Tid til udskiftning

Diverse d.  26. maj. 2006, skrevet af Mentall
Vist: 184 gange.

Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
26-05-2006 23:29:02
Svar/Indlæg:
85/14
Jeg har nu et 5 år gammelt vrag stående, og trænger til nyt.

Ved godt folk ikke er så glade for "hvad vil I anbefale" tråde men jeg har ikke været "aktiv" på hardware scenen de sidste par år...

Det eneste jeg ved er, at jeg skal bruge et AMD 64 system, raid setup på diske (er blevet anbefalet Raptor), 2gb DDR2 ram osv
Efter lidt kiggen rundt virker Asus A8N-SLI som et solidt valg som grundsten.

Ting jeg er meget i tvivl om, er hvilke PSU'er der er fremme i dag? Og hvilket PCI-E gfx jeg skal gå efter, har et G6600GT jeg ikke er synderlig imponeret over, og har valgt at skifte til helt nyt system i stedet for lappeløsninger.
Kabinet osv er derfor også aktuelt, jeg har været casmod delen igennem, dette er ikke min prioritet denne gang, det skal være clean osv.

Pris er lidt både og. Jeg er ikke bleg for at ofre 10k på et godt system så længe tingene er i orden.

Enhver hjælp vil blive værdsat!

beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2006 23:42:40
Svar/Indlæg:
3943/44
Den 23. april kommer intels conroe, det venter jeg på, passer nok meget godt med konto også.

Det bedste gfx til pengene er nok et 7900gt yder temmeligt godt og koster cirka 2200
Amd x2 3800+ er en populær cpu nu.
A8N kortet er ved at være en klassiker, det er yderst velfungerende og har gode features.

Evt skulle du se på noget am2, når nu du vil betale for det alligevel, men du skal nok lige vente 14+ dage før at der kommer flere bundkort på markedet, alle producenter leverer nok snart deres nForce5 løsninger.



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2006 18:24:22
Svar/Indlæg:
85/14

Ja, efter at have kigget på Conroe lyder det som det jeg skal have.

Jeg kommer nok til at vente en måned længere alligevel, er der nogle bestemte bundkort fabrikanter der er værd at holde øje med til Conroe ?



OEA
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2006 18:40:48
Svar/Indlæg:
1711/30
# ligemeget om du nupper AM2/Conroe saa ville jeg gaa efter ASUS/DFI