oc af 7800 gt

Grafikkort d.  26. maj. 2006, skrevet af Eskimow
Vist: 182 gange.

Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2006 17:00:11
Svar/Indlæg:
431/38
Jo jo, der sidder jo nok nogle der ude bag de råhvide TFT skærme, med erfaringer om det som præcis jeg er på vej til at kaste mig ud i...
Spørgsmålet lyder så på, hvorvidt i er villige til at dele denne dyrebare information med mig. :D

Kast jer ud i det smid ti linier om jeres erfaringer.
Hold jer endelig ikke tilbage for at undgå at skulle beskrive en smertelig bommert dem er sikker også nogle der gerne vil høre om...

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 17:25:07
Svar/Indlæg:
1445/231
0# vil du vide hvordan man oc'ere et gfx eller vores livshistorie ?? :p

nå. du henter et program der hedder powerstrips ved at søge på google.dk. (hvrtifald den jeg bruger).
i det program er der to bjælker, en til Ram frekvens og en til Kerne frekvensen.

Der er to "håndtag" i hver bjælke. Du hæver hver bjælke hver for sig, så først hæver du Ram frekvensen med et par mhz ad gangen og så kører du en 3dmark. Når du har fundet max for dine ram på kortet bruger du samme procedure til kernens frekvens, Hvsi du oplever grafikfejl grundet overclock så clocker du bare en smule ned igen.
Køling er meget vigtigt når man oc'ere så husk at tænke på hvor varmt dit kort bliver

Tror det var det hele. Ret mig hvis jeg har glemt noget.

Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
27-05-2006 18:37:29
Svar/Indlæg:
431/38
tak tak, jeg forsøgte mig tideligere med ATITool, hvilket missede helt, den blev bare ved med at clocke længere op, ind til min com crashede.

Har overvejet om det kunne være fordi det netop er at program til ati gpuer, men det burde ikke spille nogen rolle, og så har jeg hørt fra mange der har OC'et deres 7800 GT såvel som 7900 GT, uden nogle former for problemer(med ATITool). ?:(

jeg ser hvad den siger til "powerstrips" :D