skal bios flashe første gang.

Mvh philip

steen

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 22:58:35
Svar/Indlæg:
2870/65
For at kunne hjælpe dig, ville det være fint hvis du udfyldte din profil lidt bedre end du har gjort hidtil:

Standard system fortæller ikke ret meget om hvilket bundkort du har.

Du kan læse lidt her, men du/vi er nødt til at vide hvad vi skal gå efter for at kunne hjælpe.

http://www.wimsbios.com/

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 23:14:12
Svar/Indlæg:
462/22
tak steen, det var lige sådan et link jeg manglede.

og JA skal nok opdatere min profil, men nu skal lortet jo lige starte først? det der er i min profil er min bærbare. jeg der roder med nu er noget asus n4l-dm/T2400

steen

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 23:20:30
Svar/Indlæg:
2870/65
Det eneste jeg kan finde med n4l...er dette link:
http://www.asus.com.tw/product...

Mere info???

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2006 23:26:10
Svar/Indlæg:
462/22
Jeg spurgte nu mere generelt om bios flash. Hvilken filer og sådan noget der skal ligge på cd'n når jeg skal boote på den, og updatare bios.

Men problemet med N4l-vm dh, hed det så, er at med den bios der ligger på std, hvis den windåse man instalere ikke er sliptreamet med sp2, vil den ikke instalere. men det er min cd ikke, og den bug er fixet i den nye bios. ellers noget?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 01:46:42
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg plejer at lave en windows 98 startdiskette...og slette alle filer undtaget:

- io.sys
-msdos.sys
-command.com.

Så lægger jeg den korrekte version af Awdflash.exe på disketten sammen med den nyeste bios.bin-fil.

Derefter laver jeg en Start.bat-fil i Notesblok, hvor jeg kalder "Awdflash xxxx.bin"med de parametre (Switche) jeg ønsker at bruge.

Når maskinen så booter og kommer op i DOS-prompten, skriver jeg så Start og trykker Enter...og venter på at maskinen flasher bios. Når bios er flashet og siger OK for at genstarte gør jeg det.

Går ind i bios igen og loader default settings...genstarter...og kører derudaf.

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 08:05:58
Svar/Indlæg:
462/22
Takker. bare sidste spøgsmål. den start.bat fil, hvilke parametre vil du have i den? Er det egentligt ikke bare nok med noget "run awdflash xxx.bin"