#1 Er ganske enig med dig i at alle de mange toolbars er GIGA irriterende, dog mener jeg ikke man kan sige dette om googles.
For det første så gør den at man altid kan lave en google søgning uden at skulle ind på goolge.dk først og så giver den samtidig en masse andre muligheder, for ekesmpel stavekontrol i alle tekstfelter og oversættelse af ord on-the-fly.
For det andet så er jeg af den opfattelse at mange af de andre toolbars som intetanende folk for installeret og fyldt deres IE op med oftest kommer som ekstra "bonus" når man installerer programmer uden at give sig tid til at læse alt hvad der står eller også kommer de ind som direkte spyware. Hvorimod googles toolbar er man selv nødt til at hente og installerer og accepterer. Ved godt den også kommer som en del af google Desktop, men de gør stadigvæk meget mere opmærksom på at den kommer end de andre firmaer.
Og som en tredje ting, så er googles toolbar også nem at klomme af med igen, hvor en del af de andre kan være svære at overbevise om at de ikke er en ønsket del af vinduet...
Og så min kommentar til nyheden... Det lyder bare godt, glæder mig til de laver et OS (hvis de da gør, men hvorfor ikke?)